Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A Móra Ferenc híd miért nem...

A Móra Ferenc híd miért nem kapott gyalogos/kerékpáros áthaladási lehetőséget?

Figyelt kérdés

Aki nem tudná esetleg, a Móra Ferenc híd az M43-as autópálya része, egy 660 méter hosszú híd a Tisza felett Szegednél, ami a Tisza-Maros szögbe nyílik...

A Móra Ferenc hídon csak az autópályán is engedélyezett járművek haladhatnak át, mert nincsen külön járda, csak 2 db szervizjárda van, amire csak engedéllyel lehet felmenni, pálya karbantartási munkálatok miatt.


Viszont, ha megnézünk az országban más, hasonló hidakat, azokon a hidakon van külön elszeparált, gyalogjárda vagy kerékpárút az egyik pályatest mellett...

Példa:

Szent László híd, M9 autóút

Megyeri híd, M0 autópálya

Pentele híd, M8 autópálya

Stb.


A térségről annyit lehet tudni, hogy Szeged másik 2 hídján nem tudsz oda átmenni, mert azon hidak közt, ott a Maros. A legközelebbi híd a térségben Algyőn van, ami 35-50 km-es kerülő. A híd építésekor még járt arra a Tápéi komp, de az megszűnt az átadás után 2 évre, mert az autós forgalmat vitte az autópálya.

A helyi tanyavilág kapott felhajtót a sztrádára.

Viszont a híd nem kapott kerékpáros vagy gyalogos átvezetési lehetőséget.



Ezzel a kérdéssel azóta sem foglalkozik senki sem.


Mi lehet ennek az oka, hogy nem lett rá tervezve illetve építve gyalogút?



2023. júl. 1. 16:04
 1/7 A kérdező kommentje:
Hahó?!!!
2023. júl. 2. 07:49
 2/7 anonim ***** válasza:
84%

Gondolom feltételezték, hogy a tápéi komp ellátja azt a minimális igényt, arra nem számítottak, hogy 2 év után megszűnik.

Amúgy is meg voltak csúszva és a román tranzitforgalom miatt nagyon égető volt a híd átadása.

2023. júl. 2. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Nem, nem látja el.

A komp volt hogy hetekig nem járt, meg ha ment is csak nappal. Mikor még járt, akkor is voltak akik átlógtak a hídon... akkoriban szigorúbban ellenőrizték az üzemi járdákat.


Így utólag kivel kellene beszélni, hogy legalább a gyalog forgalmat le lehessen bonyolítani az üzemi járdán?


Van olyan híd is, ahol 1 évre lezárták a kerékpáros kialakítású oldalt és a másik oldali üzemi járdán (ami pont olyan mint a Móra hídon is) vezették át, de csak a gyalogos forgalmat, tehát a kerékpárt tolni kellett...

2023. júl. 2. 08:25
 4/7 anonim ***** válasza:
Megbeszélni a út üzemeltőjével kellene. Magyar Közút. de ha nincs biztonságos feljutási lehetőség a hídra akkor tuti nem mennek bele.
2023. szept. 11. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Egyébként meg a komp megszüntetése az hatalmas hiba volt.
2023. szept. 11. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

4-5.


Nem tudom mire gondolsz... külön, az autópályától elválasztva a Tisza mind2 oldalán vezetnek utak a hídra... persze ezeknek az állapota, jogi helyzete megint kérdéses. A maroslelei oldalon 4 km-es szakasz a hídtól a MOL tulajdonában van, a szegedi oldalon a hídra vezető út egésze szintén, a másik út meg Tápéra árvízvédelmi töltés, az megint ugye problémás szokott lenni... :/


Ha magára a hídfőre feljutásra gondolsz, azt sajnos ki kell alakítani. Am. van egy autós rámpa, ami befele az autópályára torkollik, ez 100 méterre van kérdéses járdától, ezt a 2-t kellene összekötni.


2017-ben a közút azt a választ adta, hogy Ők nem zárkóznak el a lehetőségtől, ha az illetékes Önkormányzatok intézkednének az ügyben... ez azóta nem történt meg, minden látó szögből ki maradt ez a dolog.

Pedig Makó térségének igen is jól jönne ez az átkelési lehetőség... Makóról Újszeged felé a mai napig nincsen kész végig a kerékpárút, a főúton kell kerékpározni.

Ha Maroslele a Móra Ferenc hídon át be lenne kötve Szeged-Tápéra egy kerékpárúttal, akkor értelemszerűen Makóról is meg pl. Földeákról is elég jól el lehetne bicajozni vagy segédmotorozni Szegedre. Nem beszélve az e rollerekről, pedelecekről amik egyre jobban terjednek.


A komp megszüntetése pedig nem volt hiba, mert egy híd mellett gazdaságilag versenyképtelen. Mikor még járt, akkoriban is sokan a komp helyett az illegális átkelést választották... nem beszélve az időszakokról mikor a komp nem is közlekedett pl. éjszaka. Gépjárművel pedig minden elérhető az autópályán, Marosleléről pedig Volán buszjárat is jár be Szegedre a pályán.


Ami hatalmas hiba volt az az, hogy a híd eleve nem úgy lett megtervezve, megépítve, hogy azt kerékpárosok is használhassák.

2023. szept. 11. 18:04
 7/7 anonim ***** válasza:
Azért, mert lézerjani és botka is letojta. Hidd el, ez az oka neki.
febr. 2. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!