Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Oldalsó tükrök helyes beállítása?

Oldalsó tükrök helyes beállítása?

Figyelt kérdés

Az oktatóm azt mondta, hogy úgy állitsam be a jobb oldali tükröt, hogy abban az autó hátsó ajtaját és a kerekét lássam, viszont így forgalomban használhatatlan az a tükör.

Mikor szóvá tettem azt mondta, ne legyek okos. Ezt tényleg így kell?


2019. máj. 28. 14:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%

Nem. A kereket nem kell látni, függőlegesen nincs ekkora látószöge a tükörnek.

Úgy kell, hogy a horizont (ahol a távolban az út "vége" és az ég "összeér) vonala a tükör közepén, vagy kicsit lejjebb legyen, és a hozzád közelebb eső szélén éppen csak látsszon az autó vége. Éppen csak, nem nagyon. Így lesz a legkevesebb a holttér melletted (amikor elfordulva még nem, tükörből már nem látod pl. a motorost).

2019. máj. 28. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Köszi a segítséget!


Kezdem úgy érezni, hogy nem jó oktatót választottam. :(

2019. máj. 28. 15:36
 3/11 anonim ***** válasza:
32%
Még mielőtt lehülyéznéd az oktatód gondolkodj el rajta egy kicsit, mert csak neked akar segíteni vele. Ha látod a jobb oldali kereket, akkor könnyebben állsz be vele a padkához. Kezdőknek hatalmas segítség és nem szólnak érte forgalmi vizsgán sem.
2019. máj. 28. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
De a közlekedésben a mögöttes forgalmat kell látni, nem az útpadkát. Nincs odabetonozva az ember a bal egybe, ha parkolni kell, egy kicsit nyújtogatja a nyakát, oldalra hajol, és mindent lát, ami a parkoláshoz kell.
2019. máj. 28. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
54%
Ebben igazad van, de a KRESZ nem határozza meg, hogy melyik tükörnek hogyan kell állnia. Két tükörnek kell lennie, ennyi kikötés van. Az, hogy te a középsőben figyeled a mögötted lévő forgalmat vagy a jobb oldaliban az édes mindegy. Ha a középső tükör hiányozna, akkor esetleg bele lehetne kötni a padka felé álló tükörbe.
2019. máj. 28. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
56%
A kerekeket nem jó, ha látod a tükörben normális üléspozícióban. Így nem lehet sávot váltani, mert brutál nagy lesz a holttér. Én úgy állítom be mindkettőt, hogy kb. merőlegesen álljon a tükörlap a földhöz képest. És úgy állítom, hogy az autó hátsó sarkait lássam jól a tükör szélében.
2019. máj. 28. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Utolsó: Neked is igazad van elméleti szinten, de a jogszabály egyedül a bal tükör ÉS a középső vagy jobb tükör meglétét követeli meg. Ergo a jobb oldalra nem vagy köteles tükröt tenni, HA van helyette középső tükröd. Márpedig a középső tükörrel sem látod be a jobb holtteret.


"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről


78. § (2) Minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet - kivéve a nem zárt vezetőfülkéjű lassú járművet és mezőgazdasági vontatót - fel kell szerelni legalább két visszapillantó tükörrel. Az egyik visszapillantó tükröt a jármű külső részén a bal oldalon, a másikat a jármű külső részén a jobb oldalon kell, illetőleg - ha a jármű kialakítása, vagy a raktérben elhelyezhető rakomány a hátralátást nem akadályozza - a jármű belsejében lehet elhelyezni."

2019. máj. 29. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

#7-re kiegészítésül:


A 70-es években is jól elvoltak a személygépkocsi vezetői a jobboldali külső tükör divatja nélkül:


[link]

[link]

[link]

[link]


Azokban az években "menőzésnek" számított civil szgk.-on a jobboldali külső tükör, a ralisok használták. Ilyen volt Ferjáncz Attila gépe:

[link]


és még:

[link]

[link]

2019. máj. 29. 04:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
26%
Sőt, milyen jól elvoltak ABS, légzsák, biztonsági öv, és gyűrődő zónák nélkül. Ezek is csak ilyen divatok, nem?
2019. máj. 30. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9-re:


A kilométerórák viszont csak 140 km/h-ig voltak "feliratozva", és berhelés nélkül csak max 110-120 km/h-ig tolhattad a vasat. A Zsigulit eddig, a Trabantot 90 km/h-ig.

A Pannóniával (ez mkp volt) 100 km/h végsebességgel száguldhattál.


Ja, és ha a Zsigát rendszeresen végsebességen toltad, 80-90 ezer km megtétele után vihetted hengerfelfúratásra és dugattyú cserékre. A Trabantnál viszont tuti besült a főtengelyed, tudom, 2x is így jártam.

2019. máj. 31. 05:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!