Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vitézy Dávid fb-posztja...

Vitézy Dávid fb-posztja szerint Nyugat-Európa sok városában már tilos mélygarázst építeni új bevásárlóközpontok alá. Egyetértetek ezzel?

Figyelt kérdés

Általában egyetértek Vitézyvel és az autóforgalom csökkentését célzó nyugati intézkedésekkel.

De ez azért jó pár kérdést felvet.

Van, aki például nem képes cipekedni. Időseknek, mozgásszervi megbetegedésben szenvedőknek már az is megerőltető, hogy vásárol egy pár cipőt és 3 új kardigánt, és azt haza kell cipelnie. Pláne, ha át is kell szállnia + gyalogolnia párszáz métert.

Tömegközlekedéssel hogyan intézel el időtakarékosan egy Karácsony előtti nagybevásárlást? Vagy úgy általában, a havi nagybevásárlást? Havi 1 nagy bevásárlás helyett mehetnél havi 5-10 alkalommal (attól függően, mekkora a család) kis tételű bevásárlásokra, ami sokkal több idődet emészti fel.

Van persze Tescos házhozszállítás. OK, ezzel meg lehet spórolni némi autóhasználatot. De ha el kell vinned 3 nagykabátot a tisztítóba aztán pár nap múlva elhozni? Milliónyi hasonló példa hozható.


Én azt gondolom, hogy ahhoz, hogy valós alternatívája legyen az autóhasználatnak, alapvető, hogy az életedet úgy szeretnéd megoldani autó helyett más közlekedési eszközzel (gyalogosan, kerékpárral, tömegközlekedéssel), hogy az életminőségedet közben nem szeretnéd lerontani. Ha eddig havi 5 órát töltöttél bevásárlással, nem szeretnéd, hogy abból havi 15 óra legyen. Ha eddig havonta elvitted a télikabátodat a tisztítóba, erről nem szeretnél lemondani.

Személy szerint olyan megoldásokat támogatnék, hogy a lehetőség meglegyen, de kellően fel legyen árazva. Hogy kétszer is meggondolja az ember. Ilyenre jó példa a dugódíj. Eltántorítana a napi szintű autóhasználattól a belsőbb kerületekben. Ha viszont a beteg nagynénit viszem orvoshoz vagy költözködni/cipekedni kell, olyankor kifizetném. Aki beteg, idős vagy más módon korlátozott az pedig kedvezményeket kaphatna ezekből az összegekből. Aki a környezetet és a várost kevésbé terhelő személygépkocsit (tisztán elektromos járművet, kétszemélyes kisautót, közösségi autót) használ, szintúgy.

Mi a véleményetek?



2019. nov. 16. 18:47
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
22%
Hát én azt látom a belvárosi kerületekben, hogy hiába épülnek és vannak is már szép számmal garázsok meg parkolóházak, a legkevésbé sem csökken a utcán parkoló autók száma. Ugyanis az önkormányzatok által kiadott engedélyek nem érvényesek oda. Sőt például az új József nádor téri garázs fölé még kijelöltek felszíni parkolókat is, ami agyrém. Szóval szerintem nyugodtan lehetne már most mondani, hogy holnaptól oldd meg ahogy tudod, csak akarni kéne.
2019. nov. 17. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
13%

Pedig igenis ilyesmi a megoldás. Saját példám, mi több kollégámmal kocsival jártunk dolgozni, aztán a cég környéke sétálóutca lett, lehetett menni autóval, csak parkolóhely alig maradt emiatt, így ilyen 8-900 méterre lehetett csak megállni, ha nem akartál még fizetni is a parkolásért, amit a cég nem állt.Aztán észrevettük, hogy a buszmegálló úgy 250 méterre van a bejárattól. Azóta vagy teljesen busszal megyek vagy ha kell munka után az autó, leteszem kint a kocsit egy áruházi parkolóban és ott ülök buszra. Mások meg közös kocsival járnak, a korábbi 3-4 autó helyett megoldják eggyel, mert felszedik egymást.


Én is utáltam az elején a dolgot, de pusztán ha csak autóforgalm csökkentése a cél, akkor ez az irány működik, rohadt kellemetlen de működik.

2019. nov. 18. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
56%

"Azóta vagy teljesen busszal megyek vagy ha kell munka után az autó, leteszem kint a kocsit egy áruházi parkolóban és ott ülök buszra."


Az áruházi parkoló nem P+R, ha az áruház megtultja a parkolást, mint pl az újpesti Tesco akkor?


Szóval te magad írod le a problémát: nincs megfelelő tömegközlekedéshez kapcsolt P+R hálózat. Hát ezt írtam én is :D

2019. nov. 18. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
28%

Én pont, hogy nem engednék mélygarázs nélkül új bevásárlóközpontot építeni.


Maximálisan támogatom az autók számának csökkentését, de most ha bemegyek a Westendbe és bevásárolok egy hűtőszekrényt, 2 nagykabátot, 10 kiló krumplit és neadjisten még a nagypapámat is viszem magammal akinek fáj a lába, hadd ne kelljen már gyalogolnunk hazáig....


