Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olajcsere után az autót...

Olajcsere után az autót véletlenül nyitott olajbeöntő nyílással indítottam be? Okoztam bármi kárt a motorban?

Figyelt kérdés

Olajcsere előtt lecsavartam a kupakot, hogy hamarabb lehüljön a motor és utána be is raktam a kocsiba mert egyébként is nyitva hagytam a betöltő nyílást, hogy ne legyen vákum mikor leengedem az olajat.

Mikor végeztem és beindítottam a kocsit, hogy lássam minden rendben van e, indítás után vettem észre hogy ott van előttem a műszerfalon az olajbetöltő nyílás fedele.

Gyorsan leállítottam a motort, becsavartam vissza a helyére és kész.


Nem érzem vagy hallom, hogy történt volna bármi is, talán 4-5 csepp olajat kifröcskölt a vezérműtengely de csak apró cseppeket és ennyi az nem is érdekel. Viszont az érdekelne, hogy a motoron belül ezzel okoztam e valami nyomáskülönbséget ami kárt tehetett volna bármiben.


Ennek semmi jelét nem érzem vagy hallom de azért biztosra akarok menni. A motor 5-6 másodpercnél többet biztos nem járt így nyitott olajbeöntő nyílással.



2019. máj. 9. 21:02
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Ne okoskodj, nem áll jól! Csak olyan ossza az észt, akinek van is!


"várok egy kis időt, hogy lehüljön annyira, hogy ne égessen meg véletlenül sem"

Na ez az: amit el tudsz viselni, az kb. 50-60 fok. Az üzemmeleg olaj 100-110 fok, és ez jelentős viszkozitásbeli különbséget jelent.


"Ha én beleöntöm a 20-25fokos olajat a 80-90 fokos motorban, akkor repedéseket okozhat benne.


Önts forró vizet egy üvegpohárba, várj egy pár másodpercet amíg az üveg is forró lesz majd öntsd ki belőle a forró vizet és kezd el feltölteni hideg vízzel."


Láttál már üvegből készült motort? Én még nem. Az üvegnek teljesen más a hőtágulási együtthatója, és szerkezetét tekintve nincs szilárd kristályrácsa, csak megdermedt folyadék, amorf anyag (aki ért az üveghez, tudja miről beszélek), ami hajlamos a repedésre. Másrészt az általad vázolt gondolatkisérletben a víz tömege sokkal nagyobb mint az üvegé. A motor esetében az olaj tömege töredéke a motorénak.

Másrészt, ha beindítod -20 fokban, akkor ott belül bizony 1000 fok körüli gázok rohangálnak, mégsem reped el semmi. Akkor sem, amikor üzemmeleg motorral keresztülmész egy mélyebb tócsán, és mindent beterít a hideg víz a motortérben.

2019. máj. 10. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Cseréltek már nekem szakszervízben 15 perc alatt olajat, üzemmeleg autóval mentem, és lehetett volna 5 perccel kevesebb is, ha nem mondja a srác, hogy "várjunk még egy kicsit, amíg rendesen kicsöpög".

Azt megvárják, mert az fontos, de arra nem várnak, hogy hűljön a motor, és szerintem tudják mit csinálnak.

2019. máj. 10. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
Akkor ma is tanultam valamit. Azért valóban nincs olyan szintű anyagismeretem, hogy rácáfoljak arra amit írtatok. Nekem azt mondták, hogy forró motornál a motorteret hideg vízzel átmosni akár slaggal akár nagynyomásúval azért veszély, mert belül mikrorepedések keletkezhetnek, ezt akkor halottam mikor előttem beállt egy kézi mosóba egy autós aki felnyitotta a motorháztetőt és nagynyomásúval lelocsolta a forró és egyébként járó motort. Én emiatt gondoltam, hogy itt ugyanaz lehet a helyzet.
2019. máj. 11. 00:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!