Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV vonatösszeállítás mitől...

A MÁV vonatösszeállítás mitől függ, mi alapján tervezik meg a kocsik besorolását?

Figyelt kérdés

A logikára lennék kíváncsi. Miért van az, hogy egy gyors,sebes,IC vagy bárminemű kocsik elé, közé vagy mögé sorolnak be egy vagy több Bhv, Bpmee(Schlieren) vagy többféle személykocsit? Példának okáért itt vannak a linkek: [link]

[link]


Már régóta figyelgetem a vonatokat, de sohasem tudtam megérteni, miért van egy teljes vagonban többféle személykocsi, járatoktól függetlenül. A buszokhoz, villamosokhoz hasonlóan a vasútnál is vannak egy törzsvonalhoz/járathoz beosztott vonatok, fordák?



Remélem valaki megtudja ezt válaszolni nekem. Akár egy tapasztalt MÁV-ostól is szívesen várom a válaszát.


A válaszokat előre is köszönöm!



nov. 28. 20:21
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Van logikája, van forda, előrtervezés, stb.

Elég komoly tudomány ez, és tök jó meló a tervezés. Nem csak a vonatokat kell beletervezni, az erősítéseket, ünnepnapokat, stb, hanem a kocsikra előírt tisztítási időket, wc ürítéseket és természetesen az időszakos karbantartásokat, vizsgálatokat is be kell tervezni. Ezek ráadásul helyhez kötöttek, mindig vissza kell forgatni olyan helyre a szerelvényt ahol ezek megvalósulhatnak. Egy szerelvényen belül nem egyszerre járnak le a karbantartási ciklusok, tehát játművenként kell ezzel "vacakolni".

Viszont a ma valóságában sajnos semmit nem jelent hogy mi a terv és minek kellene közlekedni.

Hanem az van, hogy összeraknak valamiféle szerelvényt a várható utaslétszám függvényében és had menjen.

Ha 8 kocsi kell a Pécsi IC-re pénteken, akkor összekotornak valahonnan 8 kocsit, összesorozzák és betolják csarnok13ra. Már az nagy öröm ha van 8 kocsi, nemám még egyformák is legyenek :D


[link]

nov. 28. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
74%
A gyakorlatban attól, hogy épp milyen kocsikat sikerül összekukázni. Nagyon súlyos kocsihiány van a MÁV-nál, aminek nem az az oka, hogy nincs a tulajdonukban elég kocsi, hanem a kritikus munkaerőhiány. Nincs, aki karbantartaná a járműállományt, így ha a legkisebb javítás is szükséges egy kocsinak ahhoz, hogy forgalomba állhasson, akkor félreállítva fog rohadni az idők végezetéig.
nov. 29. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

#1 válaszolónak:


Micsoda átfogó válasz:).

Ez tényleg érdekesnek hangzik. Ha jól értelmeztem, akkor a kocsi besorolásokat nem köt semmiféle szabályzat? Mindez csak az utaslétszám mennyisége határozza meg? A példádban említett Pécsi IC-nél olyan is előfordulhat, hogy minden pénteken más és más a kocsi besorolás? Elnézést a sok kérdés miatt.:D

(Egyébként a SzVÖR-t ismerem, csak a vonatszám előtti rövidítéseket nem értem)

nov. 29. 23:40
 4/6 A kérdező kommentje:

#2 válaszolónak:


Hát ez elég szomorú! A MÁV a lehető legégetőbb időszakát éli meg. Hallottam olyat is, hogy Szentesen nagyon sok a leállított Uzsgyi, amelyek évek óta várnak a javításra, reménytelenül...

nov. 29. 23:48
 5/6 anonim ***** válasza:
Pontosan. Ha nem eszközölnek egy drasztikus, legalább 100-150%-os általános béremelést, pár éven belül le fog állni a vasúti közlekedés Magyarországon. Jövő év végére szerintem már nem nagyon maradnak mellékvonalak.
nov. 30. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Erősítés. Teszem fel Tokaj IC-n elérhető 150 hely , de az igény 200 akkor raknak be 1-2 fecske vagy Schilerint. Az hogy ez éppen milyen kocsi, attól függ mi van éppen az induló állomáson szabadon.
nov. 30. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!