A Móra Ferenc híd miért nem kapott gyalogos/kerékpáros áthaladási lehetőséget?
Aki nem tudná esetleg, a Móra Ferenc híd az M43-as autópálya része, egy 660 méter hosszú híd a Tisza felett Szegednél, ami a Tisza-Maros szögbe nyílik...
A Móra Ferenc hídon csak az autópályán is engedélyezett járművek haladhatnak át, mert nincsen külön járda, csak 2 db szervizjárda van, amire csak engedéllyel lehet felmenni, pálya karbantartási munkálatok miatt.
Viszont, ha megnézünk az országban más, hasonló hidakat, azokon a hidakon van külön elszeparált, gyalogjárda vagy kerékpárút az egyik pályatest mellett...
Példa:
Szent László híd, M9 autóút
Megyeri híd, M0 autópálya
Pentele híd, M8 autópálya
Stb.
A térségről annyit lehet tudni, hogy Szeged másik 2 hídján nem tudsz oda átmenni, mert azon hidak közt, ott a Maros. A legközelebbi híd a térségben Algyőn van, ami 35-50 km-es kerülő. A híd építésekor még járt arra a Tápéi komp, de az megszűnt az átadás után 2 évre, mert az autós forgalmat vitte az autópálya.
A helyi tanyavilág kapott felhajtót a sztrádára.
Viszont a híd nem kapott kerékpáros vagy gyalogos átvezetési lehetőséget.
Ezzel a kérdéssel azóta sem foglalkozik senki sem.
Mi lehet ennek az oka, hogy nem lett rá tervezve illetve építve gyalogút?
Gondolom feltételezték, hogy a tápéi komp ellátja azt a minimális igényt, arra nem számítottak, hogy 2 év után megszűnik.
Amúgy is meg voltak csúszva és a román tranzitforgalom miatt nagyon égető volt a híd átadása.
Nem, nem látja el.
A komp volt hogy hetekig nem járt, meg ha ment is csak nappal. Mikor még járt, akkor is voltak akik átlógtak a hídon... akkoriban szigorúbban ellenőrizték az üzemi járdákat.
Így utólag kivel kellene beszélni, hogy legalább a gyalog forgalmat le lehessen bonyolítani az üzemi járdán?
Van olyan híd is, ahol 1 évre lezárták a kerékpáros kialakítású oldalt és a másik oldali üzemi járdán (ami pont olyan mint a Móra hídon is) vezették át, de csak a gyalogos forgalmat, tehát a kerékpárt tolni kellett...
4-5.
Nem tudom mire gondolsz... külön, az autópályától elválasztva a Tisza mind2 oldalán vezetnek utak a hídra... persze ezeknek az állapota, jogi helyzete megint kérdéses. A maroslelei oldalon 4 km-es szakasz a hídtól a MOL tulajdonában van, a szegedi oldalon a hídra vezető út egésze szintén, a másik út meg Tápéra árvízvédelmi töltés, az megint ugye problémás szokott lenni... :/
Ha magára a hídfőre feljutásra gondolsz, azt sajnos ki kell alakítani. Am. van egy autós rámpa, ami befele az autópályára torkollik, ez 100 méterre van kérdéses járdától, ezt a 2-t kellene összekötni.
2017-ben a közút azt a választ adta, hogy Ők nem zárkóznak el a lehetőségtől, ha az illetékes Önkormányzatok intézkednének az ügyben... ez azóta nem történt meg, minden látó szögből ki maradt ez a dolog.
Pedig Makó térségének igen is jól jönne ez az átkelési lehetőség... Makóról Újszeged felé a mai napig nincsen kész végig a kerékpárút, a főúton kell kerékpározni.
Ha Maroslele a Móra Ferenc hídon át be lenne kötve Szeged-Tápéra egy kerékpárúttal, akkor értelemszerűen Makóról is meg pl. Földeákról is elég jól el lehetne bicajozni vagy segédmotorozni Szegedre. Nem beszélve az e rollerekről, pedelecekről amik egyre jobban terjednek.
A komp megszüntetése pedig nem volt hiba, mert egy híd mellett gazdaságilag versenyképtelen. Mikor még járt, akkoriban is sokan a komp helyett az illegális átkelést választották... nem beszélve az időszakokról mikor a komp nem is közlekedett pl. éjszaka. Gépjárművel pedig minden elérhető az autópályán, Marosleléről pedig Volán buszjárat is jár be Szegedre a pályán.
Ami hatalmas hiba volt az az, hogy a híd eleve nem úgy lett megtervezve, megépítve, hogy azt kerékpárosok is használhassák.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!