Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Kinek mi a véleménye a vármegy...

Kinek mi a véleménye a vármegyebérlet és az országos közlekedési bérletről?

Figyelt kérdés
Infrastruktúra fejlesztések nélkül én ezt eléggé problémásnak látom.

#utazás #MÁV #pénz #Volán #vármegyei bérlet #országos közlekedési bérlet
2023. febr. 22. 21:13
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
83%

Fene tudja, gondolom lesz akiknek előnyös, lesz akiknek meg mindegy.


Azoknak jó, akiknek a munkáltató állja ugyanúgy a nagyját. Persze ott megint kérdés, hogy csak a megyeit állja vagy az országosat.


Illetve a diákoknak szerintem kifejezetten előnyös. 90% kedvezmény, gyakorlatilag havi 2.000 Forintból lehet utazgatni ami nem kis fegyvertény. Egyben ahogy látom már sok a "hátosztnekiméannyi" hang. Nekem rengeteg pénzem ment el arra, hogy hétvégente vidékre utaztam, még 50% kedvezménnyel is.

2023. febr. 22. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
24%
Hátránya talán, hogy Lakatosék is ugyanúgy elkezdenek utazgatni kvázi ingyen ami nem növeli az utazás komfortját és színvonalát.
2023. febr. 22. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
81%

Majd meglátjuk a részleteket.... De ha így marad, akkor sokaknak nem is lesz olyan jó. Akik megyehatáron laknak és a másik megyébe járnak át, nekik érdemesebb lesz maradni a sima bérletnél. Ahol én lakom 10 km-re van egy város, de már másik megye, Oda nem fogja megérni az országbérlet. De a megyeszékhelyre 46000 helyett csak 9450 lesz, oda bőven megéri.

Majd a gyakorlat megmutatja mennyire lesz jó.

Meg a gyakorlat azt is megmutatja, hogy mennyire fogja bírni a MÁV a terhelést. Vannak olyan vonalak ahol napokig nincs vonat járműhiány miatt. Na ha erre nyáron rátesszük a sok diákot akik egy hamburger árából át tudják majd utazni az országot keresztül kasul, akkor lesznek szép jelenetek..... Meg amikor nem normál szerelvény van, mert azt nem tudnak kiállítani, hanem egy szóló Bz motorkocsit fognak be mondjuk Fonyód Kaposvár vonalra - jártam így - akkor az nagyon szép lesz.

És itt jön a balhorog a MÁVnak. Rengeteg jegybevételt elvesznek tőlük. Aztán ahogy a kormányt ismerjük kompenzálni nem fogják őket. Szóval az eddig sem túl acélos rendelkezésre állása a járműveknek tovább fog romlani. Nincs gép, nincs mozdonyvezető, nincs karbantartó személyzet, nincs alkatrész. Most meg még pénzből is kevesebb lesz. Viktor teli tárral játszik orosz rulettet és a mi fejünkhöz tartja a pisztolyt.

2023. febr. 22. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
76%

Normális országban először tarifaközösségeket, szövetségeket hoznak létre a városokkal. Itt nem...

Eljut a nép Pécsről Debrecenbe olcsón.

A napi ingázó meg egy vármegyebérleten felüli pénzért beingázhat a településére, és ott vehet jódrágán az ottani helyi közlekedésre utazási jogosultságot -> olcsóbb keresztülutaznod az országon, mint munkábajárni.

Másrészt, eddig is pengeélen táncolt a kiadás, a Volánnál és a MÁV-nál egyaránt. Meg nincs is rá személyzet.

Harmadrészt, menetrendi szolgáltatásfejlesztés nélkül parasztvakítás.

2023. febr. 22. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim válasza:
85%

A németek belebuktak. Még ott is kevés volt a kocsi, és túl sok bevétel esett ki.


Nem lesz hosszú távon fenntartható dolog.


Ami viszont fontos lenne, de letojják, az a megy...bocsi...VÁRmegye határok gondja.

