Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel motornál mit kell...

Dízel motornál mit kell tisztítani?

Figyelt kérdés
Benzinesnél szoktam látni, hogy a szelepeket kitisztítják, mert eléggé el van rakódva. Dízelnél a turbót illetve EGR-t szoktam így hallani ismerősöktől, illetve a szívócsonkot. Mivel kell még foglalkozni, ha dízel motor tisztításról van szó? Illetve okozhat elrakódott városi használatban lévő turbó motor olaj felkapást? Lehet az az oka, hogy a dízel felkapja az olajat, hogy nem volt pucolva a turbó? Köszi!
2019. máj. 5. 14:05
 1/9 anonim ***** válasza:

A felkapja az olajat az nem ezt jelenti. A turbó tönkremegy és a turbó olajzó köre megszakad, azon keresztül az égéstérbe kerül a motorolaj.

Tisztítani pedig EGR-t szoktak, ha kell, de felesleges csak úgy szétszedegetni ha nincs baj

2019. máj. 5. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A turbóhoz nme kell hozzá nyúlni amíg működik. Az EGR-t azt kell néha tisztítani.
2019. máj. 5. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

"Benzinesnél szoktam látni, hogy a szelepeket kitisztítják, mert eléggé el van rakódva."


Pedig ez is inkább a dízelekre jellemző... :)

2019. máj. 5. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Utolsó:

[link]



[link]


TFSI :)

2019. máj. 5. 16:13
 5/9 A kérdező kommentje:
De van köze akkor az elrakódott turbó az olaj felkapáshoz?
2019. máj. 5. 16:14
 6/9 A kérdező kommentje:
*turbónak
2019. máj. 5. 16:15
 7/9 anonim ***** válasza:
55%

Kérdező:


veled ellentétben már láttam motort szétszedve, de felteszek egy kérdést remélem tudsz szmájli nélkül válaszolni. :D


A közvetlen befecskendezéses EGR-es benzinmotoroknál ( ahogy a TFSInél is ) kokszolódnak a szelepszárak, mert a benzin nem mossa le a szívószelepet. Szerinted a közvetlen befecskendezéses EGR-es dízeleknél nem kokszolódnak? :D

2019. máj. 5. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Kedves "John_McClane"!

A szmájlik dobálózásával látom viszed a prímet, sebaj, kinövöd.

Maradj inkább a szétszedett motorok nézegetésénél, ha már szöveget nem tudsz értelmezni, mivel sehol nem írtam, hogy kizárja egymást a kettő. Okoskodás és flegmulás az megy rendesen, gratulálok! Írnám, hogy "szmájli" nélküli választ várok, de sejtésem szerint nem fog menni. Azért hajrá.

2019. máj. 7. 10:11
 9/9 anonim ***** válasza:

Nekem megy a nélkül is, no para, csak a "TFSI :) " kicsit szúrta a szemem.


Amit ismerőseidtől hallani szoktál az nagyjából ki is meríti a valóságot, a korom útja a kipufogó szelepeken,turbón, egr-en, szívósoron,szívószelepeken át vezet ( mármint a visszavezetett koromé, a nem EGR irányában kivezetett normál kipufogógáz a katalizátoron át[ha van] illetve a részecskeszűrőn át távozik - ez szintén nem olcsó ).


A dízelek jelentős légfelesleggel rendelkeznek, így ott a koksz/koromlerakódás hatásai az első elég sok (használattól függően akár 200-250 000) kilométeren alig vagy egyáltalán nem jelentkeznek. Általában akkorra válik kritikussá a helyzet, mire az EGR szelep feladja a harcot. Ha nem méregeted hetente a gyorsulást és nem húzol 2 tonnás utánfutót akkor a teljesítménycsökkenést csak akkor veszed észre amikor már elég komoly gyengülés van.


Ha az autóban egyszerű turbó van, akkor ez nagyon sokáig nem fog semmilyen hibát produkálni. A változó geometriájú turbónál a koromlerakódás miatt a mozgató szerkezet leragad, megfeszül és elvész a teljesítmény, de ez is magas ( 250k km feletti) futásnál jellemző.


Ilyenkor ha már bele kell nyúlni érdemes minden takarítani, utána pedig élvezni a gondtalan az újabb gondtalan éveket.


A benzineseknél előre meghatározott arányban küldik a benzint a levegőhöz, és ha a kokszos szelepeken át nem jut be a kellő mennyiségű levegő az rögtön hibaként jelentkezik azért rikácsolnak jobban a TFSIknél és a közvetlen befecskendezéses benzineknél, mert ott már kevesebb levegővel sz@rul megy a rendszer, a dízelnél ez nem akkora gond.


Turbónál általában a hőnek valamivel jobban kitett turbina oldali szimering szokott elhalálozni és átengedni, ez csak kékes égett olajszaggal jár.

Az elkokszosodott turbó általában állítószerkezet hibával jár vagy kiegyensúlyozatlansági/centírozási gonddal, ami miatt valamelyik lapát bele fog érni a házba.


A motor megfutásos olajfelkapást a kompresszor oldali szimering elhalálozása okozza, de ez igen ritka és nem nagyon köthető a kokszhoz és a városi használathoz.

2019. máj. 7. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!