Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 28-as villamost érdemes...

A 28-as villamost érdemes lenne fejleszteni úgy, hogy a Baross utcán végig menne és a Kálvária térnél becsatlakozva érne ki a Deákig?

Figyelt kérdés

Ha úgy is vissza akarják tenni a Bajcsira a villamos síneket, hogy a 14-es tovább tudjon menni akkor ez is lehetne egy alternatíva "pesti fonódásilag" Plusz kiváltaná a párhuzamosan menő 9-es busz és a 72-es troli nagy részét, az autóknak meg így is megmaradna a 2x1 sáv szabadon a Baross utcán.

(a Szabó Ervinnél az S kanyart betudna venni egy villamos?)



nov. 30. 09:58
 1/10 anonim ***** válasza:
89%
Ez se rossz, de én a Blaha és az Astoria közé építeném vissza a villamos síneket, ezt később lehetne folytatni a Ferenciak tere, és a Keleti pályaudvar felé is, így az Astoria, és a Blaha is fontos villamos csomóponttá válhatna.
nov. 30. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

A Baross utca elég szűk a Nagykörúton belül, ott nehezen férne el a villamospályán kívül két forgalmi sáv.

Az Astoriánál is csatlakozhatna a 14-es villamos vonala felé, a Rákóczi úton sokkal nagyobb a hely, középen mehetne egy sávon a villamos és a busz is - és valóban, akár az Erzsébet híd felé (a budai oldalra), akár a Keleti felé mehetne tovább a villamospálya.

nov. 30. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Mellesleg ha az Üllői út legszűkebb szakaszán elférne egy villamos, akkor talán ki lehetne vinni legalább a Nagyvárad térig, de akár egészen a Határ útig is (bár itt már komolyabb átrendezések lennének szükségesek).
nov. 30. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom, Kálvin teret akartál írni Kálvária tér helyett (bár utóbbit is érintené). Én támogatnám, de a 9-es buszt nem váltaná ki, mert az Kőbányától egészen Óbudáig közlekedik, ez csak egy rövid szakasza.
nov. 30. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Igen Kálvin térre gondoltam a Kálvária helyett elnézést azt tényleg félre írtam :D


Szerintem a nagykörútig elféren a külön villamos sínes "bkk" sáv és az autós sáv, utána tényleg közös sávot kéne használni de nem gondolnám olyan vészesnek. (igaz nem vagyok mérnök meg ilyenek) Illetve a Szabó Ervines szakaszt meg úgy tudnám elképzelni mint ahogy a Margit hídnál, hogy azon a rövid szakaszon 1 sávon megy a két irányú forgalom. Természetesen ezzel nem zárnám ki a Rákóci úti villamos vissza építését mert az szerintem is fontos megépíteni csak mint opció szerintem nem lenne rossz egy ilyen is. De az Üllői úton se vetném el a villamos vissza építésének gondolatát első körben a Kálvin tér Corvin negyed között, és akkor az 51-est is be tudnák integrálni a belvárosba.

dec. 1. 09:20
 6/10 anonim ***** válasza:
83%
Kicsit továbbgondoltam az ötletet. A 28-as villamost elvinni a Baross utcán a Deákig + a 47-es, 48-as, 49-es villamosok a Szabadság híd helyett az Erzsébet hídon mennének át Budára Deák tér - Astoria - Ferenciek tere - Rudas fürdő - Szent Gellért tér útvonalon. Így az a probléma is megoldódna, hogy ezeken a vonalakon nem lehet lecserélni az ICS-ket a Szabadság híd szűkös kapacitása miatt, újra lenne villamosközlekedés az Erzsébet hídon, és a Deák tér - Kálvin tér közötti összeköttetés is megmaradna a 28-as által. Innen pedig már csak egy apró lépés lenne a Rákóczi úti villamosközlekedés visszaállítása, amire égető szükség lenne.
dec. 1. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Le lehetne cserélni a 47-48-49-es villamos járműveit, csak 2300 mm széles villamosokat kellene venni (vagy ha egyszer lesz mondjuk Galvani-híd, akkor az autóforgalom kizárásával távolabb lehet rakni egymástól a vágányokat, a híd közepén mehetnének villamosok, buszok, akár taxik is, a két szélső, keskenyebb sávban meg kerékpárok, de ez már egy összetettebb átalakítás lenne).
dec. 1. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
A Galvani híddal sok mindent meg lehetne oldani... Buda és Dél-Pest között egy nagyon jó út lenne. Aki meg attól fél, hogy az Illatos út emiatt beállna, annak akár Határ út, akár a 20. kerületben a Kossuth Lajos utca vagy a Nagysándor József utca alternatív útvonal.
dec. 1. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Azt nem tudom, hogy a Szabadság híd most mi miatt nem bírja el a villamosokat. Pl ha felváltva közlekednének "egy" sávban (mint a Margit híd budai hídfőnél is van) meg maradhat az 1-1 autós sáv és talán még kényelmes bringa sávnak is jutna hely. (feltéve ha műszakilag bírja pl egy caf villamost) Nekem tetszik az az ötlet is hogy a villamosokat át terelni (ha nem is mind de a többségét pl) Szabadság hídról az Erzsébet hídra. a M4-es metró bőven pótolná a kieső szakaszt. Szerintem nem jó ötlet olyan villamosokat beszerezni ami csak bizonyos vonalakon használhatók mert akkor ott be szűkülnek a lehetőségek a későbbi kreatívitásra. pl ha a jövőben újra (vissza) építenék azokat a villamos síneket amiket anno elbontottak, akkor több villamos vonalat lehet össze kötni (fonódó hálózat) amihez szerintem egy homogén járműpark jobban passzol. Az autó forgalmat én nem szüntetném meg azért vanank olyanok is akik mozgásukban korlátozottak stb akik tényleg csak autóval tudnak közlekedni. (1-1 sávnak van hely de legyen előnyben részesítve a tömegközlekedés) De amíg itt Budapesten nem történik érdemi nagy tömegközlekedési fejlesztés addig az autósok többsége úgy se fogja letenni az autót. A Galvani híd is nagyon hasznos lenne, sajnos nem sok átjárható közlekedési folyosók vannak a városban.
dec. 3. 11:35
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Pont azért járnak a 2300 mm széles villamosok a 47-48-49-es vonalon, hogy ne kelljen egymásra várniuk a híd két oldalán. Mellesleg a 2-es villamos vonalán is szükség van a keskenyebb villamosokra. A "csak bizonyos vonalakon használható villamosok" pont az úgymond normál szélességű villamos, de ahol a keskenyebb elmegy, ugyanúgy járhat a szélesebb is (sőt, a legszélesebb Tatrák ugyanott járnak, mint a legkeskenyebb Ganzok).

Az meg egy teljesen hibás elgondolás, hogy a villamosról a metróra kényszerítsük az utasokat. A Rákóczi úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton is éppen tervezik visszaépíteni a villamost a metró fölé.

dec. 3. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!