Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a különbség a menetfény és...

Mi a különbség a menetfény és a helyzetjelző között?

Figyelt kérdés
nov. 19. 15:50
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Két különbözö fényforrás, ráadásul menetfény csak elöl van.
nov. 20. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
De ez a menetfény csak az újakban van nem? Ami régebbi pl 2008 abban nincs ugye?
nov. 20. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
39%

„𝐇𝐞𝐥𝐲𝐳𝐞𝐭𝐣𝐞𝐥𝐳ő lámpára vonatkozó műszaki feltételek

55. § (1) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott helyzetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A helyzetjelző lámpákat a következőképpen kell elhelyezni:

a) gépkocsin, motoros triciklin, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin úgy, hogy a lámpák átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél – pótkocsi első helyzetjelző lámpája esetében 0,15 méternél – távolabb, a különböző oldalon lévő helyzetjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb ne legyenek,

b) oldalkocsi nélküli motorkerékpáron a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, kivéve, ha az első helyzetjelző lámpa a távolsági fényszóróval egyesített,

c) oldalkocsis motorkerékpáron – a b) pontban említetteken kívül – a második első és hátsó helyzetjelző lámpát az oldalkocsi kerekének a síkjában.

(3) A helyzetjelző lámpák átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest szintjétől

– gépjármű és pótkocsi esetében 1,5 méternél,

– mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél

távolabb nem lehet. Ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méterre lehet.

(4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a helyzetjelző lámpára is.

(5) Az 54. § (4)–(6) bekezdésében említett helyzetjelző lámpák magassági elhelyezésére e § (3) bekezdésének rendelkezései az irányadók.

(6) A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy az összes helyzetjelző lámpa – az 57. § (3) bekezdésében említett esetet kivéve – csak együttesen legyen kapcsolható. A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának – az oldalkocsi nélküli motorkerékpár lámpái kivételével – olyannak kell lenniük, hogy e lámpák a motor álló helyzetében is bekapcsolhatók legyenek.”


„A 𝐧𝐚𝐩𝐩𝐚𝐥𝐢 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐣𝐞𝐥𝐳ő lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek:

55/A. §(1) A gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

55/B. § (1) A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”


6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről hatályos szövegéből.


/ 2↑ (11:27) Utólag is beszerelhető. Egy utcabeli férfi 35 éves Ladáján is van. /

nov. 20. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A menetfény minden újonnan gyártott kocsin van és a feladata hogy nappal jó látási viszonyok között észlelhetővé tegye a forgalomban részt vevő járműveket. Egy baromság. Nálunk egyébként is szarok a világítási szabályok ez pedig még nagyobb hulyeket csinált. Azért kötelezte az unió erre a gyártókat mert a nyugati és déli országok nem akarták kötelezővé tenni a nappali világítást. Nincs is értelme...


Helyzetjelzo feladata hogy éjszaka jó látási viszonyok között azt közölje a forgalom részére hogy az a jármű a forgalomban nem vesz részt ugyanis nem fogalmi okokból állt meg. Ne aggódj nem fogod látni a helyes használatot mert mindenki bekapcsolt lámpával állt az útszélén vagy csak azért kapcsolja hogy a kodlampat elérje mert neki úgy a nappali...

nov. 20. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!