Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért költ a főváros olyan...

Miért költ a főváros olyan felesleges villamosvonalak működtetésére, mint a 23-as?

Figyelt kérdés
2023. márc. 21. 16:57
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Mindig épp azt gyűlölik az utasok, ami alátámasztja a BKK tevekenykedését?
2023. márc. 21. 20:32
 12/16 A kérdező kommentje:
Az "átláthatatlan termékkínálatot" is utálták az utasok, és a BKK ezért szüntette meg a metrószakaszjegyet és az átszállójegyet?
2023. márc. 21. 20:34
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
Nem hiszem hogy ez plusz kiadás lenne. A mostani 23-as helyett korábban több 24-es meg 2-es villamos járt, most ez egy opció az utasoknak, hogy aki nem akar átszállni annak ne keljen. A 23-as által kieső 2-es 24-es kapacitását a haller-közvágó szakaszon meg gondolom bőven pótoja a 54, 55, 223E, 224, 224E, 255E buszok. Szóval még akár ez egy költség megtakarítás is lehet mert optimalizálták a busz villamos párhuzamosan futó szakaszát.
2023. márc. 22. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%
Neked felesleges, másnak nem az.
2023. márc. 22. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
63%

Nem tudom, hogy az M3-as metró hiánya mennyire változtatta meg az utasforgalmát, mindenesetre amíg megállt a metró a Nagyvárad téren, addig reggel 8 után pár perccel az akkor még 3-4 percenként járó 2M-en rengetegen voltunk, sokszor aggódtam azon, hogy le fogok-e tudni szállni a Mester utcánál.

Most, hogy nem áll meg ott a metró, eléggé kiesik nekem a 23/24 villamosok bármelyike, ha viszont újra megáll majd (májustól), vissza fogunk térni, ne aggódj. ;)

Azt pedig már előttem többen is leírták, hogy az utasforgalom nagyságától függetlenül miért nem felesleges (korábban nem létező, közvetlen kapcsolatokat teremt a belvárosban, tehermentesíti a korábban (csúcsidőben) túlzsúfolt közvágóhídi villamos-végállomást (hiszen a 2M/23 előtt kényszerből a oda kellett közlekednie minden villamosnak a Jászai és a Keleti felől).

Egyébként immáron 15 éve afféle halad a budapesti tömegközlekedés, hogy egy nagyon sűrűn közlekedő, átszállásra kényszerítő járatot több, ritkábban közlekedő, közvetlen járat váltson ki. Lásd: 2008-ban megszűnt a 61E, helyét a 97E és a 169E vette át (+azóta a 161E); a budai fonódón a 18-as villamos és a 86-os busz helyét több, hosszabb útvonalon közlekedő villamosvonal vette át; (az M4 átadás után) a rövidebb útvonalú 7E/173E járatokat önmagukban ritkábban közlekedő, a várost sokkal jobban kiszolgáló járatok váltották fel (8E, 108E, 133E).

Nem csak Budapesten van ez így, kb. bármelyik külföldi EU-s nagyvárosban (pl. Zágráb, Brno) azt látod a belvárosban, hogy oké, 2 percenként jön egy villamos, de nagyjából 6 különböző viszonylat közlekedik ugyanott. Képzeld csak el milyen lenne, ha az 5-ös busz útvonalát 4 különböző járattal kéne megtenni (Pasaréti tér —> Széll Kálmán tér —> Keleti pályaudvar —> MÁV-telep —> Kossuth utca), csak mert eltérőek az utazási igények ahelyett, hogy a belvárosban van sok különböző járat, külvárosban önálló szakasz. És mielőtt jogosan felvetődik a kérdés, hogy miről beszélek: ugyanarról, mint te: a 23-as villamos megszűnésével ismét felesleges kapacitást mozgatnánk egy olyan szakaszon, ahol 6(!) párhuzamos buszjárat van. Ahelyett, hogy közvetlen kapcsolatokat teremtenénk.

2023. ápr. 9. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 NTBS ***** válasza:
100%
Mert szükség van rá.
2023. ápr. 9. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!