Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem lehet kártyával...

Miért nem lehet kártyával fizetni a távolsági buszokon?

Figyelt kérdés
Kicsit nevetségesnek tartom hogy már kb. a legkisebb sarki boltban is lehet kártyával fizetni de a buszokon még mindig nem. Az még idegesítőbb hogy vidéki buszmegállókban még egy nyomorult automata sincs. Miért nem haladnak a korral a busztársaságok? Ha az ember nem készül előre és nem vesz ki pénzt akkor meg van lőve. Velem többször volt már hogy suliból, munkából siettem a buszhoz de nem volt nálam kp és keresnem kellett gyors egy automatát, amiatt meg majdnem lekéstem.

2020. szept. 18. 09:11
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Mert a volán lemaradt valahol a 90-es évek színvonalán.

Most hogy a MÁV-hoz került remélhetőleg összekapják magukat, bár vannak kétségeim.

2020. szept. 18. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
31%
A kártyás fizetéshez online terminál kell, ami egyrészt drága, másrészt, ha nincs kapcsolat, vagy lassú, akkor mi van?
2020. szept. 18. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
79%
#2 A Volán vagy BKV/BKK azért elég nagy cég ahhoz, hogy ne jelentsen gondot az eszközök beszerzése. Ha egy kisebb üzlet is ki tudja gazdálkodni a költségeit, valószínűleg a buszos társaságoknak sem lehetetlen. A kapcsolat sebessége nem igazán számít, hiszen nem videókat kell fel-, illetve letölteni, hanem csak pár byte adatot. És ahol a mobil működőik ott internet is van.
2020. szept. 18. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Nekem a szegedi megoldás tetszik nagyon.

Amikor ott vagyok, imádom, hogy csak rá kell nyomni a fedélzeti jegyautomatán, hogy vonaljegy, érintem a kártyát, és adja is ki az érvényesített menetjegyet.

Más városban még nem találkoztam ilyennel, pedig elég 21. századi megoldás.

2020. szept. 18. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

#2

Hát igen, ha a Volán vezér 5 millió fizetésére van pénz akkor a terminálok beszerzésére is van gondolom.

2020. szept. 18. 09:58
 6/14 anonim ***** válasza:
82%

Egészen felháborító ahogyan a Volánbusz kezeli az utasokat szolgáló informatikai fejlesztéseket.


Ott áll az ember a puszta közepén egy árokpartra leszúrt tábla tövében , nem jön a busz.


1. Nincs állandó telefonos ügyfélszolgálat, de amikor volna, akkor sincs kiírva, melyik számot kell hívni az adott területen.

2. Nagyon esetleges hogy lehet-e követni az autóbusz helyzetét, de akkor sem túl megbízható az egész.

3. És ehhez tökéletesen illeszkedik az is, hogy már olykor a nyilvános budiban is lehet kártyával fizetni, de a buszon az akár többezer forintos jegy árát csak készpénzben lehet leszurkolni . (Oké , van mobiljegy legalább, de azt meg igazán tisztességesen ellenőrizni nem tudják.)


Megjegyzem , mindezeket már rég megugrotta a MÁV-Start, van erre kitalált NER-cég is, még igazából a lefedettség kérdése is megoldható némi rugalmassággal, legalábbis Szlovákiában , Ausztriában valahogy csak sikerült, pedig mintha ott kicsit több hegy árnyékolna...

2020. szept. 18. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim válasza:
23%
SIMPLE APP
2020. szept. 18. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként úgy tudom, hogy bizonyos terminálokat be lehet állítani úgy, hogy ha épp nincs hálózati kapcsolat, akkor offline módban el tudja végezni a tranzakciót, és ha legközelebb hálózathoz jut, akkor küldi el a bank felé.

Annyi, hogy ebben az esetben később történik meg a terhelés is, és ha nincs elég fedezet a számlán, akkor minuszba megy, hisz amikor maga a fizetés történt, hálózati kapcsolat híján nem tudta ellenőrizni, hogy van-e amúgy elég fedezet a számlán.

Legalábbis régen volt ilyen. Most, hogy van-e nem tudom.

2020. szept. 18. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Második vagyok, és pont ez a lényege az írásomnak, amit a 8. ír.

Olyan helyen dolgozom, ahol gyakran kitelepülünk. Ha nincs kapcsolat, akkor kockáztatunk, hogy van pénz a számlán, vagy nincs.

Ha nincs, nem biztos, hogy ki tudjuk vasalni az illetőből. Sokakat személyesen ismerünk, és tudunk szólna, de akit soha nem láttunk, azzal nem tudunk mit tenni. A feljelentés hosszadalmas folyamatot indít el, és az eredmény kétséges.

2020. szept. 18. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
75%
9-es, itt egy mozgó járműről van szó, aligha van olyan helyzet , hogy egy utazás alatt ne érne hálózattal lefedett részre a jármű mondjuk 5-10 percen belül. És azt is lássuk be, hogy e tranzakciók tömegesen csak lakott területen fordulnak elő, ahol jó eséllyel van értékelhető jel.
2020. szept. 18. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!