Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mozdonyvezetők! Hogy bírjátok...

Mozdonyvezetők! Hogy bírjátok a 12/24 órás munkarendet?

Figyelt kérdés

Mindig is nagyon szerettem a vonatokat, és az egyik gyerekkori vágyam, hogy mozdonyvezető legyek. 30 éves vagyok, és fontolgatom, hogy belevágjak. Amint a fórumokon elkezdtem olvasni a tapasztalatokról, persze hamar elszállt a rózsaszín köd. A legjobban a munkarend ijesztett meg, ezért erről szeretnék bővebben érdeklődni, főleg a MÁV-Startnál dolgozó vezetőktől, de a többiek tapasztalatait is szívesen olvasom.

Hogy néz ki egy átlagos hónapotok? A nappali műszak után szinte mindig éjjeli jön, aztán megint nappal, és így tovább? Nincsenek dupla vagy tripla nappalok és éjszakák? Tudom, hogy buta kérdés, mert persze, ez a 12/24 lényege, meg egyébként is hova gondolok ilyen emberhiány mellett, de ez akkor is nagyon szörnyen hangzik.. :D

Erre normál esetben nem szoktak figyelni a beosztás tervezésnél, hogy ha valaki szervezete átállt egy napszakra, akkor azt ne zökkentsék ki minden nap? Mennyit vezethettek le megszakítás nélkül egy műszakban? Amúgy mennyi idő ezt megszokni? Nem vagytok folyamatosan „jet lag” állapotban?



jan. 31. 20:43
 1/3 anonim ***** válasza:
64%

Nem értem a rózsaszín ködösöket. Nincs a világon olyan szakma, munka (talán a parlamenti képviselőt kivéve) ahol nem kell magunkat odatenni és csak jó, kényelmes, vidám napok vannak és soha sehol egyetlen szopós szolgálat.


"az egyik gyerekkori vágyam, hogy mozdonyvezető legyek"

Kinek nem? :)


"30 éves vagyok, és fontolgatom, hogy belevágjak"

Akkor húzz bele, mert 30 felett már elég nehéz megtanulni a megtanulandókat és nehezebb az alkalmazkodás is a nappalostól eltérő munkarendhez. Volt olyan ismerősöm aki 45 évesen vágott bele. Hát centikre volt az öngyilkosságtól mire megcsinálta. Szóval ne halogasd sokáig!



"Amint a fórumokon elkezdtem olvasni"

Azt oszd el legalább tízzel!


"A legjobban a munkarend ijesztett meg"

Az öngyilkosok és az eléd kanyarodó sóderos kamionok nem? Ez már egy jó pont!

Van is felvétel: [link]


"Hogy néz ki egy átlagos hónapotok?"

Mindig máshogy.

"A nappali műszak után szinte mindig éjjeli jön, aztán megint nappal, és így tovább?"

Sok esetben még a nem utazóknál sem tudja tartani a 12/24-es fordát, nemhogy a mozdonyvezetőknél.


"Nincsenek dupla vagy tripla nappalok és éjszakák?"

Nincsenek. Inkább 5-6 éjszaka van egymás után. :D


"nagyon szörnyen hangzik.. :D"

Már most kezdj el hozzászokni és nem lesz annyira rossz.


"Erre normál esetben nem szoktak figyelni a beosztás tervezésnél, hogy ha valaki szervezete átállt egy napszakra, akkor azt ne zökkentsék ki minden nap?"

Nem csak a MÁV-nál nincs ilyen, de szerintem csak a google, sap, intel, apple meg hasonló cégeknél figyelnek ennyire a dolgozóikra. Magyarországon kb sehol sem jellemző. Nem tudom milyen kúltúrkörből jössz, hol dolgoztál eddig, de k.vára jó munkahelyeid lehettek ha figyelembevették a bioritmusodat :D


"Mennyit vezethettek le megszakítás nélkül egy műszakban?"

Törvény szerint asszem 9 óra lehet max. Hát a pesti kollégák a köric-t lenyomják "egyhúggyal", talán ez a leghosszabb megszakítás nélküli. Van két kör Keleti - Hegyeshalom, de ott azért van 1-1 óra pihi közben. Amúgy a 8 kör Nyugati - Vác sokkal rosszabb mint az egyhuzamba menés.


"Amúgy mennyi idő ezt megszokni?"

Mire elvégzed a tanfolyamot (merthogy már ott is kell vezetni) és önállóan fogsz dolgozni addigra nem lesz gond. Ha mégis, akkor nagyon pályát tévesztettél.


"Nem vagytok folyamatosan „jet lag” állapotban?"

Hátttőőő amikor a sokadik szolgálat után is csak a minimum pihenőt adja ki és abban még haza is kell érni, meg vissza a következő szolgálathoz, meg még aludni is kellene gyorsan-sokat, az azért elég húzós. De ezeknél a szakmáknál ez van. Buszos, kamionos, mozdonyvezető, kereskedelmi pilóta, stb, itt ezt vállalja az ember.

jan. 31. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

"Törvény szerint asszem 9 óra lehet max. Hát a pesti kollégák a köric-t lenyomják "egyhúggyal", talán ez a leghosszabb megszakítás nélküli. Van két kör Keleti - Hegyeshalom, de ott azért van 1-1 óra pihi közben. Amúgy a 8 kör Nyugati - Vác sokkal rosszabb mint az egyhuzamba menés."


10-11 éve már, hogy nem viszik egybe a köric-t, nem tudom, honnan szeded a fals információkat.


8 kör Vác, mesélj még. Ez nem a villamos. 4 kanyar a maximum (4 oda-vissza), ami belefér. Volt egy próba az ötkanyarosra, de megszűnt.


Egyébként jókat írsz, de vannak tárgyi tévedések. Pl. a vezetési idő nem 9, hanem 10, de részletkérdés. Az 5-6 éjszaka sem lehetséges, max beiktatott üres napokkal, mert a ksz tiltja a közvetlenül egymást követő kettőnél több éjszakás szolgálatot.

febr. 1. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
62%
Nem tudom honnan veszed ezt a 12/24-et vagy mit. Bármilyen kezdés-végzés lehetséges, például ilyen sorozat: 2:40, 23:10, 6:00, 11:20, 4:10... Telephelytől függően túlóra, ahol nagy munkaerőhiány van ott megy a trükközés mindennel, túlóra, vezetési idő stbstb, hogy hivatalosan ne lépd túl az évi 400 óra rendkívüli munkavégzést. A beosztás tervezésénél egy dologra vannak tekintettel, hogy a rokonok és a csókosok megkapják a tökvakargató szolgálatokat, a többit pedig szétosztják a körön kívüliek között. El kell rajta gondolkodni, hogy vajon miért van folyamatosan szinte minden telephelyre felvétel már vagy 7 éve... És amikor eltűnik az álláshirdetés az nem azért van, mert épp megvan a létszám, hanem azért, mert oktatók sincsenek akik ennyi képzést tartsanak. Egy szó, mint száz, ha napszámos vagy feketén napi 12 órában akkor lehet, hogy megéri váltani, más esetben erősen kétséges, hogy előrelépést jelentene.
febr. 6. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!