Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit szóltok a budapesti...

Mit szóltok a budapesti kisállomások lepusztulásához?

Figyelt kérdés

Akárhová megyek, nincs nyilvános WC, a padokra még a fedélről is esővíz csurog, grafitti, kosz van. Máshol a padok szabad ég alatt vannak, csak az ifjúság bíz +40 vagy -2o fokban csókolózni rajtuk.

Egy más helyen feltettem ugyanezt a kérdést. Azt a választ kaptam, hogy fogadjam örökbe az állomást, menjek ki kommunista szombatra (mai nevén önkéntes munkára) rendbe tenni valamelyiket.

Kérdem én, miért fizetjük a vonatjegyet?

Nem azért, hogy a Megint Állnak a Vonatok Zártkörű Részvénytársaság kulturált állomásokat üzemeltettessen?!



#MÁV #lepusztult kisállomások #kommunista szombat
2012. okt. 12. 13:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Azért fizeted, mert a vonat nem ingyen meg
2012. okt. 12. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Az utazás - amiért fizetünk - nem a vonat lépcsőjén kezdődik, sem ott végződik. Hozzátartozik a biztonságos és kulturált várakozás, és odajutás is.
2012. okt. 12. 14:19
 3/11 anonim ***** válasza:
28%
A befolyt nyereség 90%-át elsikkasztják, ezért nem fussa korszerűsítésre, modernizálásra, vagy az állomások rendbetételére...
2012. okt. 12. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
81%

Bocs, de milyen nyereségről beszélsz? Minden évben állami milliárdokat kell beletalicskázni a vasútba. Ez tűnik el, nem a nyereség, mert az nemigen van...


Sajnos egyetértek azzal, hogy a budapesti állomások szinte mind rossz állapotúak. A legfájóbb a frissen, pár éve épült vagy felújított megállók és állomások lehangoló állapota: Barosstelep, Pestszentlőrinc, Rákoshegy is nagyon hamar rongálók áldozata lett, Lőrincen a lift pedig talán sosem működött.


De vannak jó példák is: Pestszentimre állomás például egész jó állapotban van, a váróterem is működik és nincs nagyon összetagelve az épület.


Én bízom az elővárosi vasútfejlesztési projekt sikerében, talán meglátszik majd az állomásokon hosszú távon is...

2012. okt. 12. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
28%
Arról a nyereségről, ami a dupla annyiba kerülő vonatjegyből van nekik. Különösen miután az elmúlt években a személyi állomány felét kivágták mint macskát szarni.
2012. okt. 12. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"Arról a nyereségről, ami a dupla annyiba kerülő vonatjegyből van nekik. Különösen miután az elmúlt években a személyi állomány felét kivágták mint macskát szarni."


Bármelyik kijelentésed is meg tudod támasztani tényekkel? Csak mert minden kijelentésed fas.zság volt.

Dupla annyiba kerülő jegyek? Mihez képest kerül dupla annyiba, amikor a teljesárú menetjegy ára sem fedezi a ráfordításokat, nemhogy nyereséget termeljen. Ezt még tetézi, hogy 100 utasból 90 valamiféle kedvezménnyel utazik , és ami még rosszabb: ebből 40% ingyenesen.


Felét kirúgták: Hol? Merre? Az elbocsátott személyi állományt pótló műszaki fejlesztések ingyen voltak ugye?

2012. okt. 12. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%

Persze, minden kijelentésem baromság volt. Továbbra is van 67,5%-os kedvezmény, a retúr Pestre 2000-be se kerül, és senkit nem rúgtak ki a MÁV-tól.

Mondd csak, jártál te valaha is vonattal, vagy csak képeskönyvben láttál eddig? Úristen...*facepalm*


Mihez képest kerül dupla annyiba? Például a létszámleépítések előtti árhoz képest. 15 éves korom óta (12 éve) vonatozom back and forth Budapestre, és máshova is, úgyhogy ne etess meg semmiféle ökörséggel, ugyanis tapasztalom évek óta. Abban viszont volt valamiféle igazad, hogy nem termel nyereséget. És ilyen árak mellett miért nem? Ugyanazért amiért a BKV is a tönk szélén van, és a Malév is tönkrement: mert kilopják a pénzt. Valakiknek ez meg van engedve, és meg is szedik magukat belőle.


