Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simsonom menet közben leáll....

Krómgyűrű kérdése:

Simsonom menet közben leáll. Mi okozhatja?

Figyelt kérdés
S50-es, hidegen 2. rúgásra indul, azonban 1-2 km megtétele után nem indul, mondhatni melegen. Meg se nyekken. Új BVF karburátor van rajta, 16N1-8-as. A karburátor és henger között van bakelit lap, hogy ne melegedjen fel a karbi. Henger frissen van fúrva, jelenleg 500 km van benne. Újszerű gyertyét kapott 1-2 hónapja (Brisk), ám a korábbi gyertyával, ami kisebb hőértékű volt, az szép őzbarna volt, ez általában benzines. Alapjárat van rajta hidegen-melegen. Új megszakító van rajta, ám ezzel még nem mentem, csak indítottam a rossz idő miatt. Kondenzátor (német) és gyújtótekercs is újszerű, nem sokat futott. A kondenzátor fel van kötve az oldaldobozba. A szikra kicsi és kék. Rendes gyertyahézagnál (0.4) is áthúz, azonban nehezen vagy nem indul be, illetve ennél kisebbre kell venni a hézagot, hogy induljon. Előgyújtás és megszakítóhézag is jól van beállítva. A gyári lendkerék van rajta, amin két mágnes el van repedve. Ez okozhatja a hibát, hogy menet közben leáll? Esetleg egy új lendkerék megoldhatja a hibát?

2019. máj. 23. 11:33
 1/6 anonim ***** válasza:

Ezt a kérdést már feltetted másként fogalmazva.


a leírásod alapján egyértelmű hogy gyújtásgondod van. Mint írtam, barkácsolj egy atomerős akkumulátoros gyújtást, még ha csak egy pár órára is. a gyertyahézag legyen 0,8 - 1 mm, meglátod menni fog, mint a veszedelem.

az egész hóbelevansz lelke az atomerős szikra.


addig kísérletezz, amíg nem lesz nagy, és erős szikrád. a többihez ne nyúlj.


a 0,4 es gyertyahézag zsákutca, az semmire nem elég. a megszakító hézag általában 0,4 de a gyertyahézag az minden járgányban 0,7 nél kezdődik.


Akárhányszor írod ki, attól a szikra nem lesz erősebb.

Ha nem tudsz hordozható aksit szerezni, akkor próbáld ki az udvaron egy nagyobb aksival(ne töltővel, mert sima egyenáram kell)..


amúgy én is jártam ebben a cipőben, mire rájöttem, hogy nyomás alatt a gyenge szikra szart sem ér.

2019. máj. 23. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Igen, kiírtam. Az a baj, hogy semmilyen akksit se tudok szerezni. Mégha lenne, akkor csak-csak bele tudnám barkácsolni, ám az elektronika nem az erősségem. Hogyha lenne akksim, akkor gondolom kell hozzá valami töltő és fesz.szabályzó is.


De ami zavar igazán az a lendkerék, hogy 1-2 mágnes elvan repedve. Nem tudom, hogy azért is ilyen.

2019. máj. 23. 14:10
 3/6 A kérdező kommentje:
Ha lenne is akksim, akkor mit, hova kössek?
2019. máj. 23. 14:12
 4/6 anonim ***** válasza:
Gyertyahézagot 2t motoroknál 0.4 0.6 közé szokták beállítani, pl egy ngk iridium verseny gyertya alap hézaga 0.4mm. 0.4 pörgősebb a motor, viszont ezt inkább "tuningolt" motornál ajánlják. A simsonom is így volt beállítva ment is mint a veszedelem.
2019. máj. 24. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nekem Brisk N14C gyertya van benne. Ez mennyire jó? Vagy vegyek bele mást?
2019. máj. 24. 13:54
 6/6 anonim ***** válasza:

"Időszerű a lendkerék problémájával foglalkozni. A lendkerék a mágnesességének jó részét idővel elveszíti. Minél idősebbek a lendkerekek, annál gyengébbek bennük már a mágnesek. A gyengébb mágnes pedig minden más hibátlan alkatrész esetén is sokkal de sokkal gyengébb (hidegebb) szikrát ad. Sajnos a lendkerékcsere esetén sem valószínű, hogy a probléma megoldódna, mert nagyon valószínű, hogy a boltban olyan lendkerekekt kapunk új gyanánt, amit kb két évtiteddel korábban gyártottak le.


A szikra hatékonyságának növelésére tehát egészen más módszereket lenne célszerű alkalmazni.


2. Messze a legegyszerűb, és legcélravezetőbb módszer, ha a gyertya szikraközén csökkentünk 0,05 0,1 millimétert. Az előírt 0,4 mm helyett tehát 0,3-0,35 mm-t alkalmazunk. Ideiglenes megoldásnak ez a legkézenfekvőbb.


A feszülségen úgy emelhetünk, hogy a tranzformátortekercs menetszámainak arányán változtatunk. Ennek legegyszerűbb módja, hogy egy más menetszám-arányú tranzformátort alkalmazunk a simsoné helyett.


A lila színű szikra az, ami a benzint könnyedén, határozottan képes meggyújtani. A kék színű már éppenhogy csak. A zöldes, sárgás pirosas, fehéres, szikrák, már a gyújtóberendezés alkalmatlanságáról árulkodnak."


Tudja miért tettem idézőjelbe!

2019. máj. 24. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!