Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BLVV annó minek építette...

A BLVV annó minek építette meg a mai 42-es villamos szárnyvonalát?

Figyelt kérdés

Az 50-es és 42-es vonala között csak pár száz méter van.

Mi értelme volt ezt így kialakítani?



2021. febr. 21. 19:36
 1/4 anonim ***** válasza:
53%
Önmagában nem sok értelme van, akkor lenne haszna, ha kimenne min. a Gloriett telepig vagy még tovább. De ezt is mióta tervezik... korábbi cikkekben a BKK már 2016 körül vizionálta a vonal meghosszabbítását. Aztán azóta is építik...
2021. febr. 21. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Jelenlegi formájában nincs sok értelme, mert túl rövid. A 3-as metró átadása előtt bement a belvárosba, a jelenlegi szakaszán pedig belvárosi kapcsolatot adott egy környéknek, aminek a (mai) 50-es villamos nem. No meg nem mellesleg az 50-es HÉV-nek épült és zömében teherszállítás zajlott rajta a 20. század elején.
2021. febr. 21. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Akkoriban nem voltak autóbuszok minden ötödik utcában. Ergo lehet, hogy még Erzsébetfalváról is gyalogoltak át a Sárkány-utczai vonalra, nemhogy Kispest 2/3-áról. Aki már gyalogolt 2 km-t, az megköszönte azt a "pár száz" méter differenciát, a lajosmizsei vasútnál van az már 800 is. Az 50-eshez meg még Rákoshegyről is gyalogoltak át. Lehet, ideálisabb lett volna a két vonal egymástól távolabb, hol is(?), mert szűkebb utcákban nem olyan könnyen adják ki a vasúti pályára az építési engedélyt. Így lehetett megoldani, igény meg volt bőven mindkettőre. Az is egy érvágás volt a 42-esnek, hogy ma már nem mindenki a Határ út felé igyekszik, aki mellette lakik, hanem 90-fokkal más irányba: Kőbánya-Kispestre. Ott kap ülőhelyet a metrón, a Határ útnál már csak az erőszakosak kapnak. És amíg jön egy villamos, jön vagy ötféle busz, siet, na ná, hogy abba száll bele.


Az ilyen megkérdőjelezhető értelmű villamosvonalak, mint mondjuk a 12, 37, 30, 52, 42 azzal lettek tönkretéve, hogy hatszáz féle hasonló célú buszjáratot indítottak a közelükben. Ha azok nem lennének, jobb híján mindjárt pukkadásig lenne tömve a villamos.

2021. febr. 22. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
A vonalnak kettős funkciója volt: egyrészt a Wekerletelep, másrészt az annál valamivel kevésbé sűrűn lakott kertvárosi munkásnegyed lakóit vitte a Ganz gyártelepei felé. Másrészt pedig a Hoffherr és Schranz Gépgyàr, a későbbi Dutra ill. Vörös Csillag traktorgyár is munkások ezreit vonzotta a város távolabbi részeiről.
2021. febr. 22. 05:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!