Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapestre hol érné meg még...

Budapestre hol érné meg még metrót építeni?

Figyelt kérdés

Ha rajtatok múlna a döntés, ti hova raknátok?


(A 4-es befejezését és a tervezett 5-ös vonalat leszámítva)


2023. okt. 23. 21:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
33%
Sehová. A város többi részét lefedi a vasút, azt kellene használhatóbb állapotba hozni.
2023. okt. 23. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
79%

Sehova. Budapest kb. kész van, csak fenn kéne tartani, kéne munkaerő, meg az embereknek tudniuk kéne élni a lehetőségekkel.

Sem közlekedésszervezési szempontból, sem földrajzilag, földtanilag nem látnám értelmét még egy metrót belenyomni a városba. Négyes metró fúrásánál is voltak gondok, és igazából egy nagyon rövid szakaszon kevés átszállással megoldható állomásokat köt össze. Én is használom, tök jó, de nem annyira hasznos, mint amennyi időbe és pénzbe került.

2023. okt. 23. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
67%
A vasutat kéne inkább rendbe rakni. Például annak ellenére is, hogy 30 percenként jár, sokkal jobb alternatíva az S36/G43 Kelenföld és Kőbánya-Kispest között, mint a metró. Csak túl feszes a menetrendje, ha a Nyíregyháza felől érkező Tokaj IC késik és azt megvárja, az már a Kálmán Imrét kési le Kelenföldön. Ezt rendbe kéne hozni és máris a kutyának nem kell a metró.
2023. okt. 23. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
26%

#3 Na, ez egy tök jó meglátás. Kezdjük ott, hogy alapból hungarikum ez a "megvárás", alföldi kisvárosokban is bevárja a busz a késő vonatot. A sokat emlegetett nyugaton pl. ilyen nincs. Németországban 70 percet késett egy vonatom, ezzel 5 perccel csúsztam le a csatlakozást. Hát, nem várt meg az a vonat, ami másfél órával később 3 órát konkrétan állt Salzburgban, tehát bőven ráért volna várni, főleg, hogy amint kiderült a vonat késése másfél órával korábban, szóltam a kalauznak, hogy mit szeretnék elérni.

Arra akarok kilyukadni, hogy a vasutat nem tudod rendbe hozni. Vagy le kéne mondani az olyan "apróságokról", hogy bevárják a késést, ami sok embernek segítség, helyette koppra menetrendszerűen kéne közlekedni. Vagy mindent is be kéne várni, de akkor meg minek a menetrend. Persze akármit próbálnál csinálni, mindenki vonogatná a vállát, hogy csókolom, állami cég, kevés a munkaerő, kevés a fizetés, sok a munka, nem reális elvárni a normális működést (és ebben igazuk is van sajnos).


Ráadásul a vasút nem helyi közlekedésre van kitalálva. Kelenföldről Kőbányára akarsz menni, de nincs éppen vonat, ami megáll mindkét helyen? 4-es metró, 4/6 villamos, 3-as metró, ott is vagy. Ahogy korábban írtam, tudni kell élni a lehetőségekkel. Állítom, még gyorsabb is így. Én pl. KöKi-n szállok le, pedig Újbudán élek. Gyorsabb a 3-as metró, 4-es villamos, mint bevonatozni a Nyugatiba, és villamosozni a fél városon keresztül, és gyorsabb, mint a Keletibe tartó EC-re jegyet venni, onnan metrózni-sétálni (persze utóbbin legalább van helyjegyem).

2023. okt. 23. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
96%
Fun fact: annó a Bécsből érkező vonatról leszálltam Kelenföldön. Hamarabb értem a Keletibe, ahol az asszony várt, mint a vonat. :D
2023. okt. 23. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
80%
Sehova. Harmas metrot kivinni repterig max
2023. okt. 24. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
95%

A főváros közlekedési gondjai főleg az agglomerációból erednek: ha ott nincs vonzó kínálat , akkor az emberek autóznak, minimum az első vonzó közlekedési lehetőségig. Vagy végig.


Nyilván lehetne kisebb hálózati hiányosságokat foltozni, de a szeparált metróhálózat nagyjából kiépült ott, ahol értelme volt. Még ott is, ahol kevésbé, ld 4-es metró, ami ugye boldogabb országokban egy elővárosi vasúti törzsszakasz lett volna, nem önálló metróvonal.


A következő legfontosabb projektek e téren az M2-H8 összekötés, az észak-déli regionális gyorsvasút (M5 néven is fut), továbbá a déli körvasút es kapcsolódó projektjei.

2023. okt. 24. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
A Keleti és a Nyugati közé nagyon hiányzik egy normális összeköttetés (a 73-as troli nem nevezhető annak). Persze egy ilyen rövid szakasz miatt nem fognak metrót építeni.
2023. okt. 25. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
62%
#8 Van összeköttetés. 4-es - 3-as, vagy 2-es - 3-as metró, egy vonaljegy, fel sem kell jönni az aluljáróból. Akinek ez nem elegendő összeköttetés, annak valószínűleg van pónis hintója.
2023. okt. 25. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
21%

#9:

Átszállás NÉLKÜLI összeköttetésről beszélt, te hugyagyú.

2023. okt. 25. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!