Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért fűtik túl ilyen infernál...

Miért fűtik túl ilyen infernális módon a vonatokat?

Figyelt kérdés

Leginkább a fecske fantázianevű járatokra jellemző. Némely ember inkább lehúzza az ablakok, mert elviselhetetlen a meleg. A kalauzok azt állítják vagy ez van, vagy az hogy abszolút nincs fűtés. 2022-ben valóban erre futja a mávnak?

Miért nem lehet egy élettani szempontból meghatározott optimális hőmérsékleten tartani a kocsikat?

Értem én, hogy eltérő az emberek hőérzete, de van egészségügyi optimum ebből is. Ráadásul hidegebb időjárás esetében az extrém magas hőmérséklet különbség veszélyes.

Aki pedig csak simán olvasni vagy tanulni szeretne a vonat az enervált lesz a hőségtől.

Bár olvastam egy orvosi portálon, hogy a magyarok híresen túlfűtik a lakásaikat… szóval mélyebben gyökerező lehet a probléma egy része.

Nem is beszélve arról, hogy mennyire fölösleges energia megy így kárba…



2022. márc. 22. 20:36
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
93%
Azért mert a termenkénti fűtésvezérlés nincs kiépítve vagy ha ki van akkor nem működik. Semmi akadálya nem lenne 2022-ben egy termosztáttal vezérelni a kocsik fűtését, megoldani a kocsik takarítását stb stb...
2022. márc. 22. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 anonim ***** válasza:
90%

Nemcsak a termosztát az oka annak!!


Elképesztően sok lakásban (megkockáztatom, hogy a többségben, főleg a lakásokban, mert azt győzik kifűteni) és a munkahelyeken is sokszor 25 fokra fűtenek, simán előfordul, hogy afölé.

A szabadban pedig nagyon keveset tartózkodnak az emberek.


A szervezet pedig hozzászokik ehhez.


Meggyőződésem, hogy ha 10-20 évig tiltanák*, hogy 21-22 fok fölé fűtsenek az emberek bármilyen helyiséget is, akkor képesek lennének ezt megszokni az emberek. Főleg, ha előírnák*, hogy sétálj/sportolj a szabadban télen is. Meggyőződésem, hogy a megfázásos megbetegedés is kevesebb lenne, mert nem lenne ki a nyálkahártyánk és nem kapna "sokkot" a szervezetünk akár már az 5 foktól.


* Nyilván tudom, hogy ilyet nem lehet előírni. :D



Amúgy totál veled vagyok. Híresen nem bírom a meleget, én is először elpilledek (télen már akár 24 fokban!), még melegebb esetén jön a rosszullét. Alapból alacsony vérnyomás és szívprobléma.

Nyáron a melegtől szenvedek. Ősz elejétől tavasz végéig a túlfűtéstől. Van, hogy átmegyek ismerőshöz és 1-2 óra múlva már mozdulatlanul ülök és szótlan vagyok a melegtől, aztán valahogy pl kiszúrom a termosztátot vagy valami és 25-26 fok...

Mondanám, hogy az elhasznált levegőtől is szenvedek, de ma már a lakások kivételével kb. mindenhol légkezelő rendszer van, ami hűt, fűt, szellőztet, ad némi friss levegőt.

2022. márc. 22. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/31 anonim ***** válasza:
80%

Két állású:

- van fűtés

- nincs fűtés

2022. márc. 22. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:
89%
Amúgy a posta BHV-t nem tudom (bocsi, nekem az marad), de bőven találkoztam túlfűtött korszerű járművekkel és azokról tényleg azt tudom írni, amit a 2-esben is írtam.
2022. márc. 22. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 A kérdező kommentje:

Köszi második! Igen, pont erre céloztam a lakások túlfűtésével. Hogy sok emberben az igény sem képződik meg a probléma megoldására, sőt, a felismerésére sem. Ugyanis normálisnak tartják a 25 fokot. Márpedig abnormális élettani szempontból. Egyébként egy energiaválság küszöbén és a klímaválság kellős közepén szerintem valóban szükség lenne valamiféle szabályozásra, megoldásra.


Hármas:

Én értem, hogy kétállású, de nekünk otthon a termosztát is így vezérli a kazánt. Relé, kapcsolgatás. Ez is on/off tulajdonképpen. Most az mindegy, hogy milyen időközönként kapcsolgat milyen algoritmus alapján a termosztátunk. De a mechanikus van fűtés és nincs fűtés. Ez a vonaton is megoldható lenne szerintem. Bár nem értek a vonatokhoz. Mérni kellene a hőfokot, számolni a hőtehetetlenséggel, fűtési idővel, majd megfelelő hiszterézissel beállítani egy termosztát általi hőfok szabályozást. Ez a termosztát kapcsolgatná az on/off kapcsolót. De laikus vagyok, szóval javítson ki egy vasutas.

2022. márc. 22. 21:01
 6/31 A kérdező kommentje:
*mechanika
2022. márc. 22. 21:02
 7/31 anonim ***** válasza:
37%

Az állomásokon szolgálatot teljesítő műszaki személyzet kapcsolja be a fűtést általában a félreállított kocsikon. Annak is oka van, hogy maxra tolják a fűtést. Az elfagyásokat igyekeznek megakadályozni. Nem csak az utastér, de a kocsi más részei is felmelegszenek annyira, hogy a vizes berendezések (wc) és a levegős rendszer (fék, ajtók) sem fagynak el. A sűrített levegőben ugyanis - annak ellenére, hogy van a vízpára lecsapatására berendezés - elég sok pára is van ami kicsapódva megfagy és jégdugót képez itt-ott. Ha nem működik a fék, vagy az ajtó akkor meg a vonat nem mehet sehova, vizsgáltani, nézegetni kell, ergo az utas káromkodni fog. :D

Teház vagy mész a melegben, vagy állsz ahidegben.

Mozdonyokon is fel szokták kapcsolni a két vezetőálláson maxra a fűtést és az ajtókat kinyitják a géptér felé, hogy a meleg oda is menjen. Így is el tud fagyni ez-az. Mondjuk egy áramszedő.

2022. márc. 22. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 A kérdező kommentje:
Nem tudtam róla, hogy 10 fokban fagynak a dolgok.
2022. márc. 22. 21:08
 9/31 anonim ***** válasza:
100%
2-es, azzal én is így vagyok. Nem bírom a 25-26 foknál melegebbe. Régen kimentem füvet nyírni félben júliusban, de ahogy öregszem, már meg is halnék :D A lakás seincs túlfűtve egyáltalán, télen sem fázom, peidg nincs rajtam 3 nadrág, meg 4 pulóvert bent... késő tavasztól kora őszig simán lefürdök kint az udvaron a kerti csapról aminél persz csak hideg víz van. Tavaly október közepén is még ott pancsoltam. :D Úgyhogy amikor egy Bhv kocsiban megcsap a meleg, akkor sokszor inkább be sem megyek. Inkább állok kint....
2022. márc. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/31 anonim ***** válasza:
60%

Én meg arról nem tudtam, hogy mikori időjárásról kérdeztél...

Meg ugye még ma hajnalban is volt -3 - -4 fok!

2022. márc. 22. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!