Dízel motornál mit kell tisztítani?
A felkapja az olajat az nem ezt jelenti. A turbó tönkremegy és a turbó olajzó köre megszakad, azon keresztül az égéstérbe kerül a motorolaj.
Tisztítani pedig EGR-t szoktak, ha kell, de felesleges csak úgy szétszedegetni ha nincs baj
"Benzinesnél szoktam látni, hogy a szelepeket kitisztítják, mert eléggé el van rakódva."
Pedig ez is inkább a dízelekre jellemző... :)
Kérdező:
veled ellentétben már láttam motort szétszedve, de felteszek egy kérdést remélem tudsz szmájli nélkül válaszolni. :D
A közvetlen befecskendezéses EGR-es benzinmotoroknál ( ahogy a TFSInél is ) kokszolódnak a szelepszárak, mert a benzin nem mossa le a szívószelepet. Szerinted a közvetlen befecskendezéses EGR-es dízeleknél nem kokszolódnak? :D
Kedves "John_McClane"!
A szmájlik dobálózásával látom viszed a prímet, sebaj, kinövöd.
Maradj inkább a szétszedett motorok nézegetésénél, ha már szöveget nem tudsz értelmezni, mivel sehol nem írtam, hogy kizárja egymást a kettő. Okoskodás és flegmulás az megy rendesen, gratulálok! Írnám, hogy "szmájli" nélküli választ várok, de sejtésem szerint nem fog menni. Azért hajrá.
Nekem megy a nélkül is, no para, csak a "TFSI :) " kicsit szúrta a szemem.
Amit ismerőseidtől hallani szoktál az nagyjából ki is meríti a valóságot, a korom útja a kipufogó szelepeken,turbón, egr-en, szívósoron,szívószelepeken át vezet ( mármint a visszavezetett koromé, a nem EGR irányában kivezetett normál kipufogógáz a katalizátoron át[ha van] illetve a részecskeszűrőn át távozik - ez szintén nem olcsó ).
A dízelek jelentős légfelesleggel rendelkeznek, így ott a koksz/koromlerakódás hatásai az első elég sok (használattól függően akár 200-250 000) kilométeren alig vagy egyáltalán nem jelentkeznek. Általában akkorra válik kritikussá a helyzet, mire az EGR szelep feladja a harcot. Ha nem méregeted hetente a gyorsulást és nem húzol 2 tonnás utánfutót akkor a teljesítménycsökkenést csak akkor veszed észre amikor már elég komoly gyengülés van.
Ha az autóban egyszerű turbó van, akkor ez nagyon sokáig nem fog semmilyen hibát produkálni. A változó geometriájú turbónál a koromlerakódás miatt a mozgató szerkezet leragad, megfeszül és elvész a teljesítmény, de ez is magas ( 250k km feletti) futásnál jellemző.
Ilyenkor ha már bele kell nyúlni érdemes minden takarítani, utána pedig élvezni a gondtalan az újabb gondtalan éveket.
A benzineseknél előre meghatározott arányban küldik a benzint a levegőhöz, és ha a kokszos szelepeken át nem jut be a kellő mennyiségű levegő az rögtön hibaként jelentkezik azért rikácsolnak jobban a TFSIknél és a közvetlen befecskendezéses benzineknél, mert ott már kevesebb levegővel sz@rul megy a rendszer, a dízelnél ez nem akkora gond.
Turbónál általában a hőnek valamivel jobban kitett turbina oldali szimering szokott elhalálozni és átengedni, ez csak kékes égett olajszaggal jár.
Az elkokszosodott turbó általában állítószerkezet hibával jár vagy kiegyensúlyozatlansági/centírozási gonddal, ami miatt valamelyik lapát bele fog érni a házba.
A motor megfutásos olajfelkapást a kompresszor oldali szimering elhalálozása okozza, de ez igen ritka és nem nagyon köthető a kokszhoz és a városi használathoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!