Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tapasztalható még az autóbusz...

Tapasztalható még az autóbusz / trolibusz sofőrhiány a BKV-nál?

Figyelt kérdés
Egy évvel ezelőtt a BKV szerint kb 250 sofőr hiányzott a rendszerükből. A COVID miatt ezeket a helyeket a munka nélkül maradt turistabusz sofőrök rohamozták meg. Ha valóban sikerült betölteni a hiányt, akkor miért push-olja facebookon folyamatosan a hirdetéseket a BKV? Mennyi időbe telik, míg "utcáról beesve" turistabusz sofőr a BKV-nál vezetni kezdhet? Troli tanfolyam mennyi ideig tart a jelentkezéstől az első önálló menetig? A válaszokat előre köszönöm.

2021. jan. 28. 11:12
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Hiány nincs, de utánpótlásra folyamatosan szükség van egy ekkora cégnél. (Más szektorban ugyan , de hasonló személyi állomány mellett az én munkahelyem is folyamatosan tart fenn egyfajta puffert.)
2021. jan. 28. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Ez elég összetett kérdés, mert a vírusidőszakot rendkívüli helyzetként kell kezelni. Mivel a vírus miatt munkájukat elvesztett különjárati és kamion sofőrök töltötték be az űrt a BKV-nál, így a helyzet normalizálódása után a többségük az első adandó alkalommal lelép majd, hiszen a régi keresetük töredékét kapják csak így meg. A kérdésre válaszolva hiány nincs most, sőt a besegítők közül sokat eltávolítottak. Köztük vannak olyan nyugdíjasok, akik már nem fognak újra visszatérni. Kíváncsi vagyok, hogy a vírushelyzet elmúltával a helyzet milyen mértékben fog megváltozni, ez nagyban függ a vírustól való megszabadulás módjától és gyorsaságától is.


Én is kíváncsi vagyok, hogy mennyi időbe telik, míg "utcáról beesve" turistabusz sofőr a BKV-nál vezetni kezdhet. Talán valaki hozzáértő meg tudja majd válaszolni.

2021. jan. 28. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Attól, hogy "fel lett töltve az állomány", ebben sem vagyok biztos amúgy, azért folyamatosan vannak kilépők is. Aki nyugdíjba megy, munkahelyet vált, lebetegszik x időre, kirúgják, stb. Én is rákérdeztem amúgy a BKV-nál, Arrivánál, hogy vesznek-e fel embert. A válasz nem volt, illetve azt sem tudták, mikor lesz újra felvétel. Nekem van D-m, GKI-m, meg anno BKV-nál buszoztam. De így sem élvezek semmilyen "protekciót" felvételnél.

Nekem is ment 1-2 "turistás" ismerősöm BKV-hoz, de rühellik, mint a xart, meg alig várják, h visszamehessenek a luxus Setrára, nemzetközizni, stb. Persze most jó nekik a hulladék VanHool is meg a 412-es. Vicces...

Én most vidéket célzom meg buszozás szempontjából. Nyugisabb a munka, nincs akkora elmebaj, mint itt Pesten, nem sürget a futár, stb. Igaz vmvel karcsúbb a pénz is, de a semminél jobb egyenlőre.

Egy utcáról bejövő buszosnak elvileg a belsős BKV-s oktatást (kékítő) kell elvégeznie, meg az adott garázshoz tartozó buszokat x ideig vezetni, mint típusoktatás. Utána elvileg még 1-2 nap módszerátadás van hátra, x viszonylaton, teljes műszakban, aztán mehet is melózni egyedül. Sztem 1 hónap alatt megvan az egész jó esetben, vagy annyi se kell neki.

Troliban nem vagyok otthon, biztos van pár hónap az oktatás. Meg kell őket kérdezni.

2021. jan. 28. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Turistabuszsofőrködés egy életforma, nagyon szép helyekre jársz, ha szerencséd van, fassza hotelben laksz, tengerpart, társaság, kaja pia minden. Több sofőrt ismerek, régebben jómagam is benne voltam az utazások szervezésében. Aki igazán szereti, emiatt szereti (szerette) a turistabuszt, nem feltétlenül a fullos Setra miatt. Az ilyen embereknek nehéz a BKV-nál naponta 10-15ször ugyanazt a monoton fordulót járni. Persze 2020 után hálás lehet bárki, hogy van bármilyen szakmabeli munka.
2021. jan. 28. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Egyébként a BKV, mint a többi buszos cég, is tele van nyugdíjas munkavállalóval, akiket simán el lehetne küldeni, és a helyükbe a fiatalokat felvenni. Szóval az egy csak egy része a dolognak, h sok maszek ment oda melózni. Voltam vonalbejáráson olyan sofőrrel, aki már x év óta nyugdíjas, nem tudom, mennyi egészségügyi baja van, GKI-n meghúzták, de csak vezethet. Kérdem én: az ilyen ember minek dolgozik ott? minek veszi el más elöl a helyet?
2021. febr. 1. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

5ös

Gondolkozz. Egy majdnem nyugdíjas, vagy már nyugdíjas sofőr sokkal megbízhatóbb, ismer mindent, nem kell tanítgatni, végzi csendben, megbízhatóan a munkáját. Míg egy fiatalt meg kell tanítani, lázad a nagyobb fizuért, egy év után meggondolja magát, hogy mégsem ezt akarja csinálni, vagy kimegy külföldre. Szerinted a BKV-nak, mint munkaadó, melyik a jobb?

2021. febr. 1. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
100%

Sziasztok!


Én kb áprilisra leszek meg mindennel, utánna jelentkezem majd valamelyik pesti buszos céghez. Megírom majd a tapasztalataim!

BKV oktató buszok folyamatosan dolgoznak a 19. kerületi Hofherr Albert utcai vizsgapályánál! Persze nem tudom biztosan kiket képzenek és mire.

2021. márc. 1. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Utolsó hozzászóló! Vannak már tapasztalataid?
2021. ápr. 12. 22:21
 9/9 anonim ***** válasza:
Mire vagy kivancsi?
2021. dec. 28. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!