Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Pesten tömegközlekedők,...

Pesten tömegközlekedők, szeretitek, vagy hátránynak érzitek ha mindennap BKV-tok?

Figyelt kérdés
Vagy sztesszesebnek, vagy pl sztrsszmentesnek élitek meg ha mindennap nap munkába mentek.
ápr. 19. 12:45
1 2 3
 1/23 anonim válasza:
34%
Nincs az a vis maior helyzet, hogy tömegközlekedésre szálljak, undorító az elképzelés is.
ápr. 19. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
75%

a minden napos BKV szerintem hátrány.

de mondjuk heti 1-2 nap jól esik, például jobban van időm átgondolni a dolgaimat ezeken a napokon

meg persze nem mindegy, hogy hol van dolga az embernek. ha meló után a belső kerületekben van dolgom, akkor inkább megyek BKV-val, mint hogy elkúrjam a fél napomat a dugóban tötymörgéssel meg a (nem mellékesen méregdrága) parkolással

ápr. 19. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
61%

És akkor az emberek csodálkoznak, hogy mekkora dugók vannak, ami persze nem csoda, hogyha létezik jó sok olyan ember, mint itt az 1-es. Ez a hozzáállás az, ami miatt képtelen az emberiség fejlődni. Nagyvárosban a tömegközlekedés a város működésének esszenciája, hiszen ha mindenki tonnás fémdobozokkal járna, azt nem is lehet kivitelezni. Ismerek embert, aki konkrétan átszállásmentes viszonylaton autózik a BKV helyett, mert "Jajj nehogymár a koszos trolin utazzak", mondja ezt a szakadt Swift-ből. Ez konkrét példa volt, de nem egy embert ismerek, akik tényleg ezt csinálják, és ez ultra gáz.

A kérdésre visszatérve: ha az embernek nincsenek speckó igényei, akkor szinte Budapest teljes területén életképes a tömegközlekedés, ami nemhogy stresszesebb, hanem egy jóval nyugodtabb közlekedési forma. Az ember alapvetően legalább 90%-ban azonos útvonalakon jár, úgyhogy tervezést nem igényel, az ember könnyen megjegyzi, mikor kell elindulnia, hogy időben célba érjen. Autóval pedig ott van a parkolóhelykeresés, a drága fenntartási költségek. A Róbert Károly körúton belül, Budán meg a BAH csomópontig bezárólag pedig nettó baromság autózni, de ezeken kívül is van jó sűrűn lefedett környékek. Könnyen kiszámítható a menetidő, ha az ember már legalább 1-2 héten keresztül járja az adott útvonalat. Fontosabb csomópontokat megtanulva útvonaltervezés sem kell. A tömeg lehet valakinek gond, de az ember társas lény, nem élhetünk elszigetelten egymástól.

Vidékről költöztem fel, én ott is a tömegközlekedést használtam, mert volt napi 30-40 pár busz és 6 pár vonat is, ami kielégítette az igényeimet. Saját autóm akkor sem volt, csak jogsim, 7 emberre jutott 2 autó, de ritkán vezettem. Most sincs autóm, 1 éve élet a fővárosban, azóta 6 alkalommal használtam a GreenGO carsharinget, ebből 3 alkalom rögvest költözés után volt.

ápr. 19. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
100%
Nem szeretem, előbb ülök vonatra mint BKV-ra, de amióta elfogadják rajta a vármegyebérletet ami amúgyis van nekem a helyközi közlekedés miatt, nincs ellenemre. Sőt, egy megállóra is felszállok, mert miért ne.
ápr. 19. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
26%

"Ismerek embert, aki konkrétan átszállásmentes viszonylaton autózik a BKV helyett, mert "Jajj nehogymár a koszos trolin utazzak", mondja ezt a szakadt Swift-ből."

Mi lenne, ha mások csesztetése helyett inkább azon gondolkoznál, mitől van, hogy sokaknak még egy utolsó szakadék Swift is vonzóbb, mint a BKV?

ápr. 19. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
64%

#5:

A szabad vélemény nyilvánítás nem mások csesztetése, ennyire ne legyél már mimóza lelkű, aki mindent magára vesz. Te is egy tipikus 4 keréken a WC-re is-típus lehetsz. Azt hiszed, hogy Ausztriában nincsenek balhés alakok a metrón? Mert a magatokfajta az "emberundor" miatt szokott leginkább a pléhteknőjébe ülni a tömegközlekedés helyett, vagyis ez szokott lenni a leggyakoribb kifogás.

ápr. 19. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
10%

"A szabad vélemény nyilvánítás nem mások csesztetése, ennyire ne legyél már mimóza lelkű, aki mindent magára vesz."

Most én is mondhatnám neked, hogy jajj, de magadra vetted a válaszomat, te kis mimóza. "Csesztetés" alatt arra gondolok, hogy kiket okolunk és vádolunk, mint a probléma forrása.

"Te is egy tipikus 4 keréken a WC-re is-típus lehetsz."

Ez nem jött be, én írtam a #2-es választ.

"Azt hiszed, hogy Ausztriában nincsenek balhés alakok a metrón?"

Ausztriában is részben adminisztrációs eszközökkel van kikényszerítve, részben pedig vonzóbb infrastruktúrával, hogy az emberekkel metrózzanak. 50 évnél idősebb elővárosi szerelvények közlekedtetéséért, rég elavult szovjet ócskavasak horror pénzért való újrapofozásáért Ausztriában már emberek ülnének a börtönben.

"Mert a magatokfajta az "emberundor" miatt szokott leginkább a pléhteknőjébe ülni a tömegközlekedés helyett, vagyis ez szokott lenni a leggyakoribb kifogás."

Még egyszer: az embereknek nem tudod megparancsolni, hogy ne undorodjanak valamitől, legyen szó bűzről, koszról, tömegről - maximum kikényszerítheted, hogy elviseljék az undort.

ápr. 19. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
100%
Hátránynak. Külvárosból bejutni irreálisan sokáig tart a ritkán közlekedő járatok és a kimaxolt átszállási idők miatt.
ápr. 19. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
50%

"Ez a hozzáállás az, ami miatt képtelen az emberiség fejlődni"


Bírom, hogy ilyenkor megy a süketelés "erről a hozzáállásról" de ha valaki hosszasan érvel, hogy számára miért nem kedvezőbb a tömegközlekedés, akkor azonnal jön a sok sértődött vérproli, hogy "hát mert el van kényelmesedve a segged".


Majd akkor beszélj légyszíves fejlődésről, ha tartható menetrenddel, tiszta és modern járművekkel, kulturált utazóközönséggel lehet utazni, nem a sok krákogó proli, meg magát összeszaró csöves között.


"mondja ezt a szakadt Swift-ből"


Szerintem is el kellene gondolkodni azon, miért mondja valaki, hogy még a szakadt Swift is jobb mint tömegközlekedni.

ápr. 19. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
39%

Amúgy nagyon nem mindegy Pesten belül honnan hova járunk. Persze, a fő vonalak, villamos, metró mentén AKÁR gyorsabb is lehet a tömegközlekedés. De ha külső részeken is mozgunk akkor már mindjárt ugyanott van az ember, hogy még parkolással is gyorsabb az autó. És akkor már inkább áll a proli 1 órát dugóban minthogy 1 órát nyomorogjon többi proli között a buszon.


Eleve legtöbben ezt a parkolás témát hozzák fel, de az esetek nagy részében otthon ingyen parkolsz, munkahely környékén általában szintén szoktak lenni céges parkolók. Azért ezt is tegyük oda a mérleg másik oldalára.

ápr. 19. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!