Miért nem lehet kártyával fizetni a távolsági buszokon?
Mert a volán lemaradt valahol a 90-es évek színvonalán.
Most hogy a MÁV-hoz került remélhetőleg összekapják magukat, bár vannak kétségeim.
Nekem a szegedi megoldás tetszik nagyon.
Amikor ott vagyok, imádom, hogy csak rá kell nyomni a fedélzeti jegyautomatán, hogy vonaljegy, érintem a kártyát, és adja is ki az érvényesített menetjegyet.
Más városban még nem találkoztam ilyennel, pedig elég 21. századi megoldás.
#2
Hát igen, ha a Volán vezér 5 millió fizetésére van pénz akkor a terminálok beszerzésére is van gondolom.
Egészen felháborító ahogyan a Volánbusz kezeli az utasokat szolgáló informatikai fejlesztéseket.
Ott áll az ember a puszta közepén egy árokpartra leszúrt tábla tövében , nem jön a busz.
1. Nincs állandó telefonos ügyfélszolgálat, de amikor volna, akkor sincs kiírva, melyik számot kell hívni az adott területen.
2. Nagyon esetleges hogy lehet-e követni az autóbusz helyzetét, de akkor sem túl megbízható az egész.
3. És ehhez tökéletesen illeszkedik az is, hogy már olykor a nyilvános budiban is lehet kártyával fizetni, de a buszon az akár többezer forintos jegy árát csak készpénzben lehet leszurkolni . (Oké , van mobiljegy legalább, de azt meg igazán tisztességesen ellenőrizni nem tudják.)
Megjegyzem , mindezeket már rég megugrotta a MÁV-Start, van erre kitalált NER-cég is, még igazából a lefedettség kérdése is megoldható némi rugalmassággal, legalábbis Szlovákiában , Ausztriában valahogy csak sikerült, pedig mintha ott kicsit több hegy árnyékolna...
Egyébként úgy tudom, hogy bizonyos terminálokat be lehet állítani úgy, hogy ha épp nincs hálózati kapcsolat, akkor offline módban el tudja végezni a tranzakciót, és ha legközelebb hálózathoz jut, akkor küldi el a bank felé.
Annyi, hogy ebben az esetben később történik meg a terhelés is, és ha nincs elég fedezet a számlán, akkor minuszba megy, hisz amikor maga a fizetés történt, hálózati kapcsolat híján nem tudta ellenőrizni, hogy van-e amúgy elég fedezet a számlán.
Legalábbis régen volt ilyen. Most, hogy van-e nem tudom.
Második vagyok, és pont ez a lényege az írásomnak, amit a 8. ír.
Olyan helyen dolgozom, ahol gyakran kitelepülünk. Ha nincs kapcsolat, akkor kockáztatunk, hogy van pénz a számlán, vagy nincs.
Ha nincs, nem biztos, hogy ki tudjuk vasalni az illetőből. Sokakat személyesen ismerünk, és tudunk szólna, de akit soha nem láttunk, azzal nem tudunk mit tenni. A feljelentés hosszadalmas folyamatot indít el, és az eredmény kétséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!