Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vasútszakértők! Van szerepe...

Vasútszakértők! Van szerepe annak, hogy merre áll a félpantográf?

Figyelt kérdés

A félpantográf alakú áramszedőknek a villanymozdonyokon, hogy merre áll a "könyöke". Menetiránnyal szemben vagy annak megfelelően?

Mert pl a DB, német vasúton és a MÁV V43-on egymáshoz képest ellentétes.


[link]


[link]


Arra vagyok kíváncsi, hogy van-e bármilyen szerepe vagy oka ennek?



#MÁV #áramszedő #villamosmozdony #pantográf #félpantográf
ápr. 1. 19:59
 1/8 anonim ***** válasza:
0%

Minden esetben a menetirány szerint előre néz.

A képeken csak félpantográfok vannak.

Pantográf magyarul áramszedő!

ápr. 1. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
97%
Szerintem semmi jelentősége. Hogy fért el, vagy simán dizájn. A villamosokon is összevissza van.
ápr. 1. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

"Minden esetben a menetirány szerint előre néz." - pont, hogy nem, ezért is írtam ki a kérdést.


"A képeken csak félpantográfok vannak." - igen, de hát ezt én is írtam.


"Pantográf magyarul áramszedő!" - részben igaz, mert a pantográf szó nem kimondottan az áramszedőt jelenti, hanem a pantográf egy négykaros mechanizmus, melynek karjai paralelogrammát alkotnak, minden kar végpontján csuklót képezve. Az egyes karok közül kettő a csuklón túl nyúlik. A pantográfot eredetileg vonalas rajzok felnagyítására találta fel Christoph Scheiner jezsuita pap 1603-ban. Van pantográf marógép. Van pantográf másoló stb. Az viszont igaz, hogy kicsit szlenges érzettel, külföldön az áramszedőt ezzel a szóval illetik.

ápr. 1. 21:03
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

„Minden esetben a menetirány szerint előre néz.”

Nem egészen, itt van néhány változat:

[link]

[link]

[link]

[link]

Egyébként meg, ha csak egy áramszedő van, akkor hogy nézhet minden esetben a menetirány szerint előre? Például:

[link]

[link]

ápr. 1. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem nagyon van jelentősége. Voltak kisérletek hogy melyik irány lenne a jobb, de 200 kmh környékén sem számít kb semmit hogy merre áll a "hegye" az áramszedőnek. Az új gépeken szabályozzák a légnyomást ami felnyomja az áramszedőt, a régebbieken pedig rugók tartják felemelt állapotban és úgy vannak beállítva, hogy 70N, (azaz 7 kg) erővel nyomja a paletta a munkavezetéket. Ez télen is elég ahhoz hogy nem extrém vastagségú jég esetén is van megfelelő érintkezés. Ebből az erőből nem vesz el az hogy merre áll az ÁSZ.

Van egy szili amin fordítva vannak az áramszedők, úgy mint a tauruson. Meg nem mondom most melyik, pedig képem is van róla... Aztán azokkal is teljesen jól elműködik a gép.

Az újabb mozdonyokon ráadául 3-4 ász is van, mivel ezek a gépek már több áramneműek és nem csak a feszültség, de a felsővezeték kialakítása is más amihez más ász kell. Tehát van ahol fizikailag nem lehet máshogy feltenni annyi ász-t, mert nem férnek el máshogy.

1-es szerintem azzal keveri hogy minálunk a menetirány szerinti hátsót kell főszabály szerint használni. Hogy ha esetleg letörne, akkor ne sérüljün meg a másik ász. Az autmatikusan szelektáló (áramszedő választást hívják így) gépeken is az az alap beállítás hogy a hátsót teszi fel. Ha két gép megy együtt, akkot a két legtávolabbit kell használni.

ápr. 1. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
13%
Akkor így írom fél áramszedő!
ápr. 2. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Nem nagyon van jeleentősége, mert ha törik, visz mindent. Elvileg törés esetére készítettek kettőt, de mivel a vezeték is szakad ilyenkor, nincs nagy értelme...
ápr. 3. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Korántsem visz mindent ha törik! Az áramszedőkben van törőelem aminek az a dolga hogy az törjön el először ha kap valami ütést az áramszedő. Ezek úgy vannak elhelyezve, hogy ha törik, akkor összecsuklik az áramszedő, hogy lehetőleg ne akadjon bele semmibe.

A kisebb törések - tartószigetelő, paletta, stb - pedig nem szintén rántják magukkal a fél vasutat.

Sőt, általában pont a felsővezeték hibája szokott lenni az első ami elindítja a problémát. A belógó felsővezetékbe, szigetelőbe, tartókarokba beleakad az áramszedő, aztán visz mindent.

ápr. 3. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!