Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek lenne értelme egy...

Szerintetek lenne értelme egy ilyen IC járatnak?

Figyelt kérdés

Salgótarján

Pásztó

Hatvan

Gödöllő

Budapest keleti pályaudvar



2022. dec. 9. 16:48
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
93%
Legfeljebb IR járatnak.
2022. dec. 10. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
100%
Ha 2 vágányú lenne és villamosított akkor igen. Vicces hogy néha óránként indulnak pestre 5 buszos karavánok. Vonaton ehetsz, ihatsz, van WC, biztos váltana rá az emberek nagyrésze.
2022. dec. 10. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%

#10

Épp ez az. Ott nemzetközi vonatok járnak jó pályán (100km/h) és nincs óránként közvetlen busz, amivel a vonat mozdonycsere nélkül is alig lenne versenyképes. Azt nem tudom, hogy mozdonycserével, a kérdező által javasolt megállási pontokkal milyen menetidőt lehetne kihozni belőle, de a busz 105, néha 95 perc alatt teszi meg az utat. Vonattal csak a Budapest-Keleti - Hatvan vonalszakasz lenne nagyjából 55 perc. A 81-es vonalszakasz nehezen megjósolható, hiszen jelenleg csak mindenhol megálló személyvonatok vannak 14 köztes megállási ponttal, 1 óra 20 perces menetidővel, amiből két helyen van 3-4 perces vonatkereszt. Valószínűleg egy köztes megállóval valahol 50 és 65 perc között lehetne a menetidő (utóbbi vonatkeresztekkel) a 81-es szakaszon, összeadva ez így 1 óra 45 perc - 2 óra. Ehhez jön hozzá egy 10 perces mozdonycserével Hatvanban, vagyis a végső menetidő menetrend szerint 1 óra 55 perc és 2 óra 10 perc között alakulna. Én mindenképpen a vonatot választanám, de ha valaki mondjuk napi szinten közlekedik így, annak sokat számíthat 10-25 perc, ráadásul a buszra Salgótarjánon belül 5 helyen lehet felszállni, a vonatra mindössze 2 helyen.

Ha stabilan legalább 80-as, vagy még inkább 100-as lenne a pálya végig, akkor már bőven nyerne a busszal szemben.

Az egyértelmű, hogy a térségnek szüksége lenne egy normális sebességű, villamosított vasútvonalra, legalább olyan szintű kétvágányúsítással, hogy a vonatkeresztek megállás nélkül történhessenek meg. Ellenkező esetben Salgótarján rövid időn belül elnéptelenedik (=túl alacsony lesz a népességszám). A másik félmegoldás a hibrid motorvonatok indítása lenne (a pályasebesség javítása mellett).

Kétségkívül szükség lenne a felvázolt járatra, különös tekintettel arra, hogy Szekszárd mellett jelenleg Salgótarján az egyetlen olyan megyeszékhely, amely nem rendelkezik közvetlen vasúti járattal Budapestre.

2022. dec. 10. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%
Régen volt is, csak Szlovákiából indult, nem IC volt és megállt azert több helyen, mint amit felsoroltál. Urpin expressz volt a neve ha jól emlékszem, de ennek is több volt a menetideje a buszhoz képest, Hatvani mozdonycsere megvolt.
2022. dec. 10. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%

[link]

2001-es menetrend:

[link]

2022. dec. 10. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:
Én pásztói vagyok, és Pestre járok egyetemre ingázással. Sajnos hiába ír 1 óra 9 perces időt busszal a Stadionig, az a reggeli órákban szint mindig több, van hogy 30 percnél többet is késik a busz a nagy forgalom, vagy baleset miatt. A vonat sokkal kiszámíthatóbb lenne, mert azt nem érinti a közúti forgalom.
2022. dec. 10. 12:41
 17/21 anonim ***** válasza:
100%
Kötöttpályás közlekedésé a jövő. Előbb utóbb kell fejleszteni valamit vagy kuka lesz észak Nógrád.
2022. dec. 10. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 NTBS ***** válasza:
77%
Igen, jó lenne. De sokba kerül és nem biztos, hogy megtérül.
2022. dec. 12. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%
Megtérül? Akkor se hagyhatjuk hogy elrohadjon.
2022. dec. 17. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
100%

#18

Azt nem tudhatjuk előre, de egy észszerűen kivitelezett vasúti felújítás olyan vasútvonalon, ami régióközpontokat köt össze Budapesttel…kizárt, hogy ne térülne meg. Persze ehhez nem Budapest - Kelebia szintű, ész nélküli tervek kellenek, hanem 100-120-as pályasebesség részleges kétvágányúsítással. Egy ilyen beavatkozás bármelyik olyan vonalon megtérülne normális menetrend mellett, ami országhatárhoz vezet vagy két fővonalat köt össze.

2022. dec. 17. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!