Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan kell autópályázni?

Hogyan kell autópályázni?

Figyelt kérdés

Friss jogsis vagyok. Megvannak a vezetésemnek a gyerekbetegségei, de azért megyeget.

Viszont az oktatóval autópályán lényegében nem jártunk. Pedig Budapesten tanultam. Kicsit tartok is a pályától.

Ti hogyan merészkednétek autópályára? Melyikre mennétek először? Milyen időszakban? Egyedül mennétek vagy ismerőssel? Esetleg visszamennétek az oktatóhoz?



2020. jan. 17. 16:51
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

"Ti hogyan merészkednétek autópályára? Melyikre mennétek először? Milyen időszakban? Egyedül mennétek vagy ismerőssel? Esetleg visszamennétek az oktatóhoz?"


Nagyjából emlékszem első autópályás élményemre, egyedül mentem az M7-esre, 1980-ban. Furcsa volt átélni a kerekek "zakatolását" a betonlapokon, úgyhogy az Érdi emelkedő után az első parkolási lehetőségnél kihajtottam, mert azt hittem, defektet kaptam.

A pálya használata ingyenes volt, zömmel 100 km/h sebességgel tolták, én 90-el és Trabanttal. :)) A forgalom a mainak a negyede, szóval nem volt gond a felhajtással se. Amúgy meglepődtem, mert sok kis Polski és Skoda100-as "pihent" az Érdi emelkedő leállósávjában, a Trabi meg gond nélkül felküzdötte magát. :)


Szóval, kezdőktől nem igen kapsz választ, akik eddig válaszoltak, azok rutinos sofőrök és hasznos tanácsokat adtak. Talán én annyival egészíteném ki, hogy a becsatlakozás előtt a gyorsítósávra érve azonnal indexelj balra egészen addig, amíg nem értél a pályára.

2020. jan. 18. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%
Tényleg nagyon jól leírtatok mindent. Még annyit hozzátennék, amit nekem az oktatóm mondott, hogy felhajtásnál amikor besorolsz, ne nézegess hátra, csak a tükröt figyeld. Nekem egy éve van jogsim és nagyon szeretek autópályán vezetni, sokkal könnyebb mint a városban. Az oktatómmal is voltam összesen négyszer, mindkét vizsgám előtt megnéztük mind a kettő autópálya szakaszt. Az nekem is feltűnt, hogy utána sokkal lassabbnak tűnik a városi tempó. Mióta megvan a jogsim, kétszer voltam hosszabb úton autópályán és nagyon élveztem :)
2020. jan. 18. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
83%

Mint azt föntebb írtam, első élményem 1980-ban az M7-esen Trabanttal, negyedakkora forgalommal, mint ma, és a személyautók zömmel 100-al tolták.

A mai véleményem írom: - egyedül az M6-ost tartom viszonylag veszélymentesnek, itt emlékeztet egyedül az 1980-as forgalomsűrűségre. A sebesség persze jóval nagyobb, de szinte senki nem ácsorog a teljes szakaszon a leállósávon hűtővíz felforrás v. defekt miatt.

Emiatt a többi autópályát - az ütközési veszélyességük miatt - kerülöm, ezeken több az esély dugóba kerülni. Szerencsére a tehergépkocsiknak bevezették a gyorsforgalmi és a főutakon (országút) az e-díjfizetést, ezért ők inkább a nekik gyorsabbnak tűnő autópályát választják. Nem sok kamionnal szoktam találkozni (utolérni) őket országúton, de többnyire meg lehet előzni őket, de az se baj, ha nem. Inkább érjek célomhoz akár egy órával később, mint soha többet.

És a 3500 forintos "matrica" árát is költhetem benzinre, miközben a gép a tartott átlagsebesség mellett kevesebb a fogyasztás. :)

2020. jan. 18. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
100%

A felhajtáshoz annyit tennék hozzá, hogy ha látod, hogy nem fog beengedni, akkor nyugodtan hajts túl, menj rá a leállósávra és úgy menj be mögé. Mire elmegy melletted már bőven felveszed a forgalom tempóját.


Az út további részében nyíl egyenesen kell menned, figyelni a lehajtót, elágazásoknál a sávot, behúzódni, kihúzódni (jobbra tartás, ugye!).


Becsatlakozásoknál illik sávváltással segíteni a felhajtó "kollégákat"!


Torlódás, dugó esetén a lassítással egyidejűleg szokás kitenni az elakadásjelzőt is, ezzel tájékoztatod a mögötted lévőket, hogy sokat fogsz lassítani és azt forgalmi okokból teszed. Ha a mögötted lévő beért, akkor vissza lehet venni nyugodtan, a lényege ennek az lenne, hogy az utolsó mindig "fedezze" a csorgó sort.

2020. jan. 18. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
100%

Ha nagyon sűrű a forgalom és a felhajtásnál valamiért nem sikerül besorolnod, akkor se állj meg a gyorsítósáv végén, hanem inkább menj tovább egy kicsit a leállósávban és az első adandó lehetőségnél sorolj be.


Egyébként az autósok nagy része segít a besorolásban belső sávba húzódással.

2020. jan. 18. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat
2020. jan. 18. 20:17
 17/20 A kérdező kommentje:

Ha jól értem, akkor a leglényegesebb dolog a pályán, hogy jól mérjem föl a távolságot, amikor be tudok sorolni, előzni tudok, illetve jól válasszam meg a követési távolságot.

Van erre recept, hogy mihez viszonyítsak, vagy csak megérezni lehet ezt?

2020. jan. 20. 11:42
 18/20 anonim ***** válasza:
100%
Majd idővel egyre jobban fog menni. Az is segít, ha gyakran nézed a tükröt, hogy pontosan hol járnak mögötted az autók. Egy idő után elég pontosan be fogod tudni lőni, mi a sebességkülönbség köztetek és hogy van-e még időd előzni akadályozás nélkül.
2020. jan. 20. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
100%
Illetve a követési távolság nagyon minimum 1 másodperc legyen, de kezdőként inkább minimum 2, és még 1 masodperc buffer, azaz összesen 3. Egy idő után ráérzel. Ellenőrizni úgy szoktam néha, hogy amikor elmegy egy fix valami mellett /alatt az előttem lévő autó, elkezdek számolni. Még én is mindig igyekszem tartani a másfél, 2 másodpercet. Ezt akkor, ha figyelek előttem lévőre. Ha csak simán megyek, beszélgetek stb, akkor inkább 3-4 másodpercet tartok én is.
2020. jan. 20. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
100%
A követési távolság ellenőrzésére szoktak lenni nyilas szakaszok, ahol ki is van írva, hogy két felfestés a biztonságos távolság. Nem kell parázni, úgyis magától fog menni minden! Elméletben minden bonyolultabban hangzik, mint valójában.
2020. jan. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!