Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Balra merőleges parkolásnál...

Balra merőleges parkolásnál maximum mennyire húzódhatok jobbra, hogy ne húzzam meg a jobb oldalon parkoló kocsikat?

Figyelt kérdés
Előre és hátrafelé történő bal-merőleges parkolás esetében mindkettőre kíváncsi vagyok. 4 hónapja lett meg a jogsim, azóta nem vezettem, de sajnos már elfelejtettem. Azt tudom, hogy hátramenetben a kocsi orra nagyobb ívben fordul, de mindkét esetben (balra előre és balra hátra) mekkora oldaltávolságot érdemes hagyni, hogy a legnagyobb ívben forduljak rá a parkolóra, de ne is vigyem el a jobb oldalt parkoló kocsikat?

2018. máj. 12. 23:57
 1/10 anonim ***** válasza:

Ne centizgess, olyan távol legyenek az autók, hogy biztos legyél abban, hogy nem "kaszálsz" bele a parkoló autókba.

Autótól függ, mekkora hely kell, no és persze a vezetőtől is, de lehet korrigálni, ha nem jó az ív.

Előre menetben nem kaszál az autó vége a parkolóhelyre kanyarodáskor, de akkor se menj túl közel a jobb oldalon parkolókhoz, lehet ott vonóhorog, vagy bármi, amibe bele akadhatsz, ha nem figyelsz.

Hátra menetben bekaszál az autó eleje, más ívben fordul, vannak szélesebb, keskenyebb utak, kisebb, és nagyobb méretű autók, de balra hátra beálláskor a felezőhöz érdemes közelíteni, nem az út jobb szélére húzódni, mert a balra kanyarodáshoz az autó eleje jobbra fog kaszálni.

Idővel meglesz a kellő rutin, és egy pillantással fel tudod mérni, hogy egy parkoló helyre hogyan lehet beállni.

Addig meg inkább biztosítsd túl, tarts nagyobb oldaltávolságot.

2018. máj. 13. 04:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ez egy teljességgel értelmetlen, megválaszolhatatlan kérdés.

Nem egyenes vonalban mozog a kocsi, hanem egy folyamatosan változó íven. Vagyis, folyamatosan változik a jobb- és a bal oldali kocsitól való távolság, ezt fixre megadni nem lehet.


Lehet pl. beszerezni pár 2 l-es palackot vízzel feltöltve, és hozzájuk egyenes, 1 m-es ágakat.

Kimész egy nagy üres parkolóba, a kupakokat lecsavarod, a flakonokba beállítod az ágakat, és leteszel mindkét oldalra legalább 2-t, szimbolizálva a parkoló autókat.

És próbálkozol. Ha valamelyik felborul, akkor felállítod. (Viszel vizet utántölteni.)

Ha van valami füves térség, akkor még flakon sem kell, az ágakat le lehet szúrni.

2018. máj. 13. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

#1: "Addig meg inkább biztosítsd túl, tarts nagyobb oldaltávolságot."


Szerintem meg inkább kezdőként akkor biztosítom magamat túl, ha minél nagyobb ívben fordulok rá a parkolóhelyre, hogy már egyenes fázisban álljak be és még véletlenül se húzzam meg a mellettem parkoló oldalát/tükrét. Azért kérdeztem, hogy maximum mennyire húzódhatok ki balra, mert a rutin vezetéseim során szinte mindig halálfélelmem volt (pedig akkor még az oktatón volt a felelősség), amikor szűk parkolósávból (ahol 2 szembejövő kocsi épp elfért) kellett behúzni balra a kocsit és még akkor is centizgetnem kellett, amikor már 45°-os szögben bent voltam a parkolóhelyen. Rémisztő volt. Ezt pedig megcsinálni a saját kocsimmal a saját felelősségemre...

2018. máj. 13. 10:31
 4/10 anonim ***** válasza:

Ha orral állsz be, akkor mindegy, akár pár centit is hagyhatsz.


Ha háttal állsz be, akkor a kocsi paramétereitől, út szélességétől függ.

A legjobb, ha a tolatás előtt már alapból úgy állsz meg, hogy a felezővonal mellett haladsz és megállás előtt az orrát bedugod jobbra. Így már nem fog akkorát "kaszálni".


Ha lesz rutinod, akkor már fel sem fognak merülni ilyen fura kérdések.

