Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Záróvonalnál kerékpárosokat,...

Záróvonalnál kerékpárosokat, motorokat, gyalogosokat, kézikocsikat szabad előzni?

Figyelt kérdés
2011. okt. 10. 13:56
1 2
 1/14 bánomisén ***** válasza:
100%
Igen.
2011. okt. 10. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 bánomisén ***** válasza:
100%
De csak a sávon belül, a záróvonal átlépése nélkül. (Csak hogy egyértelmű legyen :-)
2011. okt. 10. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Ha biztonságosan megtehető a záróvonal érintése nélkül.
2011. okt. 10. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
39%
Kézikocsit nem!!! Az nem egy nyomon haladó, végig kell követned.
2011. okt. 10. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Mindenki átlépi ilyenkor a záróvonalat. A rendőrök se büntetnek érte. Még azért sem, hogyha azért léped át, hogy mehess a forduló sávba. 1-es villamos vonalán a Hungária körúton sokszor a síneken mennek jó hosszan a kocsisor mellett, hogy bemenjenek a sávba.
2011. okt. 10. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 KovA1963 ***** válasza:
100%

KRESZ szerint a záróvonal érintése nélkül.

De ugyancsak a KRESZ szerint legalább 1 m oldaltávolságot is kell tartani.

Megintcsak a KRESZ szerint a kerékpáros szorosan jobbra kell hogy tartson - az út szélétől 1 méteren belül közlekedhet (ebből 60 cm a bicikli szélessége, 10-15 cm az út széléből balesetveszélyesen rongyos és fizikai okokból - pörgettyűhatáson alapuló egyensúly - egyenesben is kb 20 centis sávval határolható íveken halad) - vagyis az 1 méter tényleg 1 méter amit kitölt.


Ebből pedig kiszámolhatod, hogy a gyakorlatban a kerékpárost záróvonalnál akkor tudod szabályosan előzni, ha összesen 1 méter kerékpáros mozgástere +1 méter oldaltávolság + autódszélessége méterben széles az az 1 forgalmi sáv.

Ilyen meg nagyon ritkán van - a kerékpároselőzés sávváltás - adott esetben záróvonalátlépés nélkül nem hajtható végre szabályosan.


Csak mielőtt beleélnétek magatokat, hogy az a lényeg, hogy záróvonalon belül mradjatok és lelökitek a kerékpárost az útról, merthogy betartottátok, hogy nem léptek át záróvonalat. Mert nem ez a lényeg.


Tudom - tapasztalom - a kerékpáros elég nagy probléma tud lenni - egyrészt túl lassú másrészt túl sebezhető és mégis túl nagy helyet foglal ahhoz, hogy sávon belül lehetne biztonságosan előzni.


A gyakorlatban azt tudom mondani, hogy inkább záróvonalat kell átlépni semmint az oldaltávolság ne legyen meg.

Arra is érdemes figyelni / lehet rá játszani, hogy kritikus helyzetben mennyi a kerékpáros tartaléka.

Tapasztalt kerékpáros nem megy automatikusan az út legeslegszélén - az útszéle rongyolódottsága miatt sem és azért sem mert fizikai okokból a kerékpáros mindig elnyújtott íveken megy akkor is, ha egyenesen megy 20 centi széles sávban mozog a keréknyom - + még a kormányszarv ugye...

Tehát nem csábítja az oktalan autóst hogy bepasszírozódjon egy még épp elégségesnek tűnő résbe, de tart magának akkora tartalékot, hogy lehúzódjon ha szükséges, anélül, hogy a padkán elvágódna, vagy az árokban kötne ki.

Azaz, ha nagyon előznöd kell nézd meg a tartalékát a szembejövő forgalmat amennyire belátható és lépd inkább át egy kicsit a záróvonalat - ha mégis megszorulsz akkor húzódj vissza és a kerékpáros ösztönösen használni fogja a maga tartalékát.


De ne vágj bele, ha előreláthatólag megszorulnál.

