Miért nem a büntetési tételeket emelik?
Evvel azt fogják elérni, hogy az idegbolond emberek, mint néha én is, megzavarodnak a városi közlekedésben a sok 30-40-nel totyogók miatt, aztán ebből lesz a baleset.
Tegnap is volt egy ilyen esetem, a pali előttem mászott 32-tel, település végén meg nekiállt 130-cal rongyolni emelkedőn felfele.
90-es korlátozásnál már kb. esélytelen, hogy megállítanak. Ha pedig nem állítanak meg, akkor ugyanúgy 106-tól büntethetnek, mint korábban.
A legnagyobb probléma, hogy tízszeres sebességtúllépés mellett sem veszik el rögtön a jogosítványt, sőt, háromszor eljátszhatod a mutatványt, mire összegyűlik az ehhez szükséges büntetőpontok összege.
A fő probléma viszont még mindig az, hogy nagyon kicsi a lebukás esélye, néha van előre bejelentett razzia, +vannak helyek, ahova ki szoktak állni, de ha Waze-t használsz és esetleg még ismered is azokat a helyeket, ahol szokott lenni mérés, akkor minimális a büntetés esélye akkor is, ha sokkal gyorsabban közlekedsz, mint szabadna.
Oké, ha halálbüntetéssel fenyegetnének, nyilván drasztikusan csökkenne a gyorshajtók száma, de reális büntetési tételek mellett mindenképpen szükséges az ellenőrzések számának sokszoros növelése, ez pedig hatékonyan csak fix traffipaxokkal (veszélyes helyek) és átlagsebesség-méréssel érhető el.
Nagy a hiszti most a bulvárlapok környékén.
Megszűnt a MERÉSI HIBAHATÁR. 100 km/h alatt 3 km/h, afelett 3÷.
Ugyanúgy megmaradt az objektív felelősség elve. Fotó alapján nem tudják bizonyítani az elkövetőt. Ezért vannak nagy ráhagyások a sebességtúllépésre.
50-es táblánál meg nem fog leinteni a rendőr, ha 51-el mész. Ahogy eddig sem intett le 54-nél.
Amúgy sincsen elég rendőr az utakon.
"ha drasztikusan növelnék a büntetés összeget az azért jobb visszatartó hatás lenne"
3 féle vezető van:
1. Retteg a büntetéstől, fogalma sincs, hogy a km óráján is van egy ráhagyás, ezért 90 helyett 80-al ment, ezentúl majd lehet csak 75-el. Rájuk van hatással ez a hiszti.
2. Az átlag sofőr, aki figyeli a forgalmat. Ha úgy adja, 60-al megy, ha úgy 110-el. Ha rendőrt jeleznek a többiek/waze, akkor 80-al.
Ez a többség. Nincs velük gond.
3. A száguldó, akit vagy megbüntetnek, vagy nem. Ritkán igen. De ezen nem változtat az összeg.
#4 Nagy ráhagyások nem ezért vannak, hanem azért, hogy ki tudd előzni a szabálytalanul 90-nel hajtó román kamiont értelmes sebességkülönbséggel úgy is, hogy nem bírságolnak meg érte. Ezt hívják jogalkotói szándéknak, az már más kérdés, hogy emiatt 90-es úton mindenki úgy veszi, hogy 105 a határ. Ahhoz mondjuk már nagyon világtalannak kell lenni, hogy a műszer miatti 3%-ot is hozzáadják fejben az emberek a GPS által mutatott értéknek. Az elkövető bizonyítása meg eddig sem számított, külföldről is kaphat az ember bírságot és kérést, hogy nevezze meg a vezetőt az előéleti pontok miatt, és teljesen valid válasz a "nem emlékszem, ki vezetett", elég befizetni.
Amúgy kérdező, ez igenis csökkenti a gyorshajtást, nem mindenkinek van heti többször 30 ezer forintja bírságra, és a közigazgatási bírságot ugye ledolgozni sem lehet.
Amúgy szerintem is az a probléma, amit fentebb írtak.
Naponta olvasok olyan hírt, hogy oda-vissza is 2-3-szoros sebességtúllépéssel kapnak le valakit. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy miért nem úgy működik a rendszer, hogy rendszám alapján azonnal jelzik és bevonják a jármű összes létező engedélyét, a vezető engedélyét, és mire a munkahelyére ér, már kapná is az ügyfélkapu értesítést, hogy jogosítványát bevontuk.
Ami jó megoldás lenne a gépjármű elkobzás. Az fájna a csórónak meg fájna a gazdagnak is.
Illetve alapvetően az engedély nélküli vezetést börtönbüntetéssel kellene jutalmazni. A jogosítványszerzést pedig szigorú pszichológiai alkalmassághoz kötni, amit baleset/súlyos szabálysértés esetén felülvizsgálnának.
#7 Ha konkrétan megállít a rendőr, akkor 50-nél 52-re is bírságot kapsz. De ha kamera vesz fel, amit mér a kamera, abból levonnak 3%-ot (nem 3km/h-t, ahol fentebb helyetelenül írták), és ha az nagyobb, mint 65, akkor járt a bünti. De akkor mindenképpen, én kaptam -3% után 105,25-re is bírságot.
#8 Amíg csak pénzbünti jár, addig gyakorlatilag arról van szó, hogy ha van pénzed, hajthatsz gyorsan. Meg normális közúti ellenőrzés nincs. Az átkosban rég kiszedték volna ezeket bármelyik autóúton vagy főúton a sorból helyszíni bírságra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!