Felét kirúgják, hol-merre: Pornóújságon kívül más lapot ugye nem olvasol? Meg is látszik. Még az emeszpé idejében voltak bazinagy létszámleépítések a MÁV-nál, konkrétan egy jó ismerősöm is ott dolgozok, tőle "is" tudom, nemcsak az újságokból, természetesen mindegyik hazudik, neked van igazad :D

Műszaki fejlesztések, hja :D veszem észre, micsoda fantörpikus technikai csodák nyargalásznak a sineken. Beszereztek 2-3 korszerűbb motorvonatot parasztvakításnak, a szerelvények 98%-a viszont ugyanaz a rendszerváltás előtti V43 és társai-modell.

Üdv a való világban, Neo...

2012. okt. 12. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Jah, Neo, a partvonalról kiabálsz be, ééértem. Mert az ismerősöd hallotta, amikor a szomszéd látta, ahogy a szemben lakó pista beszéli a marival, aki épp elmondja a tibornak, akinek a lányának a vejének a barátja vasutas, és tőle tudja.

Aha, köszönjük szépen.


Vegyük sorban:

"Továbbra is van 67,5%-os kedvezmény,"

Lehet reklamálni a szocialistáknál. A szocpol kedvezményekhez annyi köze van a mávnak, mint nekem az atomfizikához. (Semmi)


"a retúr Pestre 2000-be se kerül"

Kérdés honnan mész Pestre és milyen kedvezménnyel...


"Mondd csak, jártál te valaha is vonattal, vagy csak képeskönyvben láttál eddig? Úristen...*facepalm* "

Nem barátom, én onnan kapom a napi kenyeremet, és nem a pista barátja józsi aki látta tibort ... sor után ismerem meg az információkat mint te...


"Mihez képest kerül dupla annyiba? Például a létszámleépítések előtti árhoz képest."


Grat. Képzeld, 1960-ban meg egy fagyi 1 ft volt aztán bass.zameg most már 200 ft egy gömb, mégsem kapsz többet és nem is finomabb...

Amúgy melyik létszámleépítésre gondolsz? Mert 1980-as évek óta folyamatosan csökken az állományunk.


"Abban viszont volt valamiféle igazad, hogy nem termel nyereséget. És ilyen árak mellett miért nem?"

Azért, amit már egyszer leírtam: jelenleg a teljesárú menetjegy SEM fedezi a valós költségeket. Egy 140 km-es távra közlekedő gyorsvonat 6-7 megállással 6-7 kocsival összköltégben kb 350-400e forintba kerül. Számold ki, hány teljesárú utasnak kell végig utaznia KEDVEZMÉNY nélkül a nullszaldóhoz. És mint említettem, 10 utasból 8,5-9 kedvezménnyel utazik, és ~4 fő ingyenesen!

Na, vajon miért is nem termel nyereséget?


" Meg is látszik. Még az emeszpé idejében voltak bazinagy létszámleépítések a MÁV-nál,"


Még az emeszpé idejében. Rendben barátom. Mint említettem a 80-as évek óta kisebb-nagyobb ütemben csökken az állomány. Még az "emeszpé" idejében és leginkább a 2000-s évektől kezdve szinte csak a természetes szelekcióval csökkent az állomány illetve a nyugdíjazásokkal...


Mindeközben viszont kinőtt a földből 43 (negyvenhárom) leányvállalat, amik bedolgoznak a mávnak.

Nos, lehet a te kis gyengusz agyadnak ez leépítés valójában viszont nem. Az, hogy ők nem a máv állományát képezik, továbbra is a vállalatnak dolgoznak, más név alatt.