Egyébként nem kell kerékpáros miatt annyival átlépni a záróvonalat, hogy a szembejövő ne férne el - hacsak nem valami busz vagy kombájn lep meg szemből.

Legföljebb anyáz egy kicsit és igaza lesz.

És visszahúzódnod is kicsit kell/szabad csak és kezelhető marad a helyzet mindenkinek.


Gondolj arra is, hogy gázpedált nyomni, könnyebb mint biciklipedált :-) téged a teknő(cö)d véd, ő csupasz.

És te ha átmenetileg lassítasz is miatta - gyorsabban haladsz mint ő.

Viseld el. És ne anyázd le azt a "bénát" se aki előtted kerékpáros miatt lelassít, mert brmi okból - akár a saját bénasága miatt is - nem értékeli biztonságosnak az előzést. Jobb egy ilyen tévedés, mint a másikfajta.

2011. okt. 12. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
5%
Le kell dudálni az összes zavaró tényezőt az úttestről...persze záróvonal átlépése nélkül és kövér gázzal. Éljenek az autósok!
2011. okt. 15. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

ebben a lényeg:


"inkább záróvonalat kell átlépni semmint az oldaltávolság ne legyen meg."


Ha nem látható be párszáz méternyire előre az úttest, akkor ne lépd át a vonalat, de ne is veszélyeztesd a (motor)kerékpárost és a többit, tehát vagy lassan menj mögötte addig, vagy pedig lassíts le olyan sebességre, hogy ne mint a tornádó haladj el mellette! Mondjuk kerékpáros mellett 40-60 km/h-nál többel ne menj! Ha megelőzted, visszagyorsítasz és kész.


Ha viszont belátható az úttest és annyira fontos teljes gázzal menned, akkor inkább lépd át a záróvonalat ha nem jön veled szemben másik autó, csak olyan 1 méteres oldaltáv legalább legyen közted és a megelőzött között!


Ésszel közlekedj, az a lényeg, és nem mindig a buta szabályokat kell követni. Gondolj arra, hogy milyen vacakok az utak (főleg az útszélek..), hogy se a szembejövő autóst ne veszélyeztesd, és a motorosokra, kerékpárosokra, gyalogosokra meg főleg vigyázz!

2011. okt. 16. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim válasza:
22%

Úristen,minek kell ide 2 oldalas magyarázat.

Megelőzöd bazzeg,azt kész.

Ki az,a hülye,aki arra gondolt,hogy pl. 1 km-en keresztül kéne követni egy bringást,mert nem lehet megelőzni.

2011. okt. 17. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 Domovoy válasza:
100%

Előttem hozzászólónak... Vagy csak elírtad, vagy rosszul értelmezted a dolgot. Nem követni kell egy méteren belül, hanem ha kielőzöd, annyit hagyj el MELLETTE!

És igenis, én díjazom aki leírta jó hosszan. Nekem is van jogosítványom, teherautóra is. Habár saját autóm nincs és ritkán vezetek. Jó időben rendszeresen használok kerékpárt és ha mindenki a leírtaknak megfelelően figyelne a bringásokra is, megkönnyítené a dolgunkat. Mert való igaz hogy sokszor inkább -félve- belehuppanok egy benyomódott víznyelőbe, mert ha ki akarnám kerülni meg kellene kockáztatnom hogy ne adj isten ne 10 centire suhanjon el mellettem egy autó. Valóban sok helyen sz*r az útburkolatok minősége és sok helyen nincs kiépítve bicikliút. Viszont a járdán nem lehet biciklizni - mert azért minket büntet meg a rendőr. Így hát akkor vagy kockáztatunk az úttesten, vagy benyeljük a büntetést. Értelemszerűen egyik fél sem szeretne fizetni. Ha pedig bármi baj lenne egy bringással, hogy kikerüli a kátyút vagy víznyelőt, esetleg emiatt kimozdul addigi nyomvonalából, legyen neki erre hely hagyva. Igaz hogy az "idő pénz", de egy emberi élet többet ér holmi sietség miatt. Calm down!

2011. okt. 17. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!