Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A horrorkaravánokat miért nem...

A horrorkaravánokat miért nem veszik ki a forgalomból?

Figyelt kérdés

Áthaladnak kismillió határon, kamerás EKÁER, VÉDA, pályabiztonsági kamera alatt, látja őket csomó rendőr, közlekedésfelügyeletes, mégse szedik ki őket. Ha más nem, miért nem veszi körbe őket a többi autós és lassítja le 60-ig a pályán? (mondjuk ez utóbbit persze megértem, senki nem köteles seriffkedni, meg a saját életét-kocsiját-testi épségét kockáztatni az "indokolatlan" lassítással).


És egyáltalán, miért csinálják? Spórolnak az üzemanyaggal?



2019. aug. 8. 13:45
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Önkéntes rendőrt játszani veszélyes.

Hogy az igazi rendőröket miért nem érdekli az jo kérdés, valószínűleg a magyarok vegzálásában, meg a trafizásban jobb pénz van.

2019. aug. 8. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
88%
Lehet veszélyes, de ha odafigyel nem rizikósabb a dolog, persze ezt senki nem ismeri el. Ha egy út alatt hazavisz 5 autót, kettő helyett az már megérte, nem beszélve hogy annyi autóért sok esetben kétszer kell fordulni, és nem is biztos hogy ami éppen az adott pillanatban jó vétel, el is tudja adni otthon, azért visszatudna menni egy hét múlva.
2019. aug. 8. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztons..


5ös válasz az enyém, ja és nem kell annyira túltolni ezt a témát mostmár.

2019. aug. 8. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Elolvastam a linkelt választ, de nem győztél meg.


Egyrészt Magyarország is tele van német használtimporttal, a német utakon a németek nem úgy hajtják le a kocsit, hogy ne legyen benne akár pár hónap telepen állás után is 1500 km, hogy akár Romániáig hazahúzzák, de akár csak 1000, hogy ne Magyarországon akadjon el.


Ez nettó fasság, könnyen cáfolható szerecsenmosdatás, amit csinálsz. Főleg a "nem hagyja ott az út szélén" duma...


Szerintem ezek a kocsik nagyon is járóképesek (már amit tényleg nem balesetesen, rommá tört elejével, vagy hátuljával visznek haza, hogy odahaza "párjával" összerakják, aztán garantált első tulajos, nemdohányzó orvosfeleség második autójaként árulják szervizkönyvvel, meg 250 ezer-rel kevesebb kilométerrel, mint a valós).


A határ előtti utolsó kanyarban leveszik a vontatványt, átjön a határon a saját lábán, aztán belépve mehet vissza a kötélre, utánfutóra, harmadiknak, keresztbe a tetején egy kombájn vágóasztalával...


A konvojt ugyanis biztos nem engednék át a határon, Schengeni övezet ide, vagy oda.


Mit nyernek hát? Sofőr kell bele, tehát valaki utazik Romániától Németországig. Visszafelé ha két kocsit futóra vesz, egyet meg vontat, akkor egekbe szökő fogyasztásért behoz 3 autót, de kettőt amúgy is hozna, egy szem futóval is. A harmadikon nyert üzemanyag egy részét megspórolja. Ezek nagyobb dízelek általában, esznek mondjuk 5,5 litert autópályán, 1500 km alatt elmegy mondjuk 80 liter üzemanyag, ez 400 Ft-os dízeláron akár 32 ezer Ft is lehet. A vontatás miatt ez nem is mind marad zsebben a vontató még inkább megnövekedő fogyasztása miatt.


Az optimális forgatókönyv szerint beülnek egy meglévő kocsiba a nepperek öten. Kötnek rá egy utánfutót, azon rakományként kivisznek még egy utánfutót.


Kint 4 ember autót vesz, az egyik kettőt is, mert a kivitt futót felköti az új autóra (nyilván vonóhorgosat kell venni, legalább egyet). Így a kimenő öt ember hazahoz fejenként 1 új autót (a kifelé sofőr futón, a többiek újban ülnek), plussz az egyik új kocsi mögött még egyet vontatnak. Ez 5 emberrel 6 autó.


Ha kint esetleg futót is tudnak venni, akkor bónusz +1 autó.


Ehhez képest a horrorkonvojos módszerrel sem nyernek extra behozható kocsit, mert a határon valakinek át kell hoznia, tehát legalább a határátkeléskor kell, hogy sofőr legyen.


Nagyon extrém körülmények között a felesleges kocsit kint hagyják a határ előtt, és belépnek egy futóra rakott autóval ketten. Átjönnek a határon, a futót leteszik az első parkolóban, és kilépnek a kint hagyott kocsiért. Oda beszáll az utas, és belépnek még egyszer. De ennek semmi értelme... egy vontatott autóval, meg egy szóló kocsival ketten is bejöhettek volna. Ezzel csak a baj van, nincs értelme bonyolítani.


Szóval hol ebben a ráció?

2019. aug. 8. 21:40
 5/5 anonim ***** válasza:

3as vagyok

Pedig akárhogy számolom, nem éri meg járóképes autót vontatni, és azoknak a sofőröknek, akiknek van már 8 osztályuk (általában ennyi a legmagasabb végzettségük ezeknek), azok már rájönnek, hogy nem érdemes 3-4 autót húzni, mert:

-egy ML Merci, vagy bármilyen Sprinter nagyon hamar megadja magát ilyen extrém terhelés mellett, párezer km alatt

-ezeknek a fogyasztása nem 5 liter, hanem 8-9 üresen is. Megpakolva legálisan 2-3 autóval 15 liter, de ilyen extrém 4-5 autós szerelvények esetében 25 litert is megehet a vontató jármű. Pár litert lehetne így spórolni, cserében nagyon hamar gallyra vágod a motort.

-nagyon nagy a büntetés esélye. Régen is büntették a magyar rendőrök a trailereseket, csak most nagyon felkapta a média a sztorit. Emiatt mégnagyobb a kockázat.

Szóval akárhogy nézem, nem éri meg járóképes szerelvényt vontatni egy másikkal. Erre a hülye románok is hamar rájönnek. Viszont van egy kis belátásom ebbe az iparba román részről, és onnan tudom, hogy milyen siralmas állapotú gépekkel képesek elindulni 3-4000 kilóméteres körutakra. Nem csoda, ha 10ből 1 lerobban úton hazafelé (csak mondtam egy számot).

2019. aug. 8. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!