Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Déli pályaudvar megszüntetése?

Déli pályaudvar megszüntetése?

Figyelt kérdés

Vitézy Dávid BAVS 2040 terve szerint megszüntetik a Délit a felszínen és helyette elmondása szerint egy mélyállomással helyettesítik a Széll Kálmán tér alatt.

(ez szerintem remek ötlet)


De a bemutatott műszaki rajzai alapján a mélyállomás nem ott, hanem a vérmező alatt a két metrómegálló között félúton, azoktól 300-400 m-re lesz.


Én most ezt nem értem.

Hogy lesz így mínőségbeli javulás a térség közlekedésében?



2021. nov. 14. 08:51
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
20%

Sehogy, egyszerű a dolog. Miért kell megszüntetni? Ez igy a megszokott, a főváros egy ikonikus része már. Nem kell mindenben New Yorkot követni!!!

Inkább az el nem készült "Északi pályaudvar"-ral kellene foglalkozzon az az ember!

2021. nov. 14. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Köszi válaszod.


Hát azt mondják, azért kell megszüntetni a felszínen, hogy gyors áthaladós legyen a közlekedés egy vasúti alagúthoz kapcsolódva a Nyugati pályaudvarhoz, hogy minél több metróvonalat közvetlenül el lehessen érni.


De a 2-es metróhoz való kapcsolódás..., hát nekem nem tetszik.

2021. nov. 14. 10:04
 3/21 anonim ***** válasza:
88%

300-400 méter sok? :D Hát akkor el se indulj otthonról inkább...

Kelenföldön is gyalogolsz ennyit a metróig, meg az 1es villamosig vagy a buszmegállókig mindkét irányban.

A Széll és a Szána között meg annyi a távolság, hogy 2 kombiné be sem fér egymás mögé oda :D

Pont jó helyen lesz az állomás.

Az lesz a jó hogy át lehet utazni majd Budapesten és nem kell 3-4-5-6 alkalommal átszállni, metrózni, villamosozni ha nem Budapest az úticélod.

2021. nov. 14. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:

Rendben, de ezek a "kis" kényelmetlenségek összeadódnak, főleg ekkora hálózaton, minden nap.

Azért számít szerintem.


Ráadásul napi 60 ezer ember fogja használni az átszállásra mint mondják.

2021. nov. 14. 10:42
 5/21 anonim ***** válasza:
85%

mik adódnak össze?

te mit vársz kérdező? 3 centire legyen a két állomás egymástól?

2021. nov. 14. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
85%
A pontos műszaki okát nem tudom, csak feltételezem, hogy a Várhegy alá valamiért nem lehet állomàst fúrni vagy bányászni (nyilvám fúrt alagútról van szó, kéregvezetés ilyen beépítettség mellett szóba sem jön). Az igazi kérdés inkább az, hogy hol egyesíthető a Moszkva tér és a Déli pályaudvar, mint csomópont. Nekem úgy tünik, a cél a közlekedési kapcsolatok eltolàsa a Vérmező irányába, mert ott több hely adódik egy kompakt csomópont kialakításához , példaul a beszantott Déli helyén vagy épp a Vérmező egy részének beáldozasával (viszont a Moszkva tér és a vasúti területek zöldíthetőek). A metrókapcsolatot pedig valóban mozgójárdával lehetne èrtelmesen megvalósítani, de ne feledd, hogy a pesti belváros elérése Kelenföldről és a Nyugatiból még ideálisabb lehet. Így nem biztos, hogy akkora gond ez a 3-400 méter, mert a Budán lévő célokhoz tartó felszíni járatok még jobban is tudják érinteni így a vasútállomást.
2021. nov. 14. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

6-os válaszoló: köszi, hogy kifejtetted.


Tehát, akkor ez a kulcs, a két csomópont egyesítése közlekedési szempontból, mostmár értem.


Hát kár, hogy a metrót nem lehet jól bevonni, de ennek ellenére mostmár tetszetős a projekt.

2021. nov. 14. 11:25
 8/21 anonim ***** válasza:
86%

Húdenehezen esett le :D

Az a gond, hogy a fajtádból van még 1,7 millió a nagyfaluban.

2021. nov. 14. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

Igen a metróra koncentráltam, mert a vasúti stratégia célként azt fogalmazza meg, hogy közvetlenül legalább 3 metróval legyen kapcsolatban minden előváros.


Ez persze teljesül is, de ha csak ezt veszük figyelembe, akkor tényleg a Széll Kálmán tér alatt (vagy Déli alatt) kellene lennie a mélyállomásnak.


De mint föntebb írták a két csomópont közlekedési egybeolvasztása is cél, a kettő közé kell igazítani megoldást.


Köszönöm válaszaitokat.

2021. nov. 14. 13:23
 10/21 anonim ***** válasza:
35%
egy egész csapatnyi mérnök gondolkodik a terveken 10-20-30 éven keresztül, aztán jón a fotelhuszár: neugy!
2021. nov. 14. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!