Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha Baross Gábor 1873-ban a...

Ha Baross Gábor 1873-ban a MÁV-ot nem alapítja meg, akkor akár Én is üzemeltethetnék magántulajdonú vasutat/kisvasutat?

Figyelt kérdés

dec. 14. 19:49
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

A kettő között nincs semmiféle összefüggés. 1873 nem a MÁV alapítása. A magyar vasút történetében nincs különösebb jelentősége ennek az évnek. Számos magántársaság létezett, amelyek nagyon nehezen tudtak csak működni, legalábbis többsége. Az 1800-as évek második felében államosították őket, a Magyar Királyi Vasúttársaságba olvadtak be. De a két világháború között is még a fele magáncég volt.

Jelenleg is vannak magánvasutak. A hivatásforgalmat nem bonyolítók talán teljes egészében magánvállalatok.

dec. 14. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Én azt szeretném megkérdezni hogy ha 1915-ben Ady Endre nem házasodik össze Boncza Bertával, akkor akár főzhettem volna tegnap babgulyást is a zöldségleves helyett?
dec. 14. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az implikáció szabályai szerint igen.


A kisvasutak nagy része egyébként most sem a MÁV alá tartoznak (csak a Gyermekvasút és a balatonfenyvesi kisvasút), de van magánvasút a Continental Railway Solutions Kft. személyében, ez a cég közlekedteti a RegioJet járatait, a személyszállításon túl meg elég sok cég van most is Magyarországon. [link]

dec. 14. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Milyen végzettség kell egy magánvadút-társaság fenntartásához, mint CEO?
dec. 14. 21:22
 5/9 Alex Fly ***** válasza:
48%
Akkor megalapítja más... Ne hidd, hogy 150 évig vasút nélkül maradtunk volna.
dec. 14. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
46%

Ha ő nem alapítja meg, megalapítja más, előbb-utóbb elkerülhetetlen volt. (Nézd meg pl. a tudomány alakulását, nagyon sokszor egymást lopással gyanúsítva a kontinens több pontján kb. egyszerre fedezték/találták fel ugyanazt. Én hiszem, hogy pl. ha Einstein nem találja ki 1905-ben a speciális relativitáselméletet, legkésőbb 10 éven belül kitalálja picit máshogy körülírva más. Egyszerűen ott tartott a fejlődés, hogy ideje volt.)


A vasúttal az a baj, és ha jártál volna földrajz- meg történelemórára, akkor tudnád, hogy közszolgáltatás, ami eredendően veszteséges biznisz, azaz az állami adóbevételekből többet kell fordítani a fenntartására, üzemeltetésére, mint amennyit a használói befizetnek. Ezért nem alapíthatnál te magánvasutat, mert csődbe mennél, olyan apró praktikumokkal nem is számolva, hogy ha neked saját vasutad lenne, hol menne az a vasút? Lenne jogod sínt lefektetni valahova, ami nem a te földed? Vagy miből fizetnéd, hogy más sínjét használd.

dec. 15. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Ész és pénz kell hozzá, nem a semmiért van nálunk annyi magánvasút.
dec. 15. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
6-os, mi ez a marhaság? A vasúti szállítás egészében véve nem veszteséges, ha tisztességesen beárazod a konkurens ágazatok valós egyéni és társadalmi költségeit is.
dec. 15. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
#8 A 6-os nyilván arra gondol, hogy alapvetően a közszolgáltatásként működő bármilyen közösségi közlekedés szokott veszteséges lenni.
dec. 16. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!