Szépen mutat az eltűnő 20-30 ezer ember, csak az már nincs odaírva, hogy leányvállalatban dolgoznak tovább... (Pl: az ingatlankezelés is a MÁV része volt, "leépítették őket" bekerültek a MÁV-Ingatlenkezelő kft-be, ami a MÁV 100%-os tulajdona. A MÁV létszáma csökkent, leépítés volt, gyakorlatilag minden változatlan...)


Jajj, de minek is fárasztom magam, hiszen a jólértesült marika-tibike-józsika látja hallja mutatja láncon erről te nem szereztél tudomást, és a rendkívül nagy, 12 éves vonatozásaid alatt a vonatablakból ezt nem láttad, így ez nem is létezik.


BOCS, Neo. Kérlek, okíts még még még kérlek, taníts meg a saját szakmám rejtelmeire, kérlek, okíts, hagy bővüljön az ismeretem!


Lehet én is elmegyek a KFKI-hez, értek én az atomfizikához, hiszen a szomszédom lánya látta ahogy (...) és elmondta nekem. Már én is bárkit kioktathatok az atomfizikáról :)

2012. okt. 12. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

A szocpolkedvezmény csökkentése bevételnövelést eredményez többnyire, hacsak nem kezdenek az ingázó diákok gyalog Pestre menni egyetemre. Ha ezek után is veszteséges egy vállalat, ott bizony stikli van a dolgok mögött. De nem várom el tőled, hogy alapvető közgazdaságtannal tisztába légy :)


A Miskolc-Budapest vonalról beszéltem. Ahhoz képest hogy elvileg ott dolgozol, a személyszállítási tarifákból következtetni nemigen tudsz. De Szolnok-Budapest vagy Győr-Budapest vonal is lehetett volna for that matter.


Onnan kapod a bevételedet? Hát hogyne, ki is nézem! Mondjuk kallernak még úgy-ahogy beválnál...


A gengszterváltás előtti időket hiába hozod fel, jó hogy nem már Károly Róbert aranyforintjába akarod átszámolni. 4-5 éve igenis olcsóbbak voltak a jegyek. Akkor bizonyára még a SPÁR raktárában tologattad a zsugorfóliás ásványvizeket...


Hogy melyik létszámleépítésre gondolok? Amikor mittomén hány ezer embert rúgtak ki a MÁVtól csak úgy hasraütéses alapon költségcsökkentés címén. Az újságok hónapokig cikkeztek erről, a Kossuth rádió is ettől volt hangos, nyilván mindegyik hazudott. Ez bizony az elmúlt 8 évben történt, és hivatkoznak itt költségcsökkentéstől kezdve a válságon kívül mindenre, csak pont hogy a mesterséges szelekcióra nem. Különösen úgy nem, hogy nincs is megfelelő utánképzés, úgyhogy ez a "természetes szelekció" egy nagy hülyeség.


Nyereséget meg továbbra sem azért termel a MÁV,mert kilopják a pénzt belőle. Ugyanúgy ahogy a BKV-nál is tették, asszed a MÁV fejesei csupa földre szállt angyalka? :D Az általad leírt nagy számok pedig fikciók - ha ennyi lenne az annyi, már jóval korábban, az olcsóbb vonatjegyeknél összeomlott volna a MÁV 1 esztendő alatt. Különben is, az állításod csak akkor lehetne igaz, ha mittomén, 10-20 utas vonatozna minden szerelvényen, nem több száz. Na igen, 10-20 utas viteldíjából nem lehetne menedzselni a MÁVot. A tehervonatokon ráadásul egész pontosan 0 darab személy utazik, úgyhogy ennyi erővel a teherszállítást is számoljuk fel, mert tiszta ráfizetés.


