Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van Budapesten akkor...

Miért van Budapesten akkor presztízse az olyan tömegközlekedési fejlesztéseknek, amik már egy eleve jó közlekedésű helyet akarnak még jobbá tenni? Miért nem a korábban hátrányosan kezelt helyeket fejlesztik?

Figyelt kérdés
2023. jan. 31. 21:02
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

egyrészt mert egy több milliós nagyvárosi közegben eléggé más számít jó közlekedésnek, mint egy ritkán lakott térségben

másrészt mert sok embert érint (a metróvonalak napi utasforgalma több százezer fő, de a legforgalmasabb fővárosi busz- és villamosjáratoké is külön-külön kiteszi egy közepes vidéki megyeszékhely teljes lakosságát)

harmadrészt mert trianon óta a fővárosunk egy nagy vízfej az ország méretéihez képest

2023. jan. 31. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Idezek a BK honlapjarol:


Utasszámok:

M1-es metró: 80 ezer felszálló/munkanap

M2-es vonal: 350 ezer felszálló/munkanap

M3-as vonal: 500 ezer felszálló/munkanap

M4-es vonal: 185-195 ezer felszálló/munkanap

villamos: 1,2 millió utas/nap

autóbusz: 2 millió utas/nap

trolibusz: 300 ezer utas/nap.


A hiresen alacsony kihasznaltsaggal kozlekedo M4-es metro annyi embert visz naponta, mint Debrecen teljes lakossaga. Szerinted mit kene inkabb fejleszteni, a tram-traint Hmvhely es Szeged kozott hogy akar 1 perccel is csokkenjen a menetido?

2023. jan. 31. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Lesz olyan, aki a kérdést fel is fogta? Budapesten BELÜL miért a jól elérhető helyeket akarják továbbfejleszteni? Pl. a Káposztásmegyeriek a seggükbe követelik a metrót, miközben busszal alig 10 perc alatt ott vannak a metrónál, amivel aztán a város másik felére is eljuthatnak.
2023. jan. 31. 21:17
 4/9 A kérdező kommentje:
A kérdéseben valóban lehagytam egy betűt, de nem hiszem, hogy ettől olyan értelmet nyert volna, hogy miért Budapestet fejlesztik a többi várossal szemben.
2023. jan. 31. 21:18
 5/9 anonim ***** válasza:
65%

Legkozelebb talan probald a kerdesedet erthetoen megfogalmazni.


Amugy probaltal mar reggeli csucsban buszra szallni? Es kotottpalyasra?


Kaposztas ilyen szempontbol eleg szornyu, a busz ritkan jar, de legalabb jo nagy kort tesz meg mire a metroig er - amit amugy evtizedekkel ezelott Kaposztasig terveztek, csak aztan elsumakoltak.

2023. jan. 31. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Igen, minden reggel buszra kell szállnom. Annyi a különbség köztem és egy újpesti között, hogy 50 perc alatt érek el busszal a LEGKÖZELEBBI metróhoz.
2023. jan. 31. 21:27
 7/9 A kérdező kommentje:
Ja, és természetesen Káposztásmegyeren villamos is van, továbbá a Keletibe is jár E busz, ha esetleg valakinek arra van dolga.
2023. jan. 31. 21:29
 8/9 A kérdező kommentje:
A másikak, akikből elegem van, a zuglóiak. Szánalmasak. Képesek olyat is kiejteni a szájukon, hogy a város másik oldalán dolgoznak. Hogy tudnának a város másik oldalán dolgozni, ha nem is az egyik oldalán laknak????
2023. jan. 31. 22:00
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván ott kell projektet indítani , ahol a legjobb s várható megtérülés. Ahol relatíve kicsi a hatás (Káposztásmegyer ilyen például), ott majd bőséges források rendelkezés állása esetén lehet valami, de addig maradnak inkább az olyan, teljes régiókat pozitívan érintő fejlesztések, mint a HÉV összekötések vagy a déli korvasut fejlesztése. (Még ha most lézerjani, ez a kártékony féreg, le is húzta mindet a listáról.)
2023. febr. 1. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!