Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Kárpát vasút kft két NOHAB...

A Kárpát vasút kft két NOHAB mozdonyának miért nem meghajtott mind a 6 tengelye? így ez által kisseb teljesítményű a dízelmotor és a fődinamó is? Esetleg egy nehezebb tehervonatnál ez mennyire hátrány? Már ha hátrány egyátalán.

Figyelt kérdés
2021. jan. 5. 16:09
 1/7 anonim ***** válasza:
15%
Így nem tudnak vele driftelni a vonatvezetők.
2021. jan. 5. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Azok most kerültek az országba, nem ugyanazok mint a régi Magyarországra gyártott Nohabok.
2021. jan. 5. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
87%

Súlycsökkentés volt a fő oka a dolognak, ha jól tudom a középső nem hajtott tengelyen a kerékátmérő is kisebb. A teljesítményük egyébként azonos, mint a hazai gépeknek, más TC-k vannak alattuk, motor és főgenerátor teljesítményük azonos.


Hátrány a természetesen lehet belőle, például emelkedőn vagy épp ha szennyezett, csúszós a sínkorona.

2021. jan. 6. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Hármas,csak azért érdekelt a dolog mert a 022-es is probléma nélkül felhozta a 11 szenesvagont a dunaújvárosi kikötőből,akár csak a hat hajtott tengelyű szergejek.
2021. jan. 6. 09:58
 5/7 anonim ***** válasza:
3# Egy forgóvázon belül nem valószínű, hogy eltérő kerékméreteket alkalmaznának. A három helyet két TC motor előnye az egyszerűbb szervizelhetőség, a nyomaték három helyet két részre oszlása pedig minimális hátránnyal jár. Ezeket a Nohabokat még Dán megrendelésre gyártották ahol a 2 TC motor bőven megfelelő volt nyomaték eloszlás szempontjából és nálunk is az. Mellesleg a MÁV-nak készült Nohabok 5 évvel későb készültek mint a Kárpát vasút Nohabja ezért is van különbség a konstrukcióban. Durva, hogy a MÁV csak vashulladékként tudta elképzelni a Nohabjai többségének jövőjét.
dec. 10. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ha jól rémlik az Indóház Extra Nohabokról szóló részeinek valamelyikében olvastam ezt az információt, hogy a nem hajtott kerékpárok valamivel kisebbek is.
dec. 10. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A Dán vasútnál 3 féle Nohab sorozat volt:

- MY amely forgóvázanként 2 meghajtó motorral rendelkezett, tengelyelrendezés: (A1A)(A1A), a főbb egységei viszont egyeztek a MÁV Nohabjaival. Ilyenek a Kárpát vasút Nohabjai is.

- MX ami 600 mm-el rövidebb volt, 12 hengeres volt a dieselmotorja, szintén csak két TC-je volt forgóvázanként, tengelyelrendezés: (A1A)(A1A) viszont a középső hajtás nélküli kerékpár valóban kissebb átmérőjű volt.

- MZ amely forgóvázankét 3 TC-vel rendelkezett tengelyelrendezés:Co'Co' 3000 lóerős, a későbbi 20 hengeres diesel motorral pedig már 3600 lóerős volt, az orr része pedig teljesen máshogy nézett ki.


Az MY-nál és az MX-nél a súlycsökkentés miatt alkalmaztak forgóvázanként csak két TC-t, mivel az akkori pályaállapotok nem bírtak többet, az MX-et pedig egyébként is főleg mellékvonalakra szánták, a viszonlag sík Dániában pedig a forgóvázanként 2 TC is elegendő vonóerővel bírt.

dec. 16. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!