Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV már egy síntörés miatt...

A MÁV már egy síntörés miatt is teljes káoszba fullad?

Figyelt kérdés
Síntörés volt Kőbánya-alsónál, emiatt valamiért a vonatok nem tudtak eljutni a Nyugatiba. Az IC-k Kőbányáról, az InterRegiók meg Ceglédről indultak visszafele, ami már önmagában egy rossz vicc. De Cegléden konkrétan nem volt mozdonyvezető aki elvezesse Debrecenig a Cívis Interregiót!!! Tájékoztatás 0, összevissza hülyeségeket mondott be a hangosbeszélő. De még a kalauz se tudta, hogy mikor lesz mozdonyvezető. Több mint 1 órás késéssel indult el a vonat, pedig addigra már rég kijavítoták a síntörést is. Értem én, hogy nincs pénze a MÁV-nak, de egy minimális szintű szervezettség mivel kerülne több pénzbe?

2023. okt. 12. 16:34
A kérdező szavazást indított:
A MÁV-ot úgy ahogy van be kell zárni, mert úgyse használható semmire és magántársaságoknak kiadni a szolgáltatást.
Jó ez a MÁV így ahogy van, a vezetőség milliókat keres a rosszul végzett munkáért cserébe, a többi meg nem fontos.
8 szavazat
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
9%

A MÁV-ot vagy a MÁV-Startot akarod bezárni?

Mert pályahiba miatt (ami az állandó forráshiány miatt állandóan elmaradó felújítások, fejlesztések következtében jelentkeznek) nem tudtak közlekedni a vonatok, ez akkor is így lett volna, ha a 100-as és a 140-es vasútvonalakon mondjuk az Arriva meg a RegioJet szolgáltatna.

A különleges helyzetek menedzselése nem egyszerű feladat, ebben bőven van mit fejlődnie a MÁV-Startnak, de ha nincs mozdonyvezető, (mert mondjuk a Nyugatiban ragadtak), akkor azt nem lehet pikk-pakk megoldani.

2023. okt. 12. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
40%

Az egy teljesen korrekt megoldás volt szerintem, hogy a KöKi-ről indultak a vonatok és elfogadták a vasúti jegyeket a metrón. Az IR-hez pedig csatlakozik ilyenkor Cegléden a Z50-es és még a közös peronos átszállást is biztosítják, ami azért nem kevés logisztikát igényel.

Az már nagyobb probléma, hogy ott a vonat és nincs rajta vezető, pedig délelőtt történt amikor még a reggeli műszakosok dolgoztak, nem járhatott le a munkaideje az előzőnek. Ha meg mégis ez történt és a Nyugatiban lett volna a váltás, az a vonat úgyse ment volna visszafelé még egy jó darabig, mert a kimaradó út idejét meg kell várnia, addig odaért volna egy másik.

2023. okt. 12. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
2-es, Cegléden szó se volt közös peronos átszállásról. A Cívis Interrégió egy totál más vágányon állt mint ahova beérkezett a Ceglédi zónázó, de nem is kellett sietni mert mozdonyvezető csak több mint 1 óra múlva került rá, igaz az utasok ezt sem tudhatták mikor leszálltak a zónázóról, sőt akkor még a hangosbemondó is azt mondta, hogy a Cívis azonnal indul a vágányok mellett tessenek vigyázni, szóval rohant mindenki. A Kökiről pedig csak az IC-k indultak. Arról meg szerintem egy utast se tájékoztattak, hogy a metrón ingyen utazhat emiatt.
2023. okt. 12. 18:05
 4/11 anonim ***** válasza:

A szervezetlenség részével egyet értek. A 2000-es évek elején dolgoztam irányítói munkakörben és bizony akkor ilyesmi nem nagyon volt. Pedig akkoriban csak vezetékes telefon (!) volt.

Manapság már szinte bárkit felvesznek irányítónak, csak üljön valaki a számítógép előtt. Sokszor azt sem tudja mit lát a monitorokon és mit mondanak neki a telefonban.

Most nem találom a mavcsoport.hu-n a hírt, gondolom törölték már, de egy síntörésnek nem kellene ekkora káoszba taszítania a rendszert. Biztos valami nagyobb hiba volt, valószinüleg egy-két váltónál volt valami törött alkatrész.

Egy sima folyóvágányban történt síntörésen konkrétan át lehet menni a vonattal 5-10 kmh val gond nélkül.

2023. okt. 12. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

A síntörés nem kéztörés.

