Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Rövidebb lesz a Romániába...

Rövidebb lesz a Romániába tartó vonatok menetideje, ha az ország 2024. január 1-től végre csatlakozik a schengeni övezethez?

Figyelt kérdés

2023. aug. 30. 21:38
 1/6 A kérdező kommentje:
Egyébként Horvátország idén csatlakozott, ehhez képest mégis ugyanannyit vesztegel a vonat a határon a Budapest-Zágráb viszonylaton.
2023. aug. 30. 21:38
 2/6 anonim ***** válasza:
85%

A románokat nem fogják engedni mostanában a schengerni országok közé.


A horvátok a menetrendváltás után lettek tagok, úgyhogy talán majd most decemberben faragnak kicsit a tartózkodási időkön. Viszont ott gépcsere is van, úgyhogy a gyékényesi 25 perces "veszteglés" nagyon nem sok és nem drámai! A kaproncai tartózkodás sem akkora idő hogy meghajlana a tér is bele... nem baj ha ilyen távon és viszonylaton van egy kis puffer a menetrendben.

2023. aug. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha csatlakoznának a schengeni övezethez, akkor Nagyvárad felé már csak egy gépcsere kellene biharkeresztesen (a püspökladányit már kiváltották a villamosítással, de a menetrend maradt egyelőre, azt a román oldali menetrenddel is összhangba kellene hozni). Ha egy órányit lehet spórolni a határellenőrzések és a püspökladányi állásidő kihagyásával, akkor akár a magyarországi ütemes menetrendben is könnyű csúsztatni előre vagy hátra egy-egy órát - de lehet, hogy nem minden esetben jön össze az egy óra ezekből, tehát a romániai oldalon is változtatás szükséges.

Arad felé az egyik tartózkodás ideje biztosan kiesik, a másikon a gépcsere miatt megmaradhat valamennyi - az Aradig menő vonatoknál ezt szerintem ki lehetne hagyni, valahogy meg lehet oldani a futásteljesítmény-kiegyenlítést.

A Kötegyán-Nagyszalonta, Tiborszállás-Nagykároly átmeneteknél nincs szükség gépcserére, itt nyilván rövidülhet a menetidő.

Debrecen-Érmihályfalva között meg van személyvonat is meg EC is, előbbinél csak az adott vonal menetrendjét kell kicsit átszabni, a Szamos EC viszont Bécsből jön, az bonyolultabb.

2023. aug. 31. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
60%
A román schengeni tagsággal az lenne a gond hogy ha eltűnne a határellenőrzés Magyarország keleti végén, akkor a rengeteg illegális migráns akadálytalanul jutna el az osztrák-magyar határra, amire Ausztria a teljes határellenőrzés visszaállításával reagálna, 3 havonta meghosszabbítva. Visszatérnének a kilométeres sorok Hegyeshalomnál és a Bp.-Bécs vonatoknak is meghosszabbodna a menetideje, kb. mint 2015-ben a Nagy Migránsinvázió idején.
2023. aug. 31. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
A Villány - Pélmonostor vonatok menetideje rövidült Horvátország schengeni csatlakozása után.
2023. szept. 1. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

#5: Valóban rövidült, hiszen a határellenőrzésre már nincs szükség, viszont az csak a határt követő első állomásig közlekedik, a csatlakozó vonat menetrendje nem változott, vagyis Eszékre ugyanannyi idő eljutni most is, mint tavaly. Az aradi vonalnál ez olyan lenne, mintha Nagykürtösig 40 perccel lenne rövidebb a menetidő, Aradig viszont ugyanannyi, mert ennyit állna Nagykürtösön.

A Pécs-Magyarbóly járat helyett Pécs-Eszéknek kellene lennie - nem tudom, mennyire nehéz ezt megvalósítani, hiszen Horvátországban nincs ütemes menetrend (legalábbis ezen a vonalon nincs).

2023. szept. 1. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!