Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon mi a legfőbb...

Magyarországon mi a legfőbb oka annak, hogy nem mennek jóval gyorsabban a vonatok?

Figyelt kérdés

Rengeteg vasútfejlesztés volt már az elmúlt években, mégsincs olyan szakasz sehol, ahol a nyugati országokhoz hasonló sebességgel (200-250 km/h) mennének a vonatok. Nem csak MÁV, de az ÖBB vonatok sem mennek nálunk gyorsan.

Mi a legfőbb oka ennek?



#Pálya, sínek állapota #Felsővezeték állapota #Vonatok állapota
2022. máj. 8. 13:44
 1/7 anonim ***** válasza:
45%
Kezdjük ott hogy a bzmot 80km/h-ra van leszerződtetve.
2022. máj. 8. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
A pálya minösége megszabja a maximális sebességet, ha gyorsabban mennének a vonatok rajta, akkor hamar szétesne
2022. máj. 8. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
52%
Nem annyira fejlett a vasúthálózat, hogy biztonságos legyen olyan nagy sebesség. Így is mennek 120-130-al, többel mint a mellette menő országúton és biztonságosabban is. Szerintem ez teljesen jó sebesség.
2022. máj. 8. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Azért nincs 200-250km/h sebesség itthon, mert nagyon drága kiépíteni: 160km/h felett nem lehet semmilyen szintbeli kereszteződés a közúttal. Ezért itthon 160-ra épülnek át a fővonalak, ami egyébként bőven elég is lenne, ha 1. minden fővonalon kiépülne, 2. ahol már fizikailag kiépült, de a biztosító berendezés nem üzemel, ott is mihamarabb működne és 3. olyan minőségben épülne ki, hogy nem keletkeznek néhány éven belül lassújeleket indokló pályahibák.


A mellékvonalak, amiket #1 behozott, meg megint másik kategória. Az egy dolog, hogy egy Bzmot mennyivel tud menni. De a pálya állapota sem tenne ott sem lehetővé nagyobb sebességet. Ha szeretnénk mondjuk modern, alacsonypadlós vonatokat üzemeltetni a mellékvonalakon, akkor ahhoz nagy és drága felújítások kellenének, hogy legyen emelt peron, nagyobb sebesség legyen, és hogy egyáltalán elbírjon a pálya egy nehezebb modern járművet. Amennyi utas van a mellékvonalakon, az alapján egyszerűen nem éri meg a beruházás.

2022. máj. 8. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Az előbbihez annyit tennék hozzá, hogy az a gond, hogy az infrastruktúrát nem csak megépíteni kell, hanem fenntartani is. A sebesség novekedésével a fenntartási költség nem is lineárisan nő ráadásul, hanem annál is jobban. Illetve van még egy mocsok nagy és országspecifikus probléma: karbantartásra nincs EU-s pénz, csak az új építésre meg átfogó felújításra.

Meg lehet nézni, a jelenlegi egyetéen 160 km/órás engedélyezett sebsségű vonalunkat, de a 120-as sebsségű fővonalainkat is, hogy mennyi meg milyen pályahiba, lassújel van. Amíg ezeket nem bírjuk normális állapotban fenntartani, addig a itt a 230 kilométer/órás sebesség csak egy nedves álom.

Félreértés ne essék, nem technikailag megoldhatatlan az itthon, ami a Lajtán túl működik, egész egyszerűen nincs rá semmiféle politikai akarat, hogy máshogy legyen, mivel annak az lenne a feltétele, hogy rendeljenek mellé elégséges erőforrást is. Jelenleg egy forráshiányos helyzetben túlélni próbálás megy, amit a nagyközönség felé az EU-s nagyprojektek előtérbe tolásával és sikerként kommunikálásával próbálnak ellensúlyozni, de aztán azokat is ugyanúgy hagyják lerohadni idővel, mert az ellenkezőjéhez zsebbe kéne nyúlni.

Személyes véleményem, hogy egy ekkora országban nem is a nagy sebességű vasutat kellene hajszolni erőn felül, hanem a meglévő hálózatot gatyába rázni, ha a villamosított fővonalakon sikerülne a pályageometria által engedett sebességet, illetve 120 km/h-t stabilan tartani, néhány kiemelt jelentőségű fővonalon meg a 160-at, az bőven jó lenne.

A mellékvonalak jelenlegi állapotukban egyértelműen olyanok, mint a forró krumpli az éhezőnek, ha nem is mindből, de egy részükből elég nagy ráfordítással lehetne teljesen jó és használható szolgáltatásra alkalmas páylát kihozni, de egyik politikai kurzus sem akar erre költeni, de tömegesen elengedni sem meri ezeket senki, mert (egyébként jogosan) fél, hogy ráégne.

2022. máj. 8. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 MGéza ***** válasza:
100%
3-as elmondta az igazságot. A Budapest-Kelebia vonal felújítása is eredetileg 160km/ó sebességre volt tervezve de annyi hajcihővel járna és annyi kis földutas átjárót, köztük bányába vezető utakat kéne megszüntetni vagy áttervezni, hogy a költségek duplázódnának, így 120km/ó lesz belőle. Mivel nem vagyunk jólléti ország, így nem engedhetünk meg magunknak nyugati színvonalú pályát sem. Valamint igazából a távolságok sem indokolnak 120-nál nagyobb sebességű pályát.
2022. máj. 8. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
5-össel maximálisan egyetértek. Nem az számít, hohy 120, 160 vagy 250 km/h a vonatok sebessège, hanem hogy a vállalt tempót ma, holnap, egy év múlva, tíz év múlva is tartani tudják és mellé megfelelő fedélzeti, ügyfélszolgálati szolgáltatàsokat adni. Ráadásul ez egy relatíve sűrű hálózat, sok kapcsolódasi ponttal, így nagyon nem biztos, hogy a teljes utazási időn annyit fog egy 250 km/h tempójú vonal becipőkanalazása települesek, üzemek stb közé, hog, az egész megèrje egyáltalán. Bezzeg, ha tutira tudod, hogy a 120 km/h-val száguldó bőrüléses, illatos IC kcsiban filmet nézve és hideg sört kortyolva garantáltan elèred a 60-80-as tempót stabilan és késések nélkül tartó légkondis, alacsony padlós mellékvonali csatlakozasodat, akkor bizony jó eséllyel voksolsz a vasútra.
2022. máj. 8. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!