Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasútvonalakat miért nem...

A vasútvonalakat miért nem zárjuk be és engedünk helyette belföldi buszos magáncégeket, ahogy Latin-Amerika is csinálta? Támogatnád, hogy mi is ezt csináljuk, vagy nem? Miért?

Figyelt kérdés

A latin-amerikai országok pl. Argentína, Brazília 50-100 éve hatalmas vasúthálózattal rendelkeztek, azonban az 1960-as évektől kezdve észrevették a kormányok, hogy túl sok pénzbe kerül ezeket fenntartani és azóta szinte csak elővárosi vonatközlekedés van a nagyobb városaik (pl. Buenos Aires, São Paulo) vonzáskörzetében.


Azonban mára Latin-Amerikában vannak a világ legluxusabb távolsági buszai. Nem az állam működteti őket, hanem magáncégek, fullextrás légkondis buszok nagy ülésekkel, hosszabb, legalább egy éjszakán át tartó járatokon lehet jegyet váltani ággyá lehajtható ülésekre is, hogy fekve lehessen aludni, ezeknek a neve is "cama" (spanyolul és portugálul is ágyat jelent).



2023. aug. 3. 20:20
A kérdező szavazást indított:
Támogatnám, hogy nálunk is ez legyen
Maradjon a vasút
20 szavazat
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
84%
Nálunk nincsenek akkora távolságok, hogy ilyen buszok kelljenek. Ettől függetlenül valami verseny jól jönne.
2023. aug. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim válasza:
73%

Az oké, de mennyivel hosszabb lenne így a menetidő?

Mert oké, hogy a MÁV majdnem mindig késik, de alapvetően (útvonaltól függően) még mindig gyorsabb, mint egy busz.

2023. aug. 3. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
68%
Nem. A vasutat kellene fejleszteni ahelyett, hogy hagyjuk teljesen tönkremenni.
2023. aug. 3. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
87%

Aha... megnézném hogy a szolnoki vonalról hány busz kellene behordani az embereket Budapestre....

Egy Flirtre 400-an biztos felférnek, 2 egységen 800 ember.

Egy KISS-re meg kb 700-an elférnek.

Egy KISS helyett 10 busz kellene! 10!

Ezt hogyan oldod meg busszal??

Hova teszed a sok buszt?

Egy vonaton egy mozdonyvezető van, a 10 buszra meg 10 sofőr kell akikből szintén hiány van.

És ez csak egy vonal. Az esztergomi, váci, harvan, győri, fehérvári, pusztaszabolcsi vonalakról nem is beszéltünk.

Nagyon elvetemült gondolataid vannak báttya... :D

2023. aug. 3. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
47%
Egy korrupt szar ország vagyunk, pont mint délamerika.
2023. aug. 3. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
45%

5

Valószínű, hogy nálunk mészáros nyerné a működési lehetőséget és az állam észbe kapna, hogy mégis csak kéne támogatni a "közhasznú utaztatást" és végül csak kapna pár milliárdot lölö vagy valamelyik más nervitéz.

2023. aug. 3. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
78%

2


"Mert oké, hogy a MÁV majdnem mindig késik, de alapvetően (útvonaltól függően) még mindig gyorsabb, mint egy busz."


Ez csak relatív, mert sokszor JóskaPista buszvezető lakott területen kívül a tök sima és jó úton csakazértis 50-nel megy max.


Ha ez a jelenség nem lenne, gyorsabbak lennének a buszok.

2023. aug. 4. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
26%

4


Ezt úgy írod, mintha azok a vonatok annyira tele lennének.


Karcagnál a 100-ason is tök üresen mennek. (valószínűleg ezért nem mennek már el a Nyugatiig; nemcsak Ceglédbercel-Cserő miatt)

2023. aug. 4. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
63%
Menj el braziliába egy több napos buszos útra és soha nem akarsz majd buszra szállni!
2023. aug. 4. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
73%
#8 Sokszor azért üresek a vonatok, mert direkt olyan menetrendet csinálnak, ami a lehető legkevesebb embernek jó, hogy aztán a kihasználatlanságra hivatkozva bezárhassák a vonalat.
2023. aug. 4. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!