Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért olyan nehéz kiepíteni...

Miért olyan nehéz kiepíteni Budapest belvárosa és a ferihegyi reptér között egy kötött pályás tömegközlekedesi lehetőséget?

Figyelt kérdés
Tudom, a metró meghosszabbítása rengetegbe kerülne. De egy vasúti expressz járat valamelyik Budapesti főpályaudvarra nem tűnik olyan lehetetlennek, hiszen ott a ferihegyi MÁV megálló, ami bemegy a nyugatiba. Csak egy mellékágat kellene kihúzni a terminálokig meg egy nyüves esőbeállót, pár vonattal. Ez hatalmas profitot hozna bárkinek aki beleáll, hiszen az emberek Magyarországon kívül mindenhol a fejlett világban metróra vagy taxiba ülnek a reptéren ha belvárosba mennek. a kormány meg úgyis szereti durrogtatni a milliárdokat. Vagy akár a reptér tulajdonosai, ne adj Isten még a MÀV is beleállhatna egy ilyenben ha már vonatokkal foglalkoznak meg övüké a sínpálya párszáz méterre a termináloktól. Nem kellene ledózerolni a reptér és a belváros között semmit csak azért, hogy legyenek sínek, hiszen már megvannak eleve. Vagy ez nem lenne lehetséges?

2023. ápr. 11. 19:10
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
"valószínűleg a békéscsabai irány távolsági vonatait is erre terelnék, így onnan is" - igen, ez a terv, a repülőtéri kapcsolat mellett a Monor és Kőbánya-Kispest közötti kapacitás növelése is megvalósulna ezzel a beruházással, így lenne még hely a békéscsabai vonatoknak is (persze ehhez a Kőbánya-Kispesttől befelé lévő kapacitást is növellni kellene).
2023. ápr. 11. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

Én például zalai vagyok, rendszeresen járok Angliába rokonokhoz. A vonatom Keszthely felé a déliből indul amikor megérkeztek Budapestre. Nincs is más választásom, mint bemenni a belvárosba. Ezzel így van minden túrista és mindenki aki nyugat-magyarorszag felé indul tovább. 5 percenként jár a busz, mindig tömött. Reptéren dolgozók is használnák egész biztosan. Ne mond nekem nem lenne gazdaságos egy terminál mellől induló vonat, főleg úgy, hogy nem kell hatalmas beruházást csinálni.

Különben bedöcögök én busszal a Deák térig, nem azt mondom, hogy égetően szükséges dolog, de elég ciki az országra nézve mert ez a legelső benyomása valakinek aki ide látogat.

2023. ápr. 11. 23:43
 13/20 anonim ***** válasza:
73%

#12 Nyugodj meg, aki idelátogat, annak rosszabb benyomás a bevezető autóút, kivéve, ha járt már életében Európán kívül. Meg amúgy tényleg, jártál te már életedben bárhol? Fapados társaságok nem ám a Brüsszel külvárosában, vasúti összeköttetéssel rendelkező reptéren tesznek le, hanem 50km-re délre, vagy flibco busz, vagy 15 perc busz, átszállási idő, bő fél óra vonat Brüsszel. És akkor még csak Brüsszelig jutottál, az országban még sehova, pedig nem nagy ország. De a repteret azért Brussels-Charleroi-nak hívják. :)

Írországban voltál valaha? Dublin, főváros. Bő 40 perc beérni a külvárosba busszal a reptérről a taxi pedig rohadt drága.

Párizsnak is van három reptere, örülök, ha te még csak ott jártál, ahova jár a metró. :)

Sőt, Hollandia, hiába van Amszterdam közepén a metró, kisebb ország, mint a miénk, mégis, én Magyarországon gépről leszállva hamarabb Debrecenben vagyok, mint annak a kicsi országnak a másik végén a hűdeszupervonatukkal.


Lehet szidni a kialakítást, és nem tagadom, van min javítani, lehetne jó ötleteket véghez vinni, de végső soron ez pont olyan, mint az, hogy csak addig szidja az ember a MÁV-ot, amíg nem ült német vonaton.

2023. ápr. 11. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

"Meg amúgy tényleg, jártál te már életedben bárhol?"

Igen, ahogy írtam rendszeresen járok Angliában ezért is érdekel a téma, nem pesti vagyok. Ami egy jó példa, csak Londonban ott van a gatwickről az express és a helyi vonatjárat a belvárosba, heathrowról a heathrow xpress ami 20! Perc alatt bevisz a belvárosba, de ott az évtizedek óta működő metró picaddilly Line, és a tavaly átadott ElizaBeth Line. Akkor ott van stansted és a zsír ujan múlt hónapban átadott Luton express.

Tudom nem fair Londont Budapesttel hasonlítgatni, de jól mutatja a kötöttpályás közlekedés alap egy jól működő reptér és belváros között, sőt fejlesztik, bövítik.

Míg Magyarországon valami kommunista lázálomként van elkönyvelve, és hangosan felnevetnek amikor mondjuk feljön az a javaslat, hogy a metrót ki kéne vezetni ferihegyig.