Nagyszüleim megyehatáron élnek. 10-ből 9 járat hozzájuk még elmegy, de a szomszéd településre nem, mert az másik vármegye. Így hiába van 20km.-re a város, ha nincs kocsid, nem tudsz ott dolgozni, tanulni, sőt, még egy nagybevásárlást sem, mert van oda - vissza napi 4 busz. :(

2023. febr. 22. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
85%

Tény, hogy olyan szempontból aránytalanságot teremt, hogy valakinek így is a rendes jegyet, bérletet kell majd megvenni, míg más pár ezer Forintból átutazhatja a teljes országot ahányszor akarja. Bár én a fiatalok utazását támogatom.


Illetve tényleg az, hogy nem mindegy mi a szolgáltatás. Jártam falvakban ahol gyakorlatilag ment délelőtt 1-2 busz meg késő délután 1-2 busz. És ennyi. Tényleg napi 4 busz. Nyilván nem ugyanaz, mint mondjuk egy Váci vagy esztergomi vonalról bejárni Pestre az óránként induló vonatokkal.

2023. febr. 22. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim válasza:
18%
Gondolom a munkavállalás és iskolába járás megkönnyítése miatt hozták. Mások nemigen fogják használni, mert senki nem utazik munkán/iskolába járáson kívül annyit, hogy megérje neki bérletet venni. Én sem utazom, ha nem muszáj. Kinek hiányzanak a mocskos, büdös közlekedési eszközök és a másokra tekintettel nem lévő utasok?
2023. febr. 23. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
73%

Nekem az a véleményem, hogy ez egy előremutató ötlet teljes félreértése és féltökű politikai termékké silányítása.


A fő probléma az, hogy éves szinten 21-30 milliárd forintnyi forrást a szolgáltatásfejlesztés helyett így kvázi kitalicskázunk az ablakon, hiszen a 2010-es évek óta nem emelkedtek a bérletárak, e téren nem volt infláció és nem az eddigi árak magas volta akadályozta az ingázást, hanem a szolgáltatás minősége. Persze, leírva rengeteg pénz egy akár 30-40 ezer forintos havi bérlet, de inkább azon kellene dolgozni, hogy a munkaadók ezt tényleg ki is fizessék. (A munkaadói oldal kiadásai most csökkennek ugyan , de ez aligha növeli a munkaerő mobilitását, ingázási hajlandóságát, ha nincs mögötte hálózati és menetrendi fejlesztés.)


Szóval az én szememben ez rosszul elköltött pénz és még nem is említettem azt, hogy előbb normális tarifaközösségekre lenne szükség, ez meg gyakorlatilag csak egy újabb bonyolítás a díjszabáson.

2023. febr. 23. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
86%

Mint mindennek, ennek is két oldala van.

Egyfelől nagyon örülök neki, hogy jelképes összegért fogom tudni beutazni az egész országot, tényleg szuper!

Másfelől aggaszt, mivel a reggeli és délutáni csúcsidőben (különösen péntek délután) már így is túlterheltek a buszok felénk (Bp - Baja vonal, ebből engem a Pest megyei szakasz érint), nem ritka, hogy valaki(k)nek 50 percen keresztül állnia kell (ennyi ideig nem áll meg a busz, tehát nincs esély leülni, ha nem jutott hely), ez pedig fokozódni fog. Egy vonat esetében ez legfeljebb annyit jelent, hogy zsúfoltság lesz, de egy busz esetében szóba jön az utaslemaradás is, reggel 3, délután pedig 7 járat biztosan ettől a problémától fog szenvedni, pedig ez nem is a legnépszerűbb ingavonalak egyike.

Mindenesetre annak örülök, hogy májusban kerül bevezetésre, vagyis ha nagyon gáz lesz a helyzet, akkor is 1,5 hónapig kell kibírni azt, hogy diák - dolgozó együtt utazik reggelente. Tanszünetben jóval kisebb lesz a zsúfoltság okozta probléma, mivel a diákok minden bizonnyal nem a 7 órási busszal fognak menni, bármiről is legyen szó.

2023. febr. 23. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 NTBS ***** válasza:
89%
Előre nem lehet tudni. De a többség úgy sem teszi le az autót. Így nem lesz nagy a forgalom növekedése szerintem.
2023. febr. 23. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!