Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Más is egyetért abban, hogy a...

Más is egyetért abban, hogy a közlekedési szabálytalanságokat sokkal szigorúbban kéne szankcionálni?

Figyelt kérdés

Kezd már nagyon idegesítő lenni, hogy a hírek állandóan közlekedési balesetekkel vannak tele, állandóan aggódni kell az embernek, ha a valamelyik hozzátartozója éppen úton van. Már eleve csak az M0-on minden napra jut egy baleset pl. Budapesten belül szintén nem telik el nap baleset nélkül. Országosan szinten is van bőven és akkor azokról még nem is beszéltünk, amiről nem is hallunk. Amikor kocsival megyek valahova, akkor is mindig van pár szabálytalankodó, aki úgy gondolja, hogy rá nem vonatkoznak a kresz szabályok vagy csak azt kell betartani belőle, ami neki szimpatikus.

Szerintem olyan mértékű büntetéseket kéne kiszabni, ami elveszi mindenkinek kedvét a szabálytalanságtól. Pl. valaki nem indexel körforgalom elhagyásánál(vagy sávváltásnál, előzésnél), az is mindjárt 30 ezer forintra lenne büntetve. Megengedett sebesség túllépése, elsőbbség meg nem adása pedig még súlyosabban, mondjuk ilyen 100 ezerbe kerülne. Hova kell egyáltalán ennyire sietni?! Nem gyorshajtani kéne, hanem időben elindulni. Autóban cigarettázni, telefont nyomkodni szintén ne lehessen menet közben.


2019. febr. 23. 12:30
1 2 3 4
 31/33 anonim ***** válasza:

Pont ezt akartam írni, amit a # 29-es is, hogy nem szigorúbban kellene szankcionálni, hanem egyáltalán, szankcionálni kellene.

Én már több, mint 30 éve vezetek, saját és céges kocsit is, de a gyorshajtást meg ittas vezetést kivéve csak 1, azaz egyetlenegy esetet láttam, amikor a rendőrök megbüntettek valakit szabálytalanság miatt. (Akkor a záróvonalon előzött az illető, lakott területen vagy 80-nal, és utánamentek.) De az esetek 99,9999 %-ában meg lehet úszni bármit, mert az út szélén vakarózó bolhás kutyát se érdekli a szabálysértés, ezért teljesen mindegy, hogy 10 Ft a büntetés vagy főbelövés, mert az olyan jellemű emberek nem félnek attól, hogy elkapják őket, mint ahogy attól se félnek, hogy ők halnak meg egy ilyen szabálysértésük miatt.

A mostani összegek is pont elegendőek lennének, ha ténylegesen legalább minden 10-20 alkalomból egyszer ki kellene fizetni.

Mentem már úgy sokszor egy adott autó után, hogy ameddig én 10x indexeltem, az előttem haladó egyszer se. Elég lett volna egyszer büntetni, a másnapi körnél megint egyszer, harmadnap megint egyszer, és egyből megkérdez valakit, hogy melyik is az irányjelző kapcsolója.


A balra indexelő kolléga feltehetőleg Romániából áttelepült drága magyar testvérünk, mert ott tényleg kell balra indexelni a bent maradónak. (De kihajtáskor ott is kell jobbra, csak annál a résznél biztos hiányzott az oktatásról.)

2019. febr. 24. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim ***** válasza:
58%

31-es, teljesen igazad van, de sajnos a szankcionálás kimerül a gyorshajtásos eseteknél.


Szerintem az a legnagyobb baj, hogy egyesek fel sem fogják, hogy miért kellene indexelni. Nem érti meg, hogy a többieknek ez miért lenne fontos, és ebből fakadóan valószínű, hogy ő sem figyeli, hogy mások indexelnek-e! Nem értik, azt sem, hogy miért van záróvonal az utakon, azt hiszik, hogy ezek a jelzések indokolatlanul korlátozni akarják őt a szabadságában... Pedig a záróvonal pont egy olyan dolog, ami téged véd, mert a következő útszakaszon könnyen szembetalálhatod magad egy olyan szituációval, aminek ütközés lehet a vége, ha pl előzöl... Ezek az emberek időzített bombák az utakon.


A KRESZ oktatásnak nem a magolásról és a számonkérésről kellene szólnia, hanem arról, hogy tényleg megértsék, hogy miért is az a szabály, ami... A probléma az, hogy egyesek képtelenek felfogni az összefüggéseket, mert nincs meg bennük az az alapvető intelligencia, amivel nyugodtan ki lehetne engedni őket az utakra úgy, hogy mások életét ne veszélyeztessék! Én sokkal komolyabb feltételekhez kötném a jogsi megszerzését! A vezetés nem alapjog! A vezetés felelősség, aki nem tudja ezt vállalni, mert szellemileg képtelen rá, annak semmi keresnivalója az utakon!

2019. febr. 24. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:

Nem a szankciókkal van a baj, hanem a lebukás veszélyének csekélységével: az ellenőrzés hiányát, és a joghézagokat értem ezalatt.


Pl saját szememmel láttam: parkol egy autó úgy, hogy mögötte 3 villamos torlódott fel, mert nem fértek el tőle. Csávókám jött valahonnan egy karton vízzel, berakta a kocsiba, majd elhajtott. Sehol egy rendőr, aki felírta volna az adatait.

Ha viszont ez megtörtént volna, és mondjuk kiszámlázzák neki a pótlóbuszok minden költségét, akkor legközelebb meggondolná, hogyan áll meg.

2019. márc. 3. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!