Hogy is van ez?

Figyelt kérdés

A vonatok üzemi fékének működésére vagyok kiváncsi. Úgy tudom, hogy a vonatok amikor fékeznek akkor elengedik a levegőt, amikor meg ki van engedve a fék akkor nyomás alatt van. De ha fékezésnél elengedi a levegőt akkor hogy fékez hogy áll meg?


Köszönöm előre is a válaszokat!



2012. ápr. 8. 20:08
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha nincs nyomás alatt a fékberendezés akkor fogja a kerekeket. Mikor megy a mozdony akkor nyomás alá helyeződnek a dugattyúk, így nem fognak a fékek. Ez egy biztonsági megoldás, hogyha valami gáz van akkor megáll magától a vonat.

A kamionok is így működnek.

2012. ápr. 8. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Vannak önműködő és nem önműködő légfékek.


A nem önműködő esetében menet közben, a fék kioldott helyzetében a fékhengerek és a fékvezeték nincsen nyomás alatt, fékezéskor helyezik nyomás alá, a fékhengerekbe beáramló levegő pedig rászorítja a féktuskót a kerékre.

A kocsikon nincsen levegős tartály, a levegő a mozdonyről jön.

Ez az elavult rendszer.


A modern, jelenleg használatos az önműködő légfék.

Ennél minden kocsin van egy levegős tartály (segédlégtartály) melyhez egy kormányszelep csatlakozik.

Először, amikor az álló kocsikra rákapcsolják a mozdonyt, az elkezdi feltermelni a levegőt és feltölti a kocsik segédlégtartályát. Ilyenkor a kormányszelep a főlégvezetéket összeköti a segédlégtartállyal. A légvezeték is nyomás alatt van.

Menet közben a fékezéskor a légvezetékből elkezdik elengedi a levegőt. A nyomáscsökkenést észlelve a kormányszelep kinyit, de most a segélégtartályt a fékhengerrel köti össze.

Azaz a mozdonyvezető fékez, lecsökken a nyomás a légvezetékben ezt érzékelve a kormányszelep kinyit és a segédlégtartályban tárolt levegővel feltölti a fékhengert, a vonat fékez.

A fék oldásához a mozdonyvezető ismét feltölti a légvezetéket, a nyomás növekedését a kormányszelep érzékeli, ekkor a úgy nyit ki, hogy a fékhengerből a környezetbe üríti a levegőt, miközben a légvezetékből feltölti a segédlégtartályt a következő fékezéshez.


Remélem érthető volt nagyjából :)

2012. ápr. 8. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Az első jól írta ez részben biztonsági ok miatt van így, részben pedig célszerűség miatt:


A nem önműködő rendszernél a vonat lassan fékezett: Szerencsétlen mozdonynak minden fékezéshez egyesével minden kocsi fékhengereit kellett közvetlenül feltöltenie.


Az önműködő rendszernél a kocsik fékezéséhez szükséges levegő a kocsik segédlégtartályában van elhelyezve, a légvezeték csak a kormányszelep vezérlésére, és a segédlégtartályok feltöltésére szolgál.


A segédlégtartályt ugyebár menet közben is töltheti, ott nem lényeges mikor tölt föl, szemben a nem önműködővel, ahol fontos mikor töltenek fel a fékhengerek, hiszen meg kellene állni.

2012. ápr. 8. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Nézz utána a Westinghouse fékek működésének.
2012. ápr. 8. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
2012. ápr. 8. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Sokat segített, az utolsó videó pedig nagyon szemléletes és teéjesen megérthető így már a működés.
2012. ápr. 10. 15:11

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!