Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van valami biztos jele annak...

Van valami biztos jele annak ha a generátorom a rossz?

Figyelt kérdés

Iszonyat drága a generátor a kocsimba, és nemrég vitt el nem kevés pénzt egyéb dolgokra, most pedig valami kattogást/súrlódó hangot hallani a generátor környékéről.

Amikor ablakfűtést,klímát vagy valami olyat gombot kapcsolok ami terheli akkor hallani egy fura hangot egy pillanatig amolyan "töltő" hangot.

Aztán működik tovább rendesen.Néha ráindításnál nem indul azonnal, egy pillanatig rá kell tartani a kulcsot.

Viszont múltkor 5 órán át állt világítással, mert úgy felejtettem.Azonnal indult, és a leírtakon kívül semmi furcsát nem észleltem.

Nem diagnosztikát kérek csupán azt,hogy ezek alapján sanszos,hogy szar lesz a generátor is, vagy azért van arra esély,hogy nem azzal van a baj?


2019. ápr. 14. 09:56
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha világít az akkumulátor alakú piros jelzés a műszerfalon.


A leírtak alapján jól működik a generátorod.

2019. ápr. 14. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Te milyen töltő hangot hallassz???

Nem hogy az ãramot hallod ?

Multiméterrel mérd meg a töltést tudni fogod rögtön.

2019. ápr. 14. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Rá kell mérni egy egyszerű multiméterrel az akkusarura! Ha járó motornál 13,8-14,4V között van a feszültség (hagyományos ólom-savas akkus rendszernél) akkor jó a generátorod, ha nem, akkor nem jó.

Én még töltőhangot soha nem hallottam. Az autóm a központi kijelzőn digitálisan kiírja a rendszerfeszültséget. Rendszeresen rá-rá szoktam pillantani. Eddig két generátorfelújításom volt. Az elsőnél zéró töltésem volt, a műszeregységen is kivillant a gerjesztés hiányát jelző piros ikon. A másodiknál nem világított a hibalámpa, viszont 12,6-12,9V-ot is nagy kínkeservesen tartotta. Nem akartam megvárni, míg valahol út közben fekszik ki végleg.

Az én autómhoz is kb 300.000Ft egy új gyári generátor. De nem kötelező ilyet venni. Az esetek 90%-ában felújítható a régi néhány tízezer forintból.

2019. ápr. 14. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ha világít a töltéshiba jelső gyújtáson, viszont elalszik indítás után, akkor elvileg van töltésed.

Multiméterrel kimérheted, minimum 13,8V- ot kell mutasson a multiméter teljesen feltöltött akku esetén.

Lemerültnél sokkal kevesebbet fog mutatni, egy ohm nevű bácsi törvénye miatt, de akkor sem kellene alacsonyabban, mint 12,7V.

A zörgés az nem tetszős, de így virtuálba nehéz lenne megmondani jó- e.

Vidd el egy autóvillanyosság szerelőhöz, az majd megmondja jó- e.

2019. ápr. 14. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Nekünk: indításnál néha bekapcsolt az elakadásjelző, később nem mindig kapcsolt be a fedélzeti kijelzője. Aztán menet közbe elkezdett világítani az aksi jel és ki is írta,hogy nincs töltés. 80 km után szépen lassan elkezdett kikapcsolni mindent,majd félre is álltunk mert éjszaka lévén világításunk is alig volt és már túl messzire nem jutottunk volna vele,pedig még 20km se lett volna hátra a célig.

Szénkefékkel is gond volt, viszont 40ből cakk pakk kijött a generátorfelújítás (szerencsére,mert drága lett volna egy új)

2019. ápr. 14. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha nem egy modern típus, nagyjából 10-15.000-ért felújítják és nem kell venni újat.

Ahogy írták, rá kell mérni van-e töltés rendesen

2019. ápr. 14. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!