Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért tartották a XX. század...

Miért tartották a XX. század második felében a villamost sok helyen Európában elavultnak, idejétmúltnak és miért tartják jelenleg, a XXI. század elején ismét modernnek és előremutatónak?

Figyelt kérdés
Hogy lehet, hogy 50 év leforgása alatt ennyire gyökeresen megváltozott a villamosokról alkotott kép?

2023. szept. 10. 23:06
 1/7 A kérdező kommentje:
A kérdés néhány budapesti példa alapján jutott eszembe: a budai fonódó néhány éve hatalmas nagy attrakciónak számított, ugyanakkor az már egy létező eleme volt a budapesti közlekedésnek, csak a XX. században megszűntették ott a villamost. Ugyanúgy: tervezik visszaépíteni a Rákóczi úti villamost, holott a 70-es években felszámolták.
2023. szept. 10. 23:07
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez régiófüggő. Londonban pl. a '80-as, '90-es években kezdték megint szeretni a villamost és a metrót igazán. Athénban az athéni olimpia alatt jöttek rá, milyen jó.

Alapból az van, hogy a villamos előnye régen annyi volt, hogy nem omnibusz, és olcsóbb, mint a metró. Aztán mindenkinek autója lett, és senki nem használta. Aztán amikor már annyi autó lett, hogy mindenki zavart a büdös meg a dugó, megint hasznos lett a villamos. Nagyon röviden ennyi a lényeg.

2023. szept. 10. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Plusz tegyük hozzá, még a 20. században a belsőégésű motorok fejlődése volt nagyon gyors (buszok is hatékonyabbak lettek), addig most azok mintha megütöttek volna egy plafont, viszont a villanydolgoknak nagy innovációja van.
2023. szept. 10. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
88%
Magyarországon mondjuk nem az autó elterjedése vetett neki gátat, mert nagy részüket a 60-as, 70-es években számolták fel (Pécs 1960, Miskolc 2-es 1960, Szeged 6-os 1966, Nyíregyháza 1969, Szeged 5-ös 1969, Debrecen 3-as és 7-es 1970, Debrecen 5-ös 1973, Szombathely 1974, Miskolc 4-es 1976, Szeged 2-es és 7-es 1977). Akkor még az autó kevésbé volt elterjedt.
2023. szept. 11. 03:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%
#4 Igaz. Magyarországon hozzátett a pályák lerohadt állapota, hogy többet javítgattak, mint hogy ment volna, arra meg nem volt pénz, hogy normálisan megcsinálják.
2023. szept. 11. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Miért tartották a XX. század második felében a villamost sok helyen Európában elavultnak, idejétmúltnak és miért tartják jelenleg, a XXI. század elején ismét modernnek és előremutatónak?"

amikor ez a folyamat végbement, a közúthálózat és a gépjárművek ugrásszerűen fejlődtek, amivel szemben a XX. század első felében kialakult villamoshálózat nem volt sem kompatibilis, sem versenyképes. a villamos egy nehézkes, költséges, zavarérzékeny közlekedési eszköznek számított. a környezetvédelmi szempontok pedig gyerekcipőben jártak, a benzingőz nem sok ember ingerküszöbét érte el a fafüst-szénfüst és lócitrom korszakát követően.

azóta a technológia fejlődésének köszönhetően sok, egykori hátrányt sikerült kiküszöbölni, visszatáplálós csúszásgátlós alacsonypadlós csodák, a kritikus szakaszokon a felsővezeték is mellőzhető, és várhatóan a villanyautózás-akkuipar fejlődése további jótékony hatással lesz a villamosok fejlődésére is.

2023. szept. 11. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Magyarországon mondjuk nem az autó elterjedése vetett neki gátat, mert nagy részüket a 60-as, 70-es években számolták fel"

Magyarországon a 60-as 70-es években terjedt el az autó.

2023. szept. 11. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!