Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2003-2009 ig gyártott sedan...

2003-2009 ig gyártott sedan Mitsubishi Lancer 1.6 benzin fentarthatóság, alkatrész, költségek, tapasztalatok?

Figyelt kérdés

2019. júl. 4. 01:42
 1/3 rákos róbert válasza:

Szia!


Én egy 2006-os, 1.6 SOHC 4g18-as faceliftes modell nagyon boldog tulajdonosa voltam 6 éven keresztül. (4 évesen vettem használtan, első tulajdonostól.)

Nekem a Lancer gyerekkori becsípődés volt, jelenleg is Lancerem van, ezért nem tudok nem elfogult lenni a Mitsubishivel.

Talán ott kezdeném, hogy ez még egy analóg korban készült autó, inkább gép semmint számítógép. Nincs infotainment, nincsenek digitális csengő-bongó sallangok, semmi ilyesmi. Ami van: egy szerintem bitang jó 98 lóerős motor, 150Nm nyomatékkal, elöl MacPherson hátul multilink felfüggesztéssel ellátott sportos mégis kényelmes futómű, rövid úton járó, masszív váltó. A motor már alulról húz, és még ötödikben is van benne erő. Nyilván nem olyan, mint egy EVO modell, de odébb tud menni, ha akar. A végsebesség 180 körül van, 0-100 olyan 11 másodperc, de a Lancer ezen változata nem erről szól. Futóműből lehet vele nagyon jókat autózni, nem illeg-billeg, nagyon stabil, igazi kis kanyarvadász. A beltér elég tágas, a barátaimmal (velem együtt 5 fő) simán letekertünk és felpakoltunk egy öt napos balatoni kiruccanáshoz. Az ablakok és a tükrök Invite felszereltség mellett már villanyosak, a klímával sosem volt gond, az összes fék elöl-hátul tárcsás.

A fogyasztása nekem Sopron környékén (faluból városba, ott ide-oda, majd haza) napi szinten autózva 7, 7.5 liter között mozgott, de ezekre igaz, hogy a jobb lábad erősen befolyásolja a fogyasztást. A hat éve alatt, míg nálam volt, csak a kopó-forgó alkatrészekre költöttem, olyanokra mint ablaktörő lapát, izzó. Mikor 10 éves lett, akkor kellett fékbetétet cserélnem, olyan 20 ezer körül volt meg, de ismerősnél. Azt leszámítva márkaszervizbe hordtam, olajcsere, szűrők cseréje szintén 20 körül megállt. Elég drága olajat szeret: Castrol 5w40-et kapott mindig. Ezek az apróságok nem kerültek sokba, de a karosszériaelemek drágák és sokat kell várni rájuk. Egyszer levitték a tükrömet, 25 ezer volt az üveglap! A ház fényezetlenül pedig 45 ezer. Elmondhatjuk, hogy van hozzá alkatrész, de ha komolyabb elemeket akar az ember cserélni, akkor az drága. A tükrömre egyébként 3 hetet vártam, igaz ragaszkodtam az eredetihez.

A Lancerrel töltött hat év összességében problémamentes volt, imádtam, és most is az lenne, ha nem vettem volna egy teljesen új Lancert két évvel ezelőtt. Az újjal összehasonlítva, a régit szerettem jobban. A karosszériában még sok anyag volt, nem műanyag mint az új. Az új motorja papíron 117 lóerő, de a régi erősebbnek érződött, igaz többet is fogyasztott.

