Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi lesz most a Mávos jegyvizsg...

Mi lesz most a Mávos jegyvizsgálokkal?

Figyelt kérdés

Ugye tesztként bevezették hogy a Máv egyik vonalán úgy járnak vonatok hogy nincs rajta kalauz. Hétvégén még arról cikkeztek, hogy nem lesz ebből semmi aztán ma reggel még azt írja az Origo hogy az egész országra ki akarják már terjeszteni a jegyvizsgáló nélküli rendszert. Mi lesz így a jegyvizsgálókkal?

Oké hogy lesznek random ellenőrzések de gondolom nem mindennap és hogy fogják ezt kivitelezni az IC-ken pl? Vagy olyan vonalon ahol közel 6 órás az út mint a Győr-Pécs útvonalon a Helikon Interrégion?

Ma reggel munkàba menet, a vonaton beszélgetett két kalauz és ki voltak akadva hogy miért kell ezt meglépnie a mávnak, meg hogy így a mozdonyvezetőket még nagyobb teher fogja nyomni.


ápr. 9. 07:38
 1/10 anonim ***** válasza:
77%
Úgyse vezetik be, mert amint ott a lehetőség, azonnal megjelennek a bliccelők, meg a problémás alakok akikkel a mozdonyvezető nem tud mit kezdeni, mivel nem is látja, max ha valaki szól neki a vészjelzőn, de akkor se tud érdemben semmit se csinálni. Rövid időn belül vissza fogják csinálni, nemhogy kiterjeszteni.
ápr. 9. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
91%

Elöször is az Origo hírei 99 %-ban nem helytállóak.

Másodszor egyelöre erröl szó sincs, nem kell idegeskedned.

ápr. 9. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Hát, péntek-szombaton eddig is bátran lehetett Bp-től Meszprémig jegy nélkül utazni a göcsej ic-n, mert Veszprémig nem láttunk kallert.
ápr. 9. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem vezették be, csak most kezdik kísérleti jelleggel pár vonalon. És nem a leghosszabb és legproblémásabb vonalakon fogják kezdeni. Lásd Pécsről induló/Pécsre érkező vonatok. Oda csak a százéves mindig meghibásodó sz_arok járnak. Meg állandóan van valami hiba a vasútvonallal is, átszállás buszra, fél órás várakozások a semmi közepén, stb. Ott tuti nem vezetik ezt be mostanában :D
ápr. 9. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
84%
Még ha be is válik, és nem csak belengetik, aztán meggondolják magukat, nyilván csinálnak mást a MÁV-nál. Minden, ismétlem, MINDEN vasút emberhiánnyal küzd, még a német kaller is a munkaerőhiányt emlegetve vonogatta a vállát, amikor kérdeztem, miért késünk, és amúgy mennyit fogunk végül késni. Lesz munkájuk, ne aggódj, legfeljebb valami hasznosabbat csinálnak, mint azt, hogy óránként végigmennek a vonaton kurjangatva, hogy "új felszálló van-e", aztán meg leülnek telefonozni.
ápr. 9. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
83%

A kallerok a túlórapénzük elvesztése miat höppögnek.

Nem fogja elveszíteni egyik sem az állását, mert tényleg kevesen vannak (ők is). Ha valahova nem kellenek, akkor majd más vonalakon fognak dolgozni, meg kicsit át lesznek variálva a fordák, optimálisabb lesz a kihasználtságuk.

A Pécs - Budapest vonalon például csak Dombóvár és Sárbogárd között lesz szúrópróba szerű ellenőrzés. Nem kell a pécsinek elmenni keletibe és nem fog a vonaton a 12 órás szolgálatából gyakorlatilag 7-8 órában üldögélni, hanem lehet máshol dolgoztatni. A Pécs - Győr vonalon meg Kaposvár - Fonyód között megy ellenőrizni, addig meg megy kalauz nélkül.

Az okosabbakat át lehet képezni mozdonyvezetőnek, a kevesebb tálentummal megáldottak mehetne pénztárba.

Nem kell megijedni, nem fognak ezerszámra kalauzokat kirúgni a starttól.


Or1Got pedig nem olvasunk! Értem!???! Ne olvass Or1Go-t!! Ne!

ápr. 9. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyelőre tesztüzem van, de az S76 nem most indult, van már tapasztalat arról, hogy milyen forgalom, milyen utazóközönség van, akár napszaktól függően. Nyilván az éles teszt felszínre hozhat olyan problémákat, amik még egy jól átgondolt tervezésnél sem jöttek elő.

A MÁV-Start közleményében pedig azt írja, hogy olyan járatokra szeretné ezt majd kiterjeszteni, ahol a feltételek adottak ehhez (nagyjából: van mindenhol jegykiadó automata/pénztár, magasperon, alacsonypadlós jármű, és a vonatok nem túl hosszúak), vagyis egy Mecsek IC-n vagy Záhony-Vásárosnamény személyvonaton nem, sokkal inkább egy S30-ason vagy hasonló elővárosi vonalon.

A jegyvizsgálók meg mehetnek a tömött Kissekre meg az IC-kre például.

ápr. 9. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Majd lesznek rajta fedélzeti Jegyellenőrök.. (forgalmi vizsga nélküli kalauz)
ápr. 9. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
34%
A mávos jegyvizsgálók maguktól mennek el folyamatosan a megalázóan alacsony "fizetés" és az embertelen munkakörülmények miatt. Ezért vezetik be a kalauz nélküli rendszert.
ápr. 9. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

1. Eleve kevesen vannak, elsősorban ezért is találták ki ezt az intézkedést.

2. Egyelőre tesztüzem van egyetlen járaton.

3. A tesztüzem után is csak bizonyos (főleg budapesti elővárosi) vonalon fogják bevezetni.

4. Elláthat (átképzés után) más feladatkört a jegyvizsgáló a vasútnál.

ápr. 10. 04:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!