Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan rangsorolnád kényelem...

Hogyan rangsorolnád kényelem szempontjából a tömegközlekedési eszközöket (ülések minősége, nagysága; zaj; lábtér; szórakozási lehetőségek stb)?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy a repülő a leggyorsabb tömegközlekedési eszköz, de vajon 8 órát ugyanolyan eltölteni egy economy osztályon, mint mondjuk 8 órát egy vonaton másodosztályon? Vagy 8 órát buszon?

2022. márc. 12. 11:44
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
22%
Mindenképp a repülő a legkényelmesebb, esetleg még egy hálófülkés vonat. Minden más, bőven lejjebb van sorolva.
2022. márc. 12. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
87%
Én pont hogy a repülőt a legkényelmetlenebbnek mondanám, de én a legfapadosabbakon szoktam utazni. Újabb fajta buszok egész jó, kényelmesek, meg néhány vonat sem rossz, azokból is az újabbak. Hosszútávra ezek közül a vonatot mondanám legkényelmesebbnek.
2022. márc. 12. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
58%

Hát ezzel a kérdéssel csak az a baj, hogy azt feltételezi, hogy egyetlen típusú és egyetlen felszereltségi szintű/osztályú repülő, vonat, busz létezik.


Ha 8 órás utakról beszélünk, akkor 99%, hogy a busz nem Ikarus, a vonat pedig nem 60 éves szovjet kocsi lesz. A hosszú távra tervezett buszok és vonatok nagyon kényelmesek, nekem volt szerencsém ilyen busszal utazni ezelőtt 10-15 évvel középiskolában. Bár én ugyan csak 20km-t utaztam vele, de a járat 170km volt, 2+ óra és már erre a járatra is egy kifejezetten modern és direkt hosszú távra tervezett Volvo buszt küldtek. És az közel sem volt 8 óra, egy olyanra valószínűleg még drágább busz jár.


Ezzel szemben a repülőn 8 óra közepes/átlagos távolságnak számít. Persze a legfelsőbb osztály az kitűnő, de a fapados osztályon egy ilyen átlagos útra a kényelmi szint is átlagos lesz. Hármas ülések, kis lábtér, stb. Szóval egyáltalán nem értek egyet #1-gyel, a repülő egyértelműen NEM a legkényelmesebb, hanem pont hogy a legkényelmetlenebb.


Egyébként Magyarországon a leghosszabb egybefüggő menetrendszerinti buszjárat a Békéscsaba-Zalaegerszeg járat, 440km, közel 10 óra. A Google tanúsága szerint Volvo 9700-asok járják a távot. Keress rá. Én tuti inkább választanék 8 óra utazást azzal (vagy akár az általam is használt Volvoval, az nem tudom milyen típusú volt), mintsem egy repülő fapadján.

2022. márc. 12. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
27%
De miért a fapados repülőkkel hasonlítgatjátok össze a többit? Üljetek már fel egyszer az első osztályra, ne a turistára csóringerek, mindjárt rájöttök, hogy a Volvo egy darab car hozzá képest. Tudom, mert vezettem is már olyan buszt, nem csak utaztam rajta. Sose ülnék 8 órát egy buszon, mert elviselhetetlen. Első osztály a gépeken a TOP(van az elit osztály is, de arra úgysincs itt senkinek pénze), utána a hálókocsis vonatok és minden aztán lejjebb.
2022. márc. 12. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
66%
#4 Azért, mert az az átlag. Buszon csak egyetlen kényelmi szint létezik, így ott az az átlag. Vonaton van több is és a fapad az átlag. A két átlagot hasonlítjuk össze. Átlagon felülit az átlagoshoz hasonlítani baromság és szándékos ferdítése a valóságnak. Kicsit vegyél vissza az arcodból, senki nem kíváncsi itt a fellengzéseidre, ugyanolyan csóringer vagy te is, mint itt mindenki. A tehetősek, akik meg tudják fizetni a prémiumot, azok nem GyK-n verik az idejüket és nem GyK-n fitogtatják gazdagságukat. ;)
2022. márc. 12. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
41%

#5 "Vonaton van több is és a fapad az átlag."