Az általad keresett 7. generáció szerintem fantasztikus autó, fotókon nem jön át, de a valóságban nagyon jól is néz ki. Nyúlánk, alacsony, igazi japán szedán, amit még tényleg Japánban gyártottak. Nem kellett rá költenem, igaz vigyáztam is rá, és rendszeresen karban is volt tartva, de meghálálta. Sok élményt adott, mert nem csak jó érzés volt vele autózni, hanem praktikus is volt. A beltere kicsit szürke, unalmas, de imádtam ott lenni. Minden kézre áll, és 10 éves kora ellenére sem mállott, foszlott benne semmi. A középkonzol tetején trónoló kvarcóra pedig annyira japán, mint semmi más. Órákat tudnék még beszélni róla, annyira szerettem, de ha tényleg ilyet szeretnél, arra azért készülj fel, hogy ez a mai guruló laptopokhoz képest nagyon analóg. Még központi számítógép sincs, ami megmutatná hogy mennyi a pillanatnyi vagy átlagfogyasztás, a megtehető út, semmi ilyesmi. Csak egy sebesség, egy fordulatszámmérő, egy üzemanyagszint, meg hőfok és ennyi. 90-es évek puritán stílusa, annak minden bájával. Én imádtam. És visszavágyom, annak ellenére, hogy az új modellt is nagyon szeretem. Rozsdásodásra nem hajlamos, igaz nálam nem ridegtartásban volt. Mindig úgy éreztem, hogy ez az autó még igazi vezetési élményt nyújt, van szervokormány, de azért kell hozzá erő, a váltó rövid és pontos, de nem női műkörmös gyengéd kezecskékre van kitalálva, érzed ahogy súlyos vasak akadnak bele súlyos vasakba. A pedálos sem elektromosak, ezt taposni kell. Sok új autóval ellentétben, ebben még van motorfék, minden porcikájában ott az élet, ami az újból már kiveszett. Nekem a 2006-os Lancer igaz szerelem volt. Sosem lesz már annyira jó autóm, mint az volt.

2019. júl. 7. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim válasza:
2009es 1.8as Mitsubishi Lancer Sportbackem van, automata váltós, 100on eszik olyan 9 liter körül nagy átlagban. Persze attól függ, mennyire lépsz oda, ha normálisan korzózgatsz városban, stb, nagyon szépen fogyaszt, de ha autópályán megtiprod, akkor azért felszökik az a benzin fogyasztás. Ki kell tapasztalni. Alkatrészekre remélhetőleg nem igen lesz szükséged a közeljövőben. :)
2019. okt. 3. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nekem egy 2006-os példányom van. 86000 km-rel vettem, most 122 ezer van benne. 4 év alatt, ami előjött: az első féktárcsák hullámosak voltak, rázott a kormány, előjött egy rohadás a hátsó íven, kiderült, ki volt gittelve két tenyérnyi rész. A belső finom anyagokkal lett megcsinálva, és a momo kormány elég sportos dizájnt kölcsönöz neki! Sok korabeli prémium autóban volt bőr kormány, bőr váltógomb. Az 1.6-os motor átlag 6,4 körül eszik, és átlag használatra kiváló. A 2.0-ás motor érzetre nem annyival erősebb, de jóval többet eszik.


Ami jó:- Alkatrészárak nem veszélyesek(Karosszériaelemek drágábbak)


- Strapabíró, kevés szervizszükséglet


- Megbízható, csendes motor


- A sedan spoilerekkel igazán sportos kinézetű, megnézik az utcán, a típustársak mindig integetnek


- A beltér kultúrált, jó anyagok vannak mindenhol


Hátrány: -Fordulóköre, mint a pótos Ifáé


- Szeret korrodálni, főleg a hátsó kerékjárati ív, tank, tankbetöltő cső, motorbölcső


-200 ezer km felett relatív olajfogyasztás


- néha a fűtés-hűtés gombjai rakoncátlankodnak


- alacsony embereknek nem jó!!!! 168 cm vagyok, és annyira előre kell tolni az ülést, hogy könyöklő használhatatlan, a biztonsági övet keresni kell a hátam mögött, mert távol van.


- a kormány csak sima szervós, városban a fordulókör, és a kemény kormányzás miatt halál a parkolás


- A fék hamar korrodálódik, ha víz éri, utána pár fékezésig olyanhangjavan, mint egy vaskordénak szó szerint


- bontóból cucc nehezebben jön, mint pl. egy G astrához, amiből minden utcában van 2.

2021. ápr. 4. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!