A sín széle törik le, mert tojtak a TMK-ra régóta.

2023. okt. 12. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Justinianus ***** válasza:
40%

"A 2000-es évek elején dolgoztam irányítói munkakörben és bizony akkor ilyesmi nem nagyon volt. Pedig akkoriban csak vezetékes telefon (!) volt."

Más kérdés, hogy akkor még annyi vonat közlekedett, hogy egy vágány is elég lett volna.

És biztos nagyon sokan telefonáltak vezetékes telefonon, és azonnal tele lett az internet a szennylapok és fotelszakértők okoskodásaival.

Még nagyobb káosz majd akkor lesz, ha a sokak által álmodott "adjuk a személyszállítást magánkézbe" megvalósul, és amikor nagy nehezen megérkezik a szögről leakasztott vonatpótló busz, közlik az utassal, hogy ő nem szállhat fel, mert ez az "Okosvasút Kft." busza, várakozzon csak tovább.

Épp úgy, ahogyan a légiközlekedésben megszokott, bezárt reptér, utcára zavart utasok, információ nulla, a hazajutást oldd meg magad.

Most még viszonylag korrekt volt a lebonyolítás.

2023. okt. 14. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Most úgy másfélszer annyi vonat van, mint a 2000-es évek elején, a Nyugatiból szinte minden órában hét vonat indul Kőbánya-Kispest felé, ugyanennyi vissza, akkoriban ez csak néhány órában fordult elő (egyik irányba reggel, másik irányba délután), inkább a négy-öt volt a jellemző.

Az mondjuk tényleg jó kérdés, hogy egy ilyen helyzetben mi lenne a megoldás, ha a szegedi IC-ket vinné egy cég, a ceglédi és monori zónázokat egy másik, a debreceni IC-ket és IR-eket egy harmadik, a lajosmizseieket meg egy negyedik - ha most nehéz koordinálni egy céget, akkor négyet hogyan menne?

Nem tudom, van-e valahol olyan megoldás, mondjuk szoftver, hogy egy adott menetrendbe beleteszünk egy hibát (baleset, műszaki hiba) egy adott helyen, adott időpontban, és arra ad egy optimális megoldást, megspékelve a vezényléssel, szerelvényfordulókkal stb. - nem tűnik túl egyszerű feladatnak, pláne egy ilyen összetett szakaszon, mint a Nyugati-Köki.

2023. okt. 14. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Engem inkább az érdekelne, hogy a magántársaságoknak való kiadás szerinted hogy működne? Üzleti alapon? Vagy azért a közszolgáltatás az maradna? A hálózat kié lenne? Kinek állna érdekében egy ekkora beruházás, ha a keze megvan kötve a tarifák kialakításában, mivel azt és a szociálpolitikai kedvezményeket az állam rendeli el. Ha továbbra is biztosítani kellene ezeket, akkor hogyan működne üzleti alapon? Mennyi idő alatt térülne meg egy ekkora beruházás? Egyáltalán megtérülne e? Ha az állam finanszírozná, akkor azt honnan venné? Tekintve, hogy már jelenleg sem jut elegendő a legszükségesebb dolgokra. Nem olyan egyszerű ez..
nov. 11. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
8-as, nézd meg, hogy működnek a magántársaságok más országok vasútvonalain, vagy, hogy múködik a BKK magántársaságoknak kiadott buszvonalai. A MÁV adná ki a szolgáltatónak az adott vonalak üzemeltetését megfelelő összegért cserébe. Mivel a magántársaságok esetén létkérdés a racionális múködés mivel versenyhelyzetben vannak, sokkal olcsóbban és sokkal jobb szolgáltatást nyújtva tudnák üzemeltetni az adott vonalakat mint a MÁV. Az államnak egyértelműen megérné mivel kevesebb pénzzel kellene a MÁV-ot dotálnia, viszont a MÁV vezetőségének ez nem érné meg, mivel kiderülne, hogy racionális működéssel mennyivel olcsóbban fenntartható az üzem és nem tudnák többlet összegekkel sem leveni az államot a vonalak üzemeltetése miatt. Niylván az egyik fő probléma az infrastruktúra fenntartása továbbra is a MÁV-nál maradna ami persze továbra is egy jelentős probléma gócpontot okozna, de azt is ki lehetne szervezni magán cégeknek, ha már a MÁV erre sem alkalmas.
nov. 11. 15:12
 10/11 anonim ***** válasza:
Nem érdekük a változás, nem tudnának lopni.
nov. 11. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!