Persze repülőre gondoltam, elírás. De amúgy vonatra is érvényes.

2022. márc. 12. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
26%

#5


Baromságokat beszélsz. A távolsági járatoknál is csak max a 40%-a az, amin jó busz jár a többin leharcolt ezeréves hulladék, tudom, mert a Volánnak dolgozom. Egy Business Class repülőjegy bármikor többet ér annál, mint amit te kiszenvedsz egy 20 éves távolsági buszon. Szimplán hülye vagy, ennyi a baj. Mindig is a repülőgép a legkényelmesebb, persze, nem a csóringer fapad WizzAir meg RyanAir, aztán jönnek a hálókocsis meg a nemzetközi vonatok, aztán meg jön a többi. Csak a csórók ülnek fel egy külföldre tartó 8-9 órás buszos útra. Kínszenvedés, mejártam már vele Londont meg Párizst, okádék. Esetleg Bécsig kilehet bírni, mert olcsó. Itthon meg maradjunk annyiban, hogy jóval több a kényelmetlen fostömlő, mint a kényelmes Neoplanok. Úgyhogy felesleges ferdítened a f**ságaiddal.

2022. márc. 12. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
74%

#7

"A távolsági járatoknál..."

Nem távolsági járatokról beszéltünk. Köznapi értelemben minden járat távolsági járat, ami két település között jár, így egy negyedórás 10 kilométeres út is lehet távolsági járat és igen, az ilyenekre szarokat küldenek. Csakhogy a kérdés 8 órás útról beszélt, ezt te sikeresen figyelmen kívül hagytad, szóval akkor is kis ferdít? Mutass nekem egyetlen menetrendszerinti járatot, ó nagy Volán dolgozó, ami 4 óránál hosszabb és valami szaros Ikarust, MAN-t, Credo-t küldenek rá. Elvégre Volánnál dolgozol, mindent tudsz, szóval biztos nem okoz problémát megválaszolni ezt.


"Szimplán hülye vagy, ennyi a baj"

Mindig is úgy tartottam, hogy egy vitában aki először személyeskedni és szitkozódni kezd, az tudja, hogy nincs igaza, csak túl csökönyös és gyerekes ahhoz, hogy beismerje. Akinek igaza van, az képes érvelni az igaza mellett és nem kell lesüllyednie ilyen mélyre. :)


A többit meg már nem is kommentálom, mert csak ismételni tudom magam: kamu minden, amit írsz, hiszen: "A tehetősek, akik meg tudják fizetni a prémiumot, azok nem GyK-n verik az idejüket és nem GyK-n fitogtatják gazdagságukat. ;)"

2022. márc. 12. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
76%

Hosszú távú utazásra egyértelműen a vonat, fülkés vagonban, mondjuk egy új EC kocsin. Kényelmes ülések és bármikor felállok sétálni egyet. Ráadásul normál esetben nem zötykölődik, nincs mindent felborító hirtelen fékezés, ami közúton bármikor megtörténik. Az újabb vagonokon pedig zaj nincsen, az állomásról indulva azt hittem, hogy a másik vonat indult el mellettünk, de nem.

Egyszer Budapestről Flixbusszal mentem haza Dömsödre (sűrítőjárat, valószínűleg a másik busz tele lett) Volvo volt, azt éreztem, hogy órákig tudnék ott ülni, annyira kényelmes, de a vonattal szemben hatalmas hátrány, hogy nem lehet felállni, sétálni (max előre meghatározott idejű pihenők alkalmával).

A repülőről nem szeretnék nyilatkozni, mert mindkét (ha oda-vissza utat külön szedjük, akkor négy) alkalommal fapadossal utaztunk 1,5-2 órát, ami egyáltalán nem kényelmes.

2022. márc. 12. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
56%

#9 "fapadossal utaztunk"

Ajjaj, akkor mindjárt megjelenik #4/7, hogy milyen alja csóringer vagy. :)


Egyébként végre egy értelmes válasz...

2022. márc. 12. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!