Ezzel a leányvállalatosdival meg saját magadnak mondtál ellent, de frankón. Ha mind bedolgoznak a MÁVnak, tudtommal a pénz vállalaton belül marad (legalábbis a törvény így határozza meg), ergo a termelt profit ugyanúgy a MÁV-hoz jut, attól hogy nem MÁV-nak, hanem Kiskutyafäszakarikáravágva BT-nek hívják. Többek közt az MLM-rendszerek is ezért tudják hatékonyan átverni a szerencsétleneket akiket "alkalmaznak", de ezt úgyis hiába magyarázom bukdácsoló elemiseknek. Mellesleg az elbocsájtás nem egyenlő az áthelyezéssel, átképzéssel. Nem csak leépítésről volt szó, hanem elbocsájtásokról.


Fogalmam sincs, hogy valóban ezzel foglalkozol-e és csak natívan trollkodsz, vagy nem ezzel foglalkozol és natívan trollkodsz, de az állításaid köszönő viszonyban nincsenek a valósággal :) De ha még ott is dolgoznál, komolyan azt hiszed, a részvénytársaság minden kis ügyébe belelátsz, minden folyamatát átlátod? Asszed hogy aki az űrsikló vécéjét gyártja, az megkapja az egész gyártmánytervet? :D Tökre vicces, hogy az összes ismerősöm aki a vasútnál dolgozok, képes reálisabb képet leírni róla, mint te :) Van itt még mit gyakorolni...

2012. okt. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Az a baj barátom, hogy még mindig túl nagy pacin ülsz.

Attól, hogy nagy szavakkal dobálózol, még nem lesz feltétlen igaz amit írsz, és amit a szomszéd kutyájától hallottál.

Közgazdaságtanról pedig annyit, hogy szakmai diplomám van.

Bocsi.


De ha már szájkarate:


Nem vagyok tisztábban (szerinted) a tarifákkal. Oké. Majd szólok a felettesemnek, hogy érvénytelenítse már a szakvizsgámat... Ezt írtad (talán még emlékszel rá, de nem várom el tőled ezért bemásolom) : " a retúr Pestre 2000-be se kerül, " Mikor? 2002? Esetleg 2012? Milyen kedvezménnyel? Mindkét évben volt 2000 ft körüli menettérti díjtétel. Azonban a két év között van némi különbség. Látszik, hogy alapvető logikai kapcsolatot nem tudsz megtalálni, és saját magadat hugyozod le, széllel szemben állva...

Emellett attól, hogy rendkívül okosnak gondolod magad attól, hogy 2-3 szót angolul tszel hozzá (gondolom feltételezve, hogy hülye vasutas úgysem érti) attól még nincs igazad: Su-Ms 200 km-es díjtétel, Sl-Pv 100km, Gv-Su pedig 140. Tehát megint-megint csúsztatsz. Vagy szerinted a 3 távra azonos a díjtétel ugye?

(Jah, ha a nagy arcod mellett az állomáskódok már nem mennének: Su: keleti, Ms: Miskolc, Sl: Szolnok, Pv: Nyugati, Gv: győr.)


"Onnan kapod a bevételedet? Hát hogyne, ki is nézem! Mondjuk kallernak még úgy-ahogy beválnál... "


Bizonyára tudod azt is, hogy kaller beosztás sem most, sem az elmúlt években nem létezett a vasútnál. Amúgy sajnos mellélőttél, kicsit más beosztásban dolgozom.


"4-5 éve igenis olcsóbbak voltak a jegyek."


Ó, tényleg? Azt hittem drágábbak. Nem tudom inflációról hallottál-e? Jah, bocsi az előbb te próbáltál kioktatni közgazdaságtanra, így valószínűleg legalább 3 diplomád van a szakterületen, mégis meglepődsz a dolgon. Hm hm. Sparban ugyan soha nem dolgoztam, de az biztos, hogy az ásványvizet pakoló diákmunkásnak több esze van nálad...


"Amikor mittomén hány ezer embert rúgtak ki a MÁVtól csak úgy hasraütéses alapon költségcsökkentés címén"


Ahhaaaaaaaa. Kibújt a szög a zsákból. EZ az a komoly, megalapozott információd? Ez az amit a pista mesélt a józsinak marikával?

