Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Létezik dízel vagy akkumulátor...

Létezik dízel vagy akkumulátoros villamos? Végülis a hajtás mindegy, a lényeg, hogy sínen megy és nem kell neki felsővezeték?

Figyelt kérdés
dec. 25. 18:42
1 2
 1/12 nemaRendőrség ***** válasza:
29%

A villamos azért villamos mert villamos árammal megy.


Vannak dízel mozdonyok, azok sínen mennek és nem kell nekik felsővezeték

dec. 25. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Tulajdonképpen a Tram-Train is ilyen jármű. De ha arra gondolsz, hogy nem tud felsővezetékről közlekedni, olyan klasszikus villamosként aligha létezik.
dec. 25. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Esetleg akkus verzió?


A Tram-Traint én is láttam, igen, ilyesmire gondolok.

dec. 25. 20:22
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
A Škodának van egy típusa ami 3 km-t tud megtenni felsővezeték nélkül, nem nagy táv, de ahol használják arra éppen elég. Pontos típusa 28T2 Forcity Classic Konya (Konyaban, Törökországban használják)
dec. 25. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
69%
Nemhiszem hogy létezik ilyen. A villamos kötöttpályás jármű így a felsővezeték kiépítése egyszerű és elméletben végtelen ideig tud közlekedni míg a pálya illetve a tápfeszültség megvan.
dec. 25. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

A CAF-nak van szuperkondenzátoros villamosa, ami a megállókban töltődik, így nincs szükség felsővezetékre.

Pl. Sevillában, Zaragozában és az ausztrál Newcastle-ben van ilyen.

[link]

dec. 25. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Diesel-elektromos hibrid tram-train meg ugye sok helyen van. Én

Nordhausen mellett láttam diesel Combinót.

Budapestiként szokatlan látvány volt.

[link]

dec. 25. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
6-7: Köszi, ezek tényleg érdekesek! :o)
dec. 25. 22:24
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően ahol villamosra van szükség, ott van olyan forgalom, hogy megérje kiépíteni a felsővezetéket. Viszont a hálózat terjeszkedésével létrejöhetnek olyan viszonylatok, ahol már van gyérebb forgalmú szakasz, ennek áthidalására szolgálnak a dízelüzemmel is működő villamosok, jellemzően tramtrainek (például egy nagyváros és egy előváros között).

Újabban viszont olyan igények is előfordulhatnak, hogy viszonylag frekventált helyen kell nélkülözni a felsővezetéket (városkép, esetleg technikai akadály miatt), ez akkumulátoros üzemmóddal oldható meg.

Olyan viszont aligha van, hogy csak dízelüzemű, vagy ne felsővezetékről (esetleg alsóvezetékről) töltse az akkumulátort.

dec. 26. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Amit motor hajt az lényegében motorvonat, igazából városokban alapvetően több szempontból ideálisabb az elektromos meghajtás.

Egyrészt csak akkor fogyaszt energiát a jármű mozgatása, ha a jármű halad is, dízel esetében a motor meg ugye mindenképp jár.

Akkor egy dízelmotor esetében, bár nyilván nem fog tőle rögtön tönkremenni, de közel sem ideális a városi környezet, ahol akár pár száz méterenként meg kell állni majd ismét felgyorsítani a szerelvényt.

Nem füstöli tele a környezetét, jó nyilván ott a sok autó miegymás, de ennyivel legalább kevesebb.

Akkor karbantartásigényt is nézhetjük, azért egy dízelmotornak alapvetően több karbantartás kell mint egy transzformátor + villanymotor párosnak, szóval ezen is pénzt tudnak megtakarítani.

Ehhez kapcsolódik még, hogy a nagy energia igazából a gyorsításhoz kell, itt meg ahhoz hogy dinamikusan tudjon gyorsítani vagy "feleslegesen erős" motort vagy megfelelő áttételt kéne beépíteni tekintve hogy dízelmotor teljesítménye és nyomatéka nem állandó, míg egy villanymotor szinte minden fordulatszámon állandó teljesítményt és nyomatékot tud leadni.

Lehetne írni a zajt is, bár alapvetően ritkán járok olyan városban ahol van villamos de mikor jártam, ott azért csattogtak elég rendesen, szóval ez relatív, de ha elméletben feltételezzük, hogy jó minőségű pálya van, és műszakilag rendben van akkor papíron csendesebb is mint dízelmotorral hajtva.

Aztán még ott az a rész, bár nem tudom hogy a hazai villamosok között vannak-e olyanok amik képesek erre, de villamos meghajtás esetén fékezéskor lehet energiát visszatáplálni, ilyenkor a motorok generátorként üzemelnek, ezzel szintén javítani lehet a fogyasztási adatokat.

dec. 26. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!