Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért szimpla Flirt...

A MÁV miért szimpla Flirt motorvonatokat járat Debrecen-Budapest között?

Figyelt kérdés
Folyton tömegnyomor van rajta végig. Más vonalakon pedig üresen konganak a dupla Flirt szerelvények.

máj. 24. 14:08
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

sehol sem konganak üresen.

másrészt én azt sem értem, a MÁV egyáltalán miért járat Flirt motorvonatokat Debrecen-Budapest között. az államvasútnak kábé 80 éve nem sikerül megugrania azt a célt, hogy a többé-kevésbé újnak mondható járműveit arra használja, amire tervezve lettek.

máj. 24. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
1# Például Budapest-Vác vagy Budapest Esztergom, ha épp nem KISS indul akkor dupla Flirt. Napközben alig volt rajtuk utas. A Debrecen-Budapest interrégiós Flirtök viszont mindig fullon vannak és csak szimplák járnak. Abban viszont egyetértek, hogy ezek elővárosi ingajáratra valók nem 3 órás útra egyetlen wc-vel, meg 2 bringahellyel.
máj. 24. 14:29
 3/17 anonim ***** válasza:
74%

Akartam írni én is a MÁV-nak ezügyben.

Leginkább az a szembetűnő, hogy Gyöngyösre Kiss, vagy dupla Flirt jár, onnan szabadítanám fel a kapacitást részemről.

máj. 24. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
23%

Tessék azért figyelembe venni, hogy nem olyan egyszerű ám minden tényező figyelembe vételével (menetrend, fordulók, mozdonyvezetők, honállomás, karbantartás stb. stb.) elosztani a rendelkezésre álló járműveket.


A KISS/Flirt meg ugye kevéssé moduláris. Ha egy kevés, akkor kettő sok. Ha kettő sok, akkor egy kevés. Nem lehet finomhangolni, mint a személykocsis összeállításokat.


Azt is vegyük figyelembe, hogy a 100-as vonal az egyik leghosszabb. Pesthez közeledve egyre többen vannak rajta, értelemszerűen Debrecen felé egyre kevesebben. De nem olyan egyszerű a megoldás, hogy Szolnokon rádobunk még egyet.


Az ilyesmit szakmai csoportokban kellene megkérdezni (pl. Index fórum), ahol olyanok is vannak, akik "közel vannak a tűzhöz", ők nálam is meggyőzőbb válaszokat adhatnak konkrétumokkal.

máj. 24. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
74%

3

"Leginkább az a szembetűnő, hogy Gyöngyösre Kiss, vagy dupla Flirt jár, onnan szabadítanám fel a kapacitást részemről."

Az igazából nem Gyöngyösre jár, hanem Hatvanba (a Keletiből), csak most a vonalát meghosszabbították Gyöngyösig. Mert így meg tudják spórolni a Vámosgyörk-Gyöngyös közti ingát. Amúgy igazad van, Gyöngyösről nem használja a nép, totál üresen jár, de elvenni nem lehet, mert Hatvanig úgyis kellene elővárosi vonat. És hogy az Agriával felváltva Hatvantól meglegyen a félóránkénti indulás, ezért most Gyöngyösről kelet felé nincs csatlakozás, oda-vissza ilyen 47-50 perceket kell várni Vámosgyörkön.

De az egész akciónak, hogy Gyöngyösig jár, valószínűleg az a valódi oka, hogy a Mátrát kompletten megvették fideszes vállalkozók, és úgy gondolták, hogy így a közvetlen vonattal majd özönleni fog a szórakozni vágyó nép Pestről. (Hát, tévedtek.) Az nem érdekel senkit, hogy így a Gyöngyösről, ill. Gyöngyösre irányuló személyforgalom a 80-as vonal egyik irányából el lett lehetetlenítve.

máj. 24. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
4# A Debrecen-Budapest interrégión Debrecenhez közeledve is sokan vannak. Van aki Szolnokról ingázik Debrecenbe, Hajdú-Bihar településeiről pedig egyre többen járnak Debrecenbe napi szinten. Végig túlzsúfolt egy szimpla Flirt mindkét irányba. És ismét megjegyezném, hogy ez a vonat nem alkalmas hosszú távú közlekedésre mivel csak 1 wc van rajta, illetve teljesen egyterű az egész.
máj. 24. 17:10
 7/17 anonim ***** válasza:

6

Az 1 wc miatt elővárosi közlekedésre se igazán alkalmas.

Mivel Pestre érve már mindenki rohanna a buszhoz, villamoshoz, metróhoz, ezért beérkezés előtt el akarnak menni vizelni. De hogy a Keletiig bejusson valaki a wc-re, ahhoz már félórával korábban sorba kell állni.

máj. 24. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Egyébként Debrecenből ott van óránként az IC, azt akarja a MÁV hogy inkább azt használják az emberek. Tavaly így is volt egyébként, volt hogy 4 helyjegyet már nem adtak a következő IC-re, amin hol jó a légkondi hol nem, az IR-en meg simán leültünk és a légkondi is mindig tökéletes.
máj. 24. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
8# Az IC is túlzsúfolt ezen a vonalon.
máj. 24. 17:37
 10/17 anonim ***** válasza:

Viszont azzal, hogy Hatvanba már megáll az Intercity - ráadásul felárat sem kell rá fizetni -, már szerintem elég lenne egy összevont Agria-Mátra dupla Flirt, ami Vámosgyörkön akadna.

Hatvanba így is meglenne a 30 perces ütem, ami azt gondolom kielégítő.

máj. 24. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!