2018. máj. 13. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ne is haragudj, de ha egy parkolóba való beállás számodra "rémisztő" és "halálfélelem", akkor mit mondasz egy autópályás 120 fölötti előzésre?

Esetleg egy havas úton való megcsúszásra?

És neked van jogosítványod? :(

2018. máj. 13. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Azzal nincs gond, hogy kellő rutin híján óvatos akar lenni a kérdező, próbál valami kapaszkodót keresni, de nincs méterben, centiméterben megadható érték.

Nem kell szűk résekbe bepréselődni, ha van jobb, tágasabb parkolóhely is a közelben.

Az oktatók szándékosan kérik a két autó közé beállást, de egyedül olyan helyet is lehet keresni, ahol kettő, vagy több szabad hely is van egymás mellett...

Ahol szűk a hely, ott tudni kell, érezni kell, hogy befér-e az autó, akár úgy is, hogy közben igazit rajta (elöre-hátra-előre, vagy hátra-elöre-bátra),de kezdőként, forgalmas helyen inkább olyan helyet érdemes keresni, ahová egy ívben be tud állni.

Az oktatók a parkolásokhoz megadnak különböző támpontokat, amelyek kezdetben segítenek, de később azok nélkül is gond nélkül be tud állni két autó közé a vezető, amikor már megtanulta, hogy az autója milyen íven tud kanyarodni, mekkora hely kell hozzá, egy pillantással felméri mikor, és mennyit kell mozdítani a kormányon.

2018. máj. 13. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Úgy találom, éppen ez a baj, hogy ilyen marhaságokat tanítanak: pl. amikor a bója sarka a jobb hátsó oszlopnál látszik, akkor 45°-ban alászeded és hasonlók. A tanuló begyakorolja ezt az ostoba sablont, "jól" teljesít a vizsgán, aztán az első beparkolásnál ledermed. Mert egy kicsit poros,nem látszik a segítő sárga festés, nem látszik a a másik autó lökhárítója, mint a tanpályán a piros-fehér karó, talán még egy kicsit lejtős az aszfalt is, stb.

Jaj most mi lesz???


Semmi. Gyakorolni kellene, váratlan szituációkat megoldani, nem steril körülmények közötti sablonokat bemagolni.

2018. máj. 13. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Mostanság már nem bóják közé kell beállni, kint a forgalomban kell bemutatni a rutinfeladatokat is.

Abban nem látok gondot, hogy kap a tanuló néhány kapaszkodót, egyáltalán hogy kezdjen neki a parkolóhelyre beállásnak, de a lényeg valóban a gyakorlás, és egy idő után már nem "kapaszkodik" a parkolásnál, megoldja érzékből, de senki nem az oktató mellett tanul meg parkolni, sőt vezetni sem.

2018. máj. 13. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Konkrét számokat nem lehet mondani. Amikor előre haladva kanyarodsz, a kocsi hátulja, típustól függően, de csak minimálisan fog oldalra kimozdulni. Ez annyit tesz, ha nem állsz teljesen a parkoló autó mellett centire, biztosan nem fogod meghúzni. Továbbá, nincs szükséged ennyire kihúzódni szélre, mivel balra nagy ívben kanyarodhatsz, így a sáv közepéből is könnyedén be tudsz állni.


Hátramenet már trükkösebb. Itt a kocsi minimális fordulási rádiuszától függ, azaz, hogy milyen kis ívben tud megfordulni. Minél kisebb ívben tud megfordulni, annál jobban fog oldalra kimozdulni. Ez igazából nem is számít, mert a lényeg, hogy hátramenet esetén alapból húzódj be legalább a felező vonalig vagy amennyire tudsz és onnan indítsd a manővert. Közben persze folyamatosan figyeljed a kocsi elejét is, mivel a parkoló autókon kívül más akadály is előkerülhet (pl. türelmetlen biciklis bemegy a hézagba).

2018. máj. 13. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"szűk parkolósávból (ahol 2 szembejövő kocsi épp elfért) kellett behúzni balra a kocsit és még akkor is centizgetnem kellett"


Ha bizonytalan vagy, miért nem állsz be több mozdulatból? Első körben megpróbálsz beállni, csak úgy nagyjából, hátra gurulsz és most már sokkal könnyebb szögből, simán beállsz. Ezt előre és hátramenet esetén is megteheted.

2018. máj. 13. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!