Azon túl én is rommá adóztatnám a városi autóhasználatot, az autósok nagy része csak azért használja mert.... hmm, igazából nem is értem.

Használják csak azok, akiknek valóban szükségük van rá.

2019. nov. 18. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
56%

Az ősbűn az volt, hogy egyáltalán engedték ezeket az óriásplázákat felépülni a belvárosban. Nyugati városokra ez egyáltalán nem jellemző. Egymást érik a bevásárlóközpontok, csak a Nagykörút mentén öt darab van a Széll Kálmántól a Móriczig, miközben maga a körút, ami lehetne egy élettel teli, elegáns bevásárlóutca, olcsó kocsmákkal, hajléktalanokkal, használtruhás turkálókkal és szexshopokkal van tele. Budapesten abszolút hiányzik az utcai bevásárlás kultúrája a Váci utca kivételével, pont az elhibázott várostervezés miatt. Jobban mondva a várostervezés hiánya miatt.


És egyébként is miért a Westendben kell hűtőszekrényt venni? Ha már sajnálja az ember azt a párezer forintos házhozszállítási díjat (miközben épp több tízezerért vesz hűtőt, de mindegy), akkor miért nem lehet elautózni a külvárosi Media Marktba, miért az amúgy is túlzsúfolt környékre kell bemenni, ahol garantált a dugóban araszolás? Továbbmegyek, nem kéne engedélyezni a belső kerületekben bútoráruházak és hasonlók nyitását, csak bemutatótermekért maximum. Semmi értelme fölösleges forgalmat generálni oda ahol nincs arra kapacitás.

2019. nov. 18. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:

#15:


Csak érdekességképp:

a Rákóxzi út akkor vesztette el régi jellegét amikor átadták a kettes metrót. Előtte volt villamos, volt élet az utcán, voltak boltok stb..,

A metró levitte a forgalmat a föld alá és néhány év alatt a Rákóczi út elesett aztán látjuk milyen ma.


Érdekes, hogy egy tömegközlekedési probléma megoldásával véletlenül generáltak egy lokális gazdasági problémát, amit senki nem sejtett előre. :)

2019. nov. 18. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 A kérdező kommentje:

#16: Igen, mert metrót a belvárosban nem egy létező főútvonal alá kellene építeni, hanem pont, hogy feltárni olyan új útvonalakat, ami a felszínen nem megoldható. Gondolj bele, hogy mikor metrót építesz, megvan a szabadságod, hogy újratervezd a forgalmi irányokat, ne kössenek a meglévő elavult közúthálózat okozta keretek.

Máshol (a volt Szovjetuniót is beleértve!) valahogy értették ezt a dolgot, de nálunk volt egy iszonyatosan merev, dogmatikus hozzáállás a közlekedésmérnökök részéről.

2019. nov. 18. 19:54
 18/33 anonim ***** válasza:
Hát nem tudom, szerintem ha ma a Rákóczi úton a Ferenciek terétől a Keletiig szétszórnánk mondjuk az Aréna Pláza 200+ üzletét és éttermét, akkor metró ide vagy oda, ott bizony egy bécsi Mariahilfer Straßéhoz hasonló, vagy akár még nagyszabásúbb sugárút alakulna ki rengeteg korzózó és shoppingoló emberrel. Pláne ha még a forgalmat is csökkentenék az úton. Ugyanis az hogy akkoriban tönkrementek a Rákóczi úti üzletek nem feltétlen csak a metró hibája, az is nagyban hozzájárult, hogy mellette megnövelték az út kapacitását.
2019. nov. 18. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
#17 Budapest esetében szerintem ez nem igaz, a pesti oldalon főleg a lehető legjobb a város úthálozatának szerkezete. A körutas/sugárutas városszerkezetnél kevés jobb van, tehát nem mondanám elavultnak. Szerintem nincs gond a metrók útvonalával, a gond azzal volt illetve van, hogy a metró átadásával egyidejüleg dilettáns módon megnövelték a felszínen az út kapacitását. Ideális esetben a Rákóczi úton például kétszer két sáv lenne a jelenlegi kétszer három helyett, és abból a kettőből egy buszsáv lenne. Ha 4-es metró elérne a Bosnyákig legalább, akkor még a buszsávot is meg lehetne szüntetni, mert nem lenne szükség buszokra.
2019. nov. 18. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
78%

"Budapesten abszolút hiányzik az utcai bevásárlás kultúrája"

Hála a jó égnek!

Minden vágyam úgy vásárolni, hogy közben szakad az eső, megfagyok, megsülök, autók-biciklisek között kell mászkálni, stb.

Írom ezt úgy, hogy rühellem a plázákat, de az utcán csalinkázásnál még mindig jobb.

+ közlekedni is hatalmas élmény lenne, már így is túl sok a gyök kettővel lébecoló ember...


"egyébként is miért a Westendben kell hűtőszekrényt venni?"

Mi a túróért ne vehetnék ott, ha pl az van közel? :DDD

Amúgy pont most vettünk nagygépeket, és hát elég borsos volt a szállítás, amit tudtunk inkább mi vittünk haza. Nem értem, miért ne akarhatna az ember spórolni csak azért, mert valamit muszáj megvennie...

2019. nov. 19. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!