Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Autók, motorok

A kérdés

Miért van szükség turbónyomás-szabályozó és levegő megkerülőszelepre?


Keress kérdéseket hasonló témákban: autó, turbó, szelep, megkerülőszelep, turbónyomás-szabályozó

  jún. 10. 15:54  Privát üzenet  

A válasz

Levegő megkerülőszelep. Még így se láttam leírva. Pontosan mire gondolsz? A turbina oldali szelepre, ami a felesleges kipufogógázt vezeti el a turbinakerék elől egyenesen a kipufogórendszerbe? Ha igen, akkor azt a magyar irodalom is Wastegate szelepnek hívja. Vagy a lefújószelep egy másik változatára gondolsz, mikor az összesűrített levegőt nem a szabadba vezetik, hanem vissza a kompresszor oldali bemenethez (a turbó és a levegőszűrő közé)? Mert ezt is lehet megkerülőszelepnek hívni, sőt a "levegő megkerülőszelep" kifejezés erre még talán jobban is illik mint a Wastegate szelepre. Utóbbi célja nagyjából ugyan az, mint a sima Blowoff szelepnek, annyi eltéréssel hogy azáltal hogy a munkával összesűrített levegőt nem a szabadba engedjük jobb hatásfokot lehet elérni, de ami fontosabb hogy egyfajta ALS-ként funkcionál, gázelvétel után a kompresszoroldalon folyamatosan cirkuláló levegő nem engedi a turbó tengelyét annyira lelassulni és így a következő gázadáskor rövidebb idő alatt épül fel újra a turbónyomás. Utcai autón egyáltalán nem használatos, legalábbis én nem tudok róla. Harmadik opció a kifejezés értelmezésére: egy olyan szelep, ami gázelvételkor az összesűrített levegőt a kompresszoroldalról egyenesen a turbinakerékre vezeti rá, ezzel is hűtve azt, illetve egy hasonló ALS hatást elérve. Ezzel még csak elméletként találkoztam (van neki értelme), megvalósításáról nem tudok.

A Wastegate szelep az egyik eszköze a turbónyomás szabályzásnak. Azért van rá szükség, mert a névlegesnél magasabb turbónyomást nem bírja a motor, kopogásos égés jelenség fog fellépni ami bizonyos időn belül tönkreteszi azt; illetve mert nagyobb nyomás előállításához nagyobb turbó fordulatszám szükséges, ami meg egy bizonyos határ felett magára a turbóra veszélyes.



A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/1Időpont jún. 10. 17:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Milyen hatása van a turbó geometria hatásának? Valamint mi okozhat egy bizonyos fordulatszámnál nyomaték ugrást?
Golf 4 1.9 PD TDI (ARL motorkód) turbónyomás miért nincs?
Golf 4 1.9 PD TDI ARL turbónyomás problémával küzdök. Mitől lehet?
Intercooler, Frontcooler, golf 4 tdi?
1.4 HDI turbója eredetileg 1 bar nyomást tud?
Hogyan, meddig lehet állítani a turbónyomást?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések az Autók, motorok rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!