Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miert kell a dizeles autokkal...

Miert kell a dizeles autokkal tobbet menni egy ut alkalmaval mint egy benzinessel?

Figyelt kérdés
Apam nem akar dizel autot venni mert szerinte nem megbizhato es meg draga is, orulnek ha vki elmagyarazza hogy mi a kulonbseg a ketto kozott es hogy melyiket milyen celra erdemesebb hasznalni. Koszonom 18F

2019. máj. 27. 07:55
 1/7 anonim ***** válasza:
58%

A benzines városban jobb, a dízel pedig pályázni. Aki nagy távokat meg évi több 10.000km-t annak a dízel a jobb választás, általában pedig a benzines.


A dízel is megbízható, sőt bizonyos értelemben sokkal megbízhatóbb mint a benzines. Nekem pl volt passat-om 500.000km-rel és a motorja még mindig jól ment, nem ette az olajat. A benzines autókba 300.000-nél már szinte csak hálni jár a lélek.

2019. máj. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
52%
Baromság ez az egész elmélet.
2019. máj. 27. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
93%

A diesel lassabban melegszik be.

A dieselnél gyakorlatilag már kötelező a részecskeszűrő és ha csak rövid távon használják, akkor nem tud regenerálódni, ami jelentősen megrövidíti az élettartamát.

2019. máj. 27. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
37%

Nem kell állandóan hosszabb utakra menni vele, de azért ha például napi szinten használod 10-20 km távokon csak akkor érdemes 2- hetente elmenni vele egy minimum 60 km-es útra egy indítással hogy rendesen bemelegedjen, kiégjen benne a korom is jobban, na meg persze a generátor is normálisan feltöltse az akkut. Télen pedig ha úgy akarsz menni vele hogy városon kívül akkor érdemes beindítani és 5 percig a városban furikázni hogy valamelyest melegedjen mielőtt kimész vele városon kívülre, mert hidegen a 2000 nél magasabb fordulatot nem igen tolerálja. Meg persze rövid távokon hamar elkormolódik benne minden, EGR-től kezdve a lambdaszondán át a porlasztó csúcsokig, meg persze a részecskeszűrő amit hamar ki lehet nyírni sok rövid használattól.

Persze a dízel megbízható ha normálisan bánunk vele, általában a japán dízel motorok a legtartósabbak a többi nem annyira.

Az alkatrész az valóban drágább mint a benzineshez ez tény.

Ha dízelt akarsz csak akkor érdemes ha többet mész hosszabb távra mint városon belül. Ha városi autó kell maradj a benzinesnél.

2019. máj. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
87%

Az igaz, hogy a dízel lassabban melegszik, de az már ordas nagy hülyeség, hogy drágább fenntartani.

A lassabb bemelegedés miatt kevésbé szereti a rövid utakat, kb ennyi a különbség.

2019. máj. 27. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
A megbízhatóságról meg inkább annyit hogy az elmúlt években az új downsizeingolt motor bajokkal volt/van tele a net, nem pedig a túlhypeolt dízelekkel.
2019. máj. 27. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
Egyszerűen azért mert a dízelek iszonyú nagy áramot esznek ki az akksiból. Szimplán a töltés végett különben idő előtt megy tönkre az akksid! Nekem is dízelem van és ha nem mész vele eleget szép lassan kimerül az akksi. Ergó csere! A dizeles-benznes dolog marhaság, csak a dízeleknél beindítást követően amig nem melegszik fel a hűtőfolyadék, csak alacsonyfordulatszám tartányban szabad menni vele,de lehet! Ez minden régi és újabb dizelre is igaz. Egyéblént ha beindítá követöen nem pörgeted a motor egy kicsit hideg időben akkor várhaszt egy jó darabig amíg fel fog melegedni!
2020. okt. 25. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!