Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Minden villamosnak elektromos...

Minden villamosnak elektromos az ajtaja, vagy vannak "levegősek" is, mint a buszoknál?

Figyelt kérdés
2023. aug. 20. 18:43
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem mind elektromos, legalábbis Magyarországon. Csufié volt levegős.

[link]

2023. aug. 21. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Úgy emlékszem levegős működtetésű volt az UV és még azok a régebbi típusok (például 1000, 1500, 1600, 2000, 2500, 2600) is, amelyekbe az idők folyamán távműködtetésű ajtókat építettek be.

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

2023. aug. 21. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a válaszokat! :o)
2023. aug. 21. 21:27
 4/10 anonim ***** válasza:

Régen volt kézi működtetésű ajtó is, például az 5600-as, 5800-as pótkocsikon:

[link]

[link]

Az utóbbi kép tanúsága szerint az ajtó becsukható, de így én annak idején még télen sem láttam villamost közlekedni. Általában úgy közlekedtek, hogy a felszállási oldalon a rácsot sem csukták be, csak a másik oldalon. Sok motorkocsin sem volt távműködtetésű ajtó:

[link]

Ez volt még az igazi.

2023. aug. 21. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
4: Hát, ez azért nem volt túl biztonságos megoldás. :o)
2023. aug. 21. 22:01
 6/10 anonim ***** válasza:

#2#

Levegővel működtek az UV-k és a 70-évek közepétől a hozzákapcsolt pótkocsik, meg a Bengálik ajtajai. Levegős ajtót kapott az 1000, 1500, 1600-asok egy része. A 2000/2700,2500 és 2600-asok végig kéziek maradtak. Szólóban és ikerben is. Ma már minden ajtó motoros.

2023. aug. 24. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Amúgy azt nem értem, miért nem maradtak levegősek. Nekem legalábbis hangulatosabbak, mint az elektromotorosak. A légfékhez úgyis kell kompresszor, úgyhogy ehhez is lenne levegő. Vonatoknál is van ilyen megoldás pl. a Halberstadti kocsikon.
2023. aug. 24. 19:54
 8/10 anonim ***** válasza:

6

Nem voltam benne biztos, mert például a képeken kinézetre nagyon hasonló ajtaja van az 1600-asnak és a 2600-asnak. A 2600-asok ajtajai tényleg kézi működtetésűek voltak? Egyszerűen csak behúzták kézzel? Már csak halovány emlékeim vannak erről, óvodás és általános iskolás koromban jártak ezek a villamosok. A környékünkön a 12-es, 14-es, 55-ös, 10-es, 3-as (a régi Váci úti 3-as) és a 8-as.

2023. aug. 24. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8#

A Füzessy kasztnival acélvázasított kocsik szinte egyformák voltak. Eltérés csak az eredeti kocsi hossza, vagy magassága miatt volt, meg abban hogy volt amit csapóajtóval építettek át. A 2500-600-700-asok szinte egyformák lettek. De levegős ajtót csak az 1000, 1500, 1600-asok egy része kapott. (Mondjuk ezak maradtak legtovább a forgalomban)

2023. aug. 25. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

9

Köszönöm a választ.

2023. aug. 25. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!