Csak azért, mert ez így ebben a formában nem történt meg... (Jah, bocs, már megint ellent mondok. Hisz te szakértő vagy, isten lássa lelkem, tán megbocsátja bűnömet...)


"hogy nincs is megfelelő utánképzés, úgyhogy ez a "természetes szelekció" egy nagy hülyeség. "


Aha, hülyeség. Aham, hm... Mi neked a megfelelő utánképzés? Ahol hiányzik ember, oda rendszeresn indítanak tanfolyamokat az ország különböző területein. BGOK-ban lehet érdeklődni. Évi 30 ezer munkavállaló oktatását intézik, szerintem szívesen felvilágosítanak, ha nem csak a Blikkből akarsz tájékozódni.


"Nyereséget meg továbbra sem azért termel a MÁV,mert kilopják a pénzt belőle. "


Jó, rendben, ha az egysejtű buksidnak ezt könnyebb megérteni, akkor legyen így. Tudod a gyerek is ha megkérdezi miért úszik a gumikacsa, akkor nem Arkhimédész törvéynével mondod el neki mert úgysem érti meg, Csak azt mondod, hogy a kacsa tud úszni, a gumikacsa is úszik.

Ha neked így egyszerűbb megérteni, akkor legyen ez. Tőlem ráfoghatd a portás bácsira is, csak közben tudd, hogy nincs igazad.


"z általad leírt nagy számok pedig fikciók"


Valóban? Ha érdekel, a www.vpe.hu oldalon emgtalálható a HÜSZ (bár bizonyára tudod, mégis leírom: Hálózati Üzletszabályzat) a megfelelő számítási módszer ismeretében (amit minden bizonnyal alaposan ismersz!) kiszámíthatod a pályahasználati díjat. Utána a mozdonyt megrendelheted a Trakciótól. Ezután kiszámolhatod mennyibe kerül a kocsi biztosítása, valamint a személyzet, és a pénztári rendszer üzemeltetése. Egy csekély mértékben számolj a back office árával is.

Ha szerinted az én számításom fikció, várom a te számításod eredményét.

Bizonyára ezt a számítást már az elmúlt években 100 és 1000 alkalommal megtetted ezért ISMÉT MEGALAPOZOTTAN hazuttoltál meg. (Sajnálom, de nem, ismét megalapozatlan volt.)


"A tehervonatokon ráadásul egész pontosan 0 darab személy utazik, úgyhogy ennyi erővel a teherszállítást is számoljuk fel, mert tiszta ráfizetés. "


Óóó ez aztán kiverte a biztosítékot a "szakmai hozzáértés" kapcsolótáblán.

nem tudom hallottál-e már róla, de a tehervonatok árut szállítanak melyből a terherfuvarozó társaság finanszírozza a vonat közlekedését. (Nem tudom tudtad-e, de biztosan tudod, hisz szakértő vagy, jelenleg negyvenen felüli az engedélyezett teherfuvarozó vállalatok száma.)

Amúgy igen, egy jobban megrakott tehervonat ára is a fenti összeghez közelít, villamosvontatással, és mozdony bérlettel.


"Ezzel a leányvállalatosdival meg saját magadnak mondtál ellent, de frankón. "


Sajnálom, hogy nem sikerült megérteni, de nem is vártam el tőled. Az arcod 2000x nagyobb mint a "tudásod".


" Tökre vicces, hogy az összes ismerősöm aki a vasútnál dolgozok, képes reálisabb képet leírni róla, mint te :) Van itt még mit gyakorolni..."


Gondolom itt sem vetted észre, hogy magadnak mondasz ellent. Szerinted 1-1 ember nem láthat át mindent most meg pár "ismerősöd" átlátja az egész vasutat.


Ne haragudj, de rólad most már egy vicc poénja jutott eszembe:


"- Vadász-vadász, te sz.opni jársz ide..."

2012. okt. 12. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!