Az Elizabeth Line masszív pénzkiadás volt ami hosszú évtizedekig nem fog profitot hozni akkora hitelek vannak rajt, mégis megepítették mert lehetővé teszi a rugalmasabb tömegközlekedest és kevésbé terheli a környezetet.

Budapesten meg nem érdemes belevágni egy ilyenbe, mert hát ott a busz meg amúgy se megy senki a belvárosba. Ami fa.zság mert a reptérről majdnem mindenki a belvárosba megy nem tudom honnan jött ez a légből kapott kijelentés .

2023. ápr. 12. 00:39
 15/20 anonim ***** válasza:
100%
Londont nem azért nem fair Budapesttel hasonlítgatni, mert az egyik London, a másik meg Budapest. Azért nem fair, mert a kérdésedben még a fejlett világról írtál, mostanra meg Londonon kívül nem tudsz másról írni. Ez kőkemény ferdítés. Ha neked London az egyetlen referenciád, akkor jó, hogy nem tetszik Budapest, de ugye amikor fejlett világot írsz, akkor ugye jogos lenne feltételezni, hogy tudsz legalább 5 nyugat-európai példát hozni. Ez a baj. Hogy egy demagóg kérdést tettél fel, ezzel kinyitva a bicskát pl. az én zsebemben, mert egy rakás nyugat-európai reptérnél sokkal jobban meg van oldva a ferihegyi összeköttetése (még ha lenne is min javítani), és ennyi erővel belekeverhetnénk a témába, hogy a tömegközlekedés meg az éjszakai tömegközlekedés vajon mennyivel jobb nálunk, mint máshol. Persze ugye aki csak annyit vesz figyelembe, hogy Londonban reptértől ajtóig milyen az útja, azzal nehéz értelmes diskurzust folytatni...
2023. ápr. 12. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy nem tudom, ki jelentette ki, hogy Budapestről nem a belvárosba megy bárki, aki a belvárosba akar menni, annak reflexből van 3 lehetősége, elmegy KöKibe 200E-vel, onnan 3-as metró, vagy megveszi a drágább jegyet helyben és 100E busz, vagy beül egy taxiba. Ne állítsuk már be úgy a helyzetet, mintha szegény külföldi leszállna nálunk a repülőről, és el lenne veszve szegényke!
2023. ápr. 12. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%
(Sőt, még MOL Limót is lehet előre bérelni, hogy ott várja, ahogy leszáll a gépről. Tehát még magától be is vezethet az ember a belvárosba, ezt kifelejtettem. Bumm, 4 lehetőség!)
2023. ápr. 12. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Lehet nem vagyok elég kompetens a tömegközlekedés témában, de rendszeresen használom. Azt biztosan látom viszont, az, hogy egymás nyakára hányod a csuklós buszokat az nem jól megoldott összeköttetés. Főleg ha van egy lehetőség ami ki sincs próbálva.
2023. ápr. 12. 00:50
 19/20 anonim ***** válasza:
100%
Amíg nincs kiépítve a sín, addig az nem lehetőség. Munkám miatt sokat repülök, és sóher vagyok taxizni, kivéve, ha az éjszaka közepén száll le a gép. Nem tudom, mit értesz csuklós buszok egymásra hányásán, én eddig mindig kényelmesen lepakoltam, és elálldogáltam Kökiig. Nem tudom, te milyen luxusra vársz a tömegközlekedés során. Az is biztos, hogy, mint említettem, egy elképesztően szűk burokban élsz, ugyanis rengeteget repültem-vonatoztam a Nagykunság és Leuven, Belgium között, hát, ne haragudj, az ajtótól-ajtóig távot a belga oldalon dobta meg a tömegközlekedés kőkeményen. Amikor meg nem repültem, akkor meg a sógorék és németék vonatkésései, mert ugye indulni minden pontosan indul, csatlakozást nehogy bevárja, de az 1-2 óra késés tök normális náluk is természetesen. De a leghitványabb tényleg az volt, hogy a fővárostól 50km-re délre van a reptér, és két átszállás csak Brüsszelig eljutni. Nekem ezek után elég fura, hogy te "világlátott" "fejlett országokban járt" emberként képes vagy Ferihegyet szidni. :D Igen, többen is elmondtuk hogy vannak jó ötletek, lenne mit kiépíteni, de nagyon bugyuta és szemellenzős az, ahogy te ezekre az érvekre nem reagálsz, csak szidod a hazai állapotokat. :D Ha valamit szidni kell, ez nem üti meg a top10-es listát, de örülök, ha neked olyan jó az életed, hogy ennyi informatív válasz után is kitartasz a kezdeti, tájékozatlan, ignoráns véleményed mellett.
2023. ápr. 12. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
100%

A magyar kormány célja megszerezni a repülőteret. Nyilván nem fog olyan fejlesztést segíteni, pláne nem finanszírozni, ami felveri a megvenni kívánt vagyonelem árát.


Azon persze lehet vitatkozni, mennyire jó gazda az állam , nekem is van erről egy markáns véleményem, de a kérdésre keresett válasz attól még ez.

2023. ápr. 12. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!