Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért javul meg az alapjárat...

Miért javul meg az alapjárat ha lehúzom ezt a vékony kis vákuumos csövet? (Képpel) Golf IV 1.4

Figyelt kérdés

[link]



Kb. még az ősszel elment az alapjárat a kocsin, akkor a szerelő megállapította, hogy az alapjárati motor ment tönkre, cserélni kell ami 100 ezer.

Erre kocsira ennyit nem igazán akartam költeni, úgyhogy utánanéztem mi lehet a gond.

Találtam is videót amiben megmutatják hogyan lehet kipucolni a kokszot a kütyüből ami miatt elment az alapjárat.

Szét szedtem, videó alapján megcsináltam tök jó volt visszaállt az alapjárat is, meg a zsebemben maradt 100 ezer.

Viszont a napokban elkezdte azt csinálni, hogy indításnál 500-600 körül van az alapjárat. (korábban mikor elromlottm, semmi alapjárat nem volt)

Nézelődtem a motorház tető alatt, aztán kíváncsiságból lehúztam a képen látható csövet, és egyből beállt a normál alapjárat.

Ahogy visszadugtam megint leesett, majdhogynem leállt a motor.


Kérdésem az lenne, hogy mi ez a cső, illetve mit szabályoz hogy ha lehúzom van egyből alapjárat?

Talán az még lényeges, hogy az alapjárati motorról nem húztam le, csak a kép jobb oldalán látható részről, és úgy volt jó az alapjárat. Plusz mikor befogtam érezni hogy szív és egyből úgy leesik az alapjárat mintha vissza lenne dugva a helyére.



2019. júl. 20. 06:48
 1/8 anonim ***** válasza:
36%
Amire a nyilak mutatnak az nem a gázbovden véletlenül?
2019. júl. 20. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%

Ugye ezt csak azért írtad, mert szereted nyilvánosan látni a saját gondolataidat?

Motoros állítású pillangószelepnél szerinted van gázbovden?


Sokat emelne a fórum színvonalán, ha olyan emberek válaszolnának, akik értenek hozzá, nem olyanok, akik láttak már olyat, aki látott már valami hasonlót...


Az egy vákuumcső, ami a fékszervóra megy. Ha lehúzod, falsot szív, emiatt megemelkedik a fordulat. Aktuális egy újabb alapjárati motor pucolás.


Ha ilyen hamar koszolódik, sok lehet a kartergáz, az olajpára csinál ilyet.

Full szintetikus olajjal jársz, ugye?

2019. júl. 20. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
A golfnégyen van gázbovden,ilyen van és folyamatosan felakad,úgyhogy nemond,hogy nincsen...
2019. júl. 20. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Nem, nem gáz bovden...

#2 köszönöm a választ.

99-es 20 éves autó, 290ezer km-el, szóval igen sajnos nyomja már a kartergázt.

Igen szintetikus olajat használok, 12-13 ezer km-nél szoktam cserélni.

Akkor gondolom az öreg motor miatt dzsuvásodott be megint az alapjárati motor, holnap kipucolom újra.

Számíthatok rá, hogy mostantól egyre sűrűbben előjöhet ez a probléma?

2019. júl. 20. 20:26
 5/8 anonim ***** válasza:
Nincs gázbovden. Ha rákerestél volna, az összes golfnégy fojtószelepházon látszik a pillangószelep állító motor.
2019. júl. 21. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Igen, számíthatsz rá.

Nem hiszek a "folyékony autószerelőkben", de egy orosz csodaszer nekem meggyőzően működött egy öreg Corsán.

Kapott olajcserekor egy dupla adag Rimet löttyöt, és jelentősen csökkent a kartergáz. A hengerfal és dugattyúgyűrű közti olajevéssel tud valamit kezdeni, a kopott szelepszárszimmeringgel nem.

Lehet, be kéne iktatni a kartergázelszívásba valami olajlecsapató alkalmatosságot...

2019. júl. 21. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ.

Szétszedtem most kora reggel...iszonyat módon el volt megint kokszolódva a pillangó szelep és az egész alapjárati motor ház. Ugyan úgy kitakarítottam ahogy korábban és ismét van normál 900-as alapjárat.

Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar koszosodni fog ismét. Akkor ezek szerint 290 ezer km-t bírt ez a motor?


Hozzáteszem első tulajos a kocsi, anno újonnan vettük szalonból. Mindig karban volt tartva. 220 ezer km-nél volt egy nagy szerviz ahol minden kopó alkatrész a motor környékén, a futóművön, fékek féktárcsák, az összes folyadék ki lett cserélve. (a kuplung kivételével, az még gyári) Akkor 210 ezer forint ment el. Plusz tavaly vettem rá új téli és nyári gumi szettet. Szóval én erre a kocsira az olajcserén és a benzinen kívül már nem szeretnék költeni, így is a piaci értéke kb annyi mint az új téli-nyári gumi szett...


A Rimet-et ismerem, vagyis hallottam róla de nem használtam még soha. Én sem bízok az ilyen dolgokban, viszont így hogy van tapasztalatod 5-6 ezer forintot megérhet, augusztus vége felé lesz aktuális az olajcsere, akkor veszek hozzá egy flakonnal és kipróbálom.

Ezt a karter gázos dolgot meg "ismerem" már, az egyik barátomnak volt egy Polo-ja pár éve amiben ugyan ez az 1.4-es motor volt. Anno ő is küszködött a karter gáz/gőz problémával, aztán valahogy kivezette egy szilikon csővel a felesleges olajpárlatot. Majd megkérem hogy segítsen megcsinálni nekem is.

2019. júl. 21. 10:54
 8/8 anonim ***** válasza:
Ezeknek a motoroknak a halála a növelt olajcsere ciklus is. Nem tudom ennek mennyi mertek-e rá adni 30000 km-t, de városi használattal, sok rövid úttal évente vagy 10.000 kilométerenként csere, különben ide juthat a motor. Nem tudom, te hogy cserélted. Érdemes elolvasni a totalcaros külső szerző, Novoth Tibor ide vonatkozó cikkeit, hogy mit okozhat a kitolt olajcsere ciklus.
2019. júl. 23. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!