Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az új fajta biztosító berendez...

Az új fajta biztosító berendezéssel szerelt vonalak állomásain miért nem kell a forgalmistának menesztenie a vonatokat?

Figyelt kérdés

jan. 22. 05:51
 1/8 anonim ***** válasza:
84%
Konkrétan hol? Egy KöFI vonalon már nem nagyon van jelenlétes szolgálattevő, így nincs aki elmenessze a vonatot. A jegyvizsgáló ad felhatalmazást ilyenkor.
jan. 22. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Pl. 30-as, 100-as felújított szakaszán. Akkor a köfi vonalakon az az egy ember a forgalmi szolgálat, aki a vezérlőben ül.
jan. 22. 08:32
 3/8 A kérdező kommentje:
??
jan. 22. 08:32
 4/8 anonim ***** válasza:
77%

Itt megtalálod a választ:

23. oldal, 5. sz. függelék!

[link]

Illetve még itt:

[link]

jan. 22. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
84%
#1: Előfordul olyan állomáson is, hogy a vjv menetszt, ahol van jelenlétes szolgálattevő. Én úgy emlékszem, olyan 8-10 éve vezették be ezt a szabályt sok állomáson.
jan. 22. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
63%
A jelenlétesnek már a nevében is benne van, hogy csak ott lébecol, nem csinál semmit amig nincs baj. Akkor van szerepe ha összedől a bazár.
jan. 22. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
87%
Igaz, ahol például a forgalmi iroda messzebb van a vonatfogadó vágányoktól, például Tatán ahol a magasperon miatt célszerűbb ha a vjv hatalmaz fel, illetve rendezőkben is szokás.
jan. 22. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Justinianus ***** válasza:
100%

A jelenlétest ne keverjük ide, semmi köze a kérdéshez. Jelenlétes: a központi forgalomirányított állomásokon meghatározott esetekben a forgalmi szolgálattevő feladatait ellátó dolgozó. Ilyen eset pl. a központi forgalomirányítás zavara, vagy tervezett kikapcsolása. Ha az állomási biztosítóberendezést ilyen kivételes esetben a jelenlétes kezeli, indításra történő felhatalmazást ebben az esetben SEM végez.


„Az új fajta biztosító berendezéssel szerelt vonalak állomásain”

Nem csak az „új fajta” bizber esetén láthattál ilyen jelenséget, hanem régebbi, pl. DOMINO berendezéssel rendelkező állomásokon is, ahol harminc éve ilyen berendezés van.


„miért nem kell a forgalmistának menesztenie a vonatokat?”

„Menesztés” kifejezést az utasítás nem ismer. Amennyiben ez a mozdonyvezető indításra történő felhatalmazása: azt továbbra is a forgalmi szolgálattevő végzi (ha van szolgálat az adott állomáson) vagy a forgalomirányító (központi forgalomirányítás esetén).

Régebben a felhatalmazást MINDEN állomáson előzetes jelzőkezeléssel (ahol van kijárati jelző) és vonatindító jelzőeszközzel a forgalmi szolgálattevő végezte.

Jelenleg már sok olyan állomás van, ahol csak jelzőkezeléssel kell a mozdonyvezetőt felhatalmazni indulásra (és itt még szükséges, hogy a vjv „Indulásra készen” jelzést adjon). Ilyen állomások – nyilvánvaló okból – a központi forgalomirányított vonalak állomásai, de sok olyan állomás is, ahol van szolgálat, tehát forgalmi szolgálattevő ül a forgalmi irodában, szabályozza a forgalmat, de nem jön ki vonatindító jelzőeszközzel. Ez utóbbinak pedig az az oka, hogy a sűrűsödő vonatforgalom miatt a forgalmi tevékenységektől jelentős időt von el a magasperonokon, aluljárón, ki-be járó vonatok közötti mászkálás, amelynek igazából semmilyen hozadéka nincs.

jan. 22. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!