Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ki figyeli a vasúti kocsik...

Ki figyeli a vasúti kocsik műszaki állapotát?

Figyelt kérdés
Többször volt már olyan, hogy a vonaton ülve a forgóváz felől igen erős, kopogó hang hallatszott. (kíváncsi lennék arra is, hogy az ilyesmit jellemzően mi okozhatja) Az a kérdésem, hogy ezeket a hibákat ki veszi észre? Értem, hogy x időközönként elviszik fővizsgázni őket, de ha két fővizsga között történik valami és a ,,vonatkerékpumpálók" akik csak állva látják a vonatot, nem veszik észre a problémát, ami menet közben jön ki, akkor ki szól hogy baj van? Egyik utazásom során az abroncs forgott el a keréken, az könnyen és gyorsan kiderült, mert minden fékezésnél füstölt és nagyon büdös volt. Viszont mi van a kevésbé feltűnő problémákkal? Előre köszönöm a válaszokat! :)

2020. jan. 6. 08:43
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
A kevésbé feltűnő problèmàk is látszanak vagy mérhetőek. A közlekedésbiztonsagra közvetlenül veszélyes hibákat ki lehet szűrni az indulás előtti kocsivizsgálat alkalmával, a többi ráér a napi vagy heti vizsgákig. (Pl. egy ellaposodott kerèkkel sokàig elszaladgàl a kocsi)
2020. jan. 6. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
35%
Úgy látom Te figYeled. ...
2020. jan. 6. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
64%
A gyakorlatban senki. Annyira kevés az ember a MÁV-nál, hogy karbantartás már egyáltalán nincs, csak tűzoltásra van kapacitás, de még arra sem elég.
2020. jan. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A jegyvizsgálók is szólnak, ha valami nagyon gyanúsat tapasztalnak. Ez a feladataik közé tartozik. Szolgálat végén be kell írni egy naplóba, hogy történt-e valami esemény. Bár nem műszaki emberek általában, de azért észreveszik, ha nagyon kopog. Persze, ha nem tűnik vészesnek valami, akkor nem mindegyik szeret a naplóba irkálni... De ha muszáj, pl. ez az abroncsos eset, vagy ha télen kitörik egy ablak, akkor ír az is, aki nem szeret.
2020. jan. 7. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! :)
2020. jan. 7. 09:46
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

"Erős kopogó hang"


Egyszer régen volt ilyenben részem, akkor az volt, hogy le volt szakadva a kerékről a vezérlőkocsi sebességmérője vagy mi a szösz (legalább is azt mondták ott a bölcsek), egy ilyen slagméretű kábelen himbálódzó búvárszivattyú méretű vasdarabot képzelj el, és ezt menet közben kb. 10 másodpecenként úgy odavágta hol a talpfákhoz, hol a kocsi aljához, hogy azt hittem felszakad a padló. Ez így ment egy kilométert, aztán ki lettünk rakva (aznap is) a vonatból fél napig tanyázni a semmi közepén. "Pótlóvonat" azóta nem jött meg.


Bezzeg amikor valami hangzatos beruházás van, eladhatja a portékáját a gátlástalanul nyomuló külföldi érdek, akkor számolatlanul tolják alá a csilliárdokat, amikor egy ötszázas forintos pöcök kéne ahhoz, hogy ne állandóan dögsoron legyen a vonat, arra direkt nem... Az nem érdek. Sokkal nagyobb buli majd eladni egy teljesen új járművet, mint kicserélni benne azt a 0,01%-nyi problémát. A legfelül lévőknek nem érdeke a karbantartás, és ez nem csak a vasútra vonatkozik, ez egy ilyen világ. Leszakadt az ajtó? Majd a vasutasok otthonról hozott szigetelőszalaggal túlórában megoldják.

2020